Wymiar stożka [mm] | 14 |
Długość [mm] | 106 |
Szerokość [mm] | 44 |
Wysokość [mm] | 76 |
Stan | Fabrycznie nowy |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Strona zabudowy | wewnątrz |
Długość całkowita [mm] | 179 |
Gwint wewnętrzny [mm] | 14x1,5 |
Długość gwintu [mm] | 51 |
Wysokość zabudowy | 74 |
Średnica zabudowy [mm] | 14 |
Gwint zewn. [mm] | 12X1,25 |
nr EAN | 8033001499315 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Długość całkowita [mm] | 104 |
Gwint wewnętrzny [mm] | 14X1,5 |
Długość gwintu [mm] | 51 |
Wysokość zabudowy | 70 |
Średnica zabudowy [mm] | 13,5 |
Gwint zewn. [mm] | 12x1,25 |
nr EAN | 8033001499353 |
Strona zabudowy | zewnętrzny |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Średnica 1 [mm] | 16,1 |
Kształt | prosty |
Rodzaj połączenia | Pojemnik |
Długość 1 [mm] | 85 |
Długość 2 [mm] | 19 |
Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
Rozmiar gwintu 2 | M12X1.25 |
Długość opakowania [cm] | 13 |
Szerokość opakowania [cm] | 8,5 |
Wysokość opakowania [cm] | 6,5 |
nr EAN | 4044197331727 |
Gwint wewnętrzny 1 [mm] | M14x1,5 |
Gwint zewn. 2 [mm] | M12x1,25 |
Długość [mm] | 85 |
Ciężar [kg] | 0,44 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Strona zabudowy | zewnętrzny |
nr EAN | 8435130380777 |
Wymiar stożka [mm] | 13,8 |
Zbieżność stożka | 1/8 |
Rozmiar gwintu 1 | M12x1,25 |
Rozmiar gwintu 2 | M14x1,50 |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
Rodzaj gwintu | z gwintem wewnętrznym |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
nr EAN | 5900427512429 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025