
| Strona zabudowy | z przodu |
| Wymiar gwintu | F16X1.5 RHT |
| Wymiar stożka [mm] | 16,2 |
| Długość [mm] | 160 |
| nr EAN | 8717109339529 |

| Strona zabudowy | z przodu |
| Długość [mm] | 240 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM16X1.5 RHT |
| Rozmiar gwintu 2 | MM18X1.5 RHT |
| nr EAN | 8717109346091 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| nr EAN | 3358960635679 |

| Długość [mm] | 180 |
| Szerokość [mm] | 45 |
| Wysokość [mm] | 110 |
| nr EAN | 5012759346952 |

| Długość [mm] | 262 |
| Szerokość [mm] | 40 |
| Wysokość [mm] | 40 |
| nr EAN | 5012759350096 |

| Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 A |
| Rozmiar gwintu 2 | M18x1,5 A |
| Długość przegub osiowy [mm] | 240 |
| nr EAN | 4014870432782 |

| Wymiar stożka [mm] | 16 |
| Wymiar gwintu | M16x1,5 |
| nr EAN | 4014870433307 |

| Gwint wewnętrzny [mm] | M16 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,710 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816272045 |

| Strona zabudowy | z lewej |
| Wymiar stożka [mm] | 16 |
| Strona zabudowy | z prawej |
| Wymiar gwintu | FM16X1.5R |
| Długość [mm] | 153 |
| nr EAN | 5902473018801 |

| Wymiar gwintu | MM18X1.5R |
| Długość [mm] | 240 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| nr EAN | 5902473026349 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | wewnątrz |
| Numer seryjny | 4302505 |
| nr EAN | 5901159130493 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Numer seryjny | K4312632 |
| nr EAN | 5901159196116 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M16x1,5 |
| nr EAN | 4047437083882 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| nr EAN | 4047437310421 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M16x1,5 |
| nr EAN | 5901619504062 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| nr EAN | 5901619593912 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Rozmiar gwintu 1 | 16x1,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Długość [mm] | 293 |
| nr EAN | 5903364315825 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 156 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 |
| nr EAN | 4040074231623 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 239 |
| Rozmiar gwintu 1 | M18x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 |
| nr EAN | 4040074420218 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Długość [mm] | 239 |
| Rozmiar gwintu 1 | M18x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 |
| Wersja wzmocniona | |
| nr EAN | 4040074196281 |

| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | wewnątrz |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Długość [mm] | 262 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Rozmiar gwintu 1 | M18X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M16X1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 31,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 5 |
| nr EAN | 4044197316861 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Średnica 1 [mm] | 16,2 |
| Kształt | prosty |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 160 |
| Długość 2 [mm] | 32 |
| Rozmiar gwintu 1 | M16X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14X1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 21,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 13 |
| Wysokość opakowania [cm] | 6 |
| nr EAN | 4044197329366 |

| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Wymiar gwintu | 16x1,5 |
| nr EAN | 5703858668075 |

| Rozmiar gwintu 1 | 16x1,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Długość [mm] | 260 |
| nr EAN | 5703858819095 |

| Ciężar netto [g] | 770 |
| nr EAN | 5902048879479 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Długość [mm] | 152 |
| Wymiar stożka [mm] | 16 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M14x1,5 |
| Gwint wewnętrzny 1 [mm] | M16x1,5 |
| Długość [mm] | 160 |
| Ciężar [kg] | 0,761 |
| nr EAN | 8435130338679 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Gwint zewn. 1 [mm] | M18x1,5 |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M16x1,5 |
| Długość [mm] | 240 |
| Ciężar [kg] | 0,650 |
| nr EAN | 8435130338747 |

| Strona zabudowy | z lewej |
| Strona zabudowy | z prawej |
| Długość [mm] | 153 |
| Wymiar gwintu | FM16X1,5R |
| Wymiar stożka [mm] | 16,2 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14X1,5R |
| nr EAN | 5413978170524 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Wymiar gwintu | + |
| Rozmiar gwintu 1 | MM16X1,5R |
| Długość przegub osiowy [mm] | 240 |
| Tylko w połączeniu z | NUT |
| nr EAN | 5413978170883 |

| parzyste numery artykułów | VKDY 318510 |
| nr EAN | 7316577894731 |

| Gwint wewnętrzny [mm] | M16 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,710 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4044688546098 |

| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dodatkami |
| Długość [mm] | 152 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M16x1,5 |
| Wymiar gwintu | M14x1,5 |
| nr EAN | 3322937464364 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025