
| Strona zabudowy | z przodu |
| Długość [mm] | 253 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14X1.5 RHT |
| Rozmiar gwintu 2 | MM16X1.5 RHT |
| nr EAN | 8717109621518 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| parzyste numery artykułów | 49400119 |
| nr EAN | 3358960647641 |

| Długość [mm] | 269 |
| Szerokość [mm] | 40 |
| Wysokość [mm] | 40 |
| nr EAN | 5012759974292 |

| Długość [mm] | 173 |
| Szerokość [mm] | 46 |
| Wysokość [mm] | 104 |
| nr EAN | 5012759976814 |

| Długość [mm] | 173 |
| Szerokość [mm] | 46 |
| Wysokość [mm] | 104 |
| nr EAN | 5012759976821 |

| parzyste numery artykułów | 44282 |
| Długość [mm] | 165 |
| Długość [mm] | 139,4 |
| Grubość [mm] | 101,0 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Rozmiar klucza | 16 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Ciężar [kg] | 0,732 |
| dla numeru OE | 32 10 6 799 966 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816442813 |

| Długość [mm] | 252,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M16 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,556 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816442837 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| nr EAN | 4047437403345 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Długość [mm] | 150 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| parzyste numery artykułów | 316 020 0025 |
| nr EAN | 4040074105856 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 253 |
| Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| nr EAN | 4040074105825 |

| Ciężar [kg] | 0,700 |
| Wymagana ilość | 2 |
| Długość opakowania [cm] | 43,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 7,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 4 |
| nr EAN | 5412096459658 |

| parzyste numery artykułów | 5031545 |
| Wymiar gwintu | M14x1,5 |
| nr EAN | 5703858906382 |

| parzyste numery artykułów | 5031544 |
| Wymiar gwintu | M14x1,5 |
| nr EAN | 5703858906399 |

| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
| Długość [mm] | 253 |
| nr EAN | 5703858906405 |

| Strona zabudowy | wewnątrz |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Wymagana ilość | 2 |
| Długość całkowita [mm] | 268,6 |
| Gwint zewn. 1 [mm] | M16 x 1,50 RHT M |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M14 x 1,50 RHT M |
| nr EAN | 4031185659741 |

| Gwint zewn. 1 [mm] | M16x1,5 |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M14x1,5 |
| Długość [mm] | 252 |
| Ciężar [kg] | 0,612 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| nr EAN | 8435130335494 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Wymiar gwintu | MM16X1,5R |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14X1,5R |
| Długość przegub osiowy [mm] | 253 |
| nr EAN | 5413978234684 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Zbieżność stożka | / |
| Długość [mm] | 150 |
| Wymiar gwintu | FM14X1,5R |
| Wymiar stożka [mm] | 16,2 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14X1,5R |
| parzyste numery artykułów | 21631 |
| nr EAN | 5413978234691 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Zbieżność stożka | / |
| Długość [mm] | 150 |
| Wymiar gwintu | FM14X1,5R |
| Wymiar stożka [mm] | 16,2 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14X1,5R |
| parzyste numery artykułów | 21630 |
| nr EAN | 5413978234707 |

| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dodatkami |
| Długość [mm] | 150 |
| Długość całkowita [mm] | 174,2 |
| Wymiar stożka [mm] | 16,3 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| parzyste numery artykułów | JTE604 |
| nr EAN | 3322938281304 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| nr EAN | 3322938325114 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025