
| Długość [mm] | 98 |
| Szerokość [mm] | 35 |
| Wysokość [mm] | 68 |
| nr EAN | 5012759849521 |

| Długość [mm] | 152 |
| Szerokość [mm] | 35 |
| Wysokość [mm] | 68 |
| nr EAN | 5012759849576 |

| Długość [mm] | 103 |
| Szerokość [mm] | 41 |
| Wysokość [mm] | 70 |
| nr EAN | 5012759931172 |

| parzyste numery artykułów | 14142 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem lewostronnym |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,320 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816141402 |

| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,281 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816141419 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z lewej |
| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Długość [mm] | 82 |
| Wymiar stożka [mm] | 14,7 |
| Gwint zewn. 1 [mm] | M12 x 1,50 RHT M |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M14 x 1,50 RHT M |
| parzyste numery artykułów | G1-992 |
| nr EAN | 4031185061902 |

| Strona zabudowy | z prawej |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Długość [mm] | 135 |
| Wymiar stożka [mm] | 15 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,50 LHT M |
| Rodzaj gwintu | dla gwintu lewego |
| parzyste numery artykułów | G1-991 |
| nr EAN | 4031185059299 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Gwint zewn. 1 [mm] | M14x1,5 |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M12x1,5 |
| Długość [mm] | 80 |
| Ciężar [kg] | 0,3 |
| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| nr EAN | 8435130329912 |

| Gwint zewn. 1 [mm] | M14x1,5 |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M12x1,5 |
| Długość [mm] | 136 |
| Ciężar [kg] | 0,386 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Strona zabudowy | wewnątrz |
| nr EAN | 8435130329202 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025