
| Strona zabudowy | Oś przednia, z lewej |
| Strona zabudowy | os przednia, z prawej |

| Długość [mm] | 318 |
| Średnica zewnętrzna [mm] | 40 |
| Wymiar gwintu zewnętrznego | M16 x 1,5 |
| Rozmiar klucza | 15 |
| Lokalizacja w aucie | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,693 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2 | Z nakrętką |
| EAN | 4054224805558 |
| Stan | Fabrycznie nowy |

| Strona zabudowy | os przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 120 |
| Ciężar [kg] | 0,572 |
| Rozmiar klucza | 22 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2 | z nakrętką koronową |
| uwzględnić informację serwisową | |
| sparowany numer artykułu | 183077 |
| Wymiar stożka 1 [mm] | 13 |
| Wymiar stożka 2 [mm] | 15 |
| Wymiar gwintu wewnętrznego | M16 x 1,5 |
| Wymiar gwintu zewnętrznego | M10 x 1,25 |

| Strona zabudowy | Oś przednia, z lewej |
| Ciężar [kg] | 0,572 |
| Rozmiar klucza | 22 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2 | z nakrętką koronową |
| uwzględnić informację serwisową | |
| sparowany numer artykułu | 183052 |
| Wymiar stożka 1 [mm] | 13 |
| Wymiar stożka 2 [mm] | 15 |
| Wymiar gwintu wewnętrznego | M16 x 1,5 |
| Wymiar gwintu zewnętrznego | M10 x 1,25 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Średnica 1 [mm] | 15 |
| Kształt | ustawiony pod kątem |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 120,5 |
| Długość 2 [mm] | 29,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | M16X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M10X1.25 |
| Długość opakowania [cm] | 20 |
| Szerokość opakowania [cm] | 9,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 5 |
| nr EAN | 4060426278472 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Średnica 1 [mm] | 15 |
| Kształt | ustawiony pod kątem |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 120,5 |
| Długość 2 [mm] | 29,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | M16X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M10X1.25 |
| Długość opakowania [cm] | 20 |
| Szerokość opakowania [cm] | 9,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 5 |
| nr EAN | 4060426278489 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Rozmiar gwintu 1 | M16X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M16X1.5 |
| nr EAN | 4060426388720 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Wymiar gwintu | MM16X1,5R |
| Rozmiar gwintu 1 | MM16X1,5R |
| Długość przegub osiowy [mm] | 303 |
| Tylko w połączeniu z | NUT + WASHER |
| nr EAN | 5413978272020 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Zbieżność stożka | 1/6 |
| Długość [mm] | 120 |
| Wymiar gwintu | FM16X1,5R |
| Wymiar stożka [mm] | 13,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM10X1,25R |
| parzyste numery artykułów | 87539 |
| nr EAN | 5413978276578 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Zbieżność stożka | 1/6 |
| Długość [mm] | 120 |
| Wymiar gwintu | FM16X1,5R |
| Wymiar stożka [mm] | 13,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM10X1,25R |
| parzyste numery artykułów | 87538 |
| nr EAN | 5413978276585 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025