
| Wymiar gwintu | M16x1,5 |
| Wymiar stożka [mm] | 14,6 |
| sparowany numer artykułu | 840 1656 10 |

| Wymiar gwintu | M16x1,5 |
| Wymiar stożka [mm] | 14,6 |
| sparowany numer artykułu | 840 1657 10 |

| oś przednia, z prawej | |
| Długość [mm] | 91 |
| Ciężar [kg] | 0,546 |
| Rozmiar klucza | 23 |
| z nakrętką zabezpieczającą | |
| parzyste numery artykułów | 184022 |
| Wymiar gwintu wewnętrznego | M16 x 1,5 |
| Wymiar gwintu zewnętrznego | M12 x 1,5 |

| oś przednia, z lewej | |
| oś przednia, z prawej | |
| Długość [mm] | 324 |
| Ciężar [kg] | 0,729 |
| Rozmiar klucza | 38 |
| Średnica zewnętrzna [mm] | 40 |
| z nakrętką zabezpieczającą | |
| Wymiar gwintu zewnętrznego | M16 x 1,5 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 |
| Długość [mm] | 309 |
| nr EAN | 4047437542587 |

| Jednostka | szt. |
| Parzyste numery artykułów | 43512 01 |
| Długość [mm] | 94 |
| Wymiar stożka [mm] | 18 |
| Gwint zewn. [mm] | M12x1,5 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M16x1,5 |
| Lokalizacja w aucie | Z lewej |
| Lokalizacja w aucie | Oś przednia |
| EAN | 4047437544253 |
| Stan | Fabrycznie nowy |

| Jednostka | szt. |
| Lokalizacja w aucie | Oś przednia |
| Lokalizacja w aucie | Z prawej |
| Parzyste numery artykułów | 43511 01 |
| EAN | 4047437544277 |
| Stan | Fabrycznie nowy |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | os przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 94 |
| wymagana liczba | 1 |
| Rozmiar gwintu 1 | M12x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 |
| sparowany numer artykułu | 116 020 0059/HD |
| zalecana wymiana parami |

| Strona zabudowy | Oś przednia, z lewej |
| Długość [mm] | 94 |
| wymagana liczba | 1 |
| Wersja wzmocniona | |
| Rozmiar gwintu 1 | M12x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 |
| sparowany numer artykułu | 116 020 0060/HD |
| zalecana wymiana parami |

| Strona zabudowy | os przednia, z prawej |
| Strona zabudowy | Oś przednia, z lewej |
| Długość [mm] | 329 |
| wymagana liczba | 2 |
| Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 |
| zalecana wymiana parami |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025