
| Długość [mm] | 235 |
| Szerokość [mm] | 39 |
| Wysokość [mm] | 39 |
| nr EAN | 5012759550854 |

| Długość [mm] | 260 |
| Szerokość [mm] | 77 |
| Wysokość [mm] | 100 |
| nr EAN | 5012759550892 |

| Wymiar stożka [mm] | 16,2 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| parzyste numery artykułów | 840 1399 10 |
| nr EAN | 4014870608392 |

| Ø sworznie [mm] | 16,20 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| parzyste numery artykułów | 840 1398 10 |
| nr EAN | 4014870608385 |

| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| Długość przegub osiowy [mm] | 221 |
| nr EAN | 4014870610715 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| Długość [mm] | 202 |
| nr EAN | 4047437506114 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z lewej |
| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| Długość [mm] | 235 |
| parzyste numery artykułów | 42340 01 |
| nr EAN | 4047437509719 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z prawej |
| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| Długość [mm] | 235 |
| parzyste numery artykułów | 42339 01 |
| nr EAN | 4047437509733 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Długość [mm] | 221 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14X1,5 |
| Wersja wzmocniona | |
| nr EAN | 4040074227848 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 235 |
| Rozmiar gwintu 1 | 14X1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | 14X1,5 |
| Wersja wzmocniona | |
| parzyste numery artykułów | 316 020 0041/HD |
| nr EAN | 4040074240786 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Długość [mm] | 235 |
| Rozmiar gwintu 1 | 14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | 14X1,5 |
| Wersja wzmocniona | |
| parzyste numery artykułów | 316 020 0040/HD |
| nr EAN | 4040074240779 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14X1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 34,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 8,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 6,5 |
| nr EAN | 4060426118006 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Średnica 1 [mm] | 16,2 |
| Kształt | ustawiony pod kątem |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 235,4 |
| Długość 2 [mm] | 30 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 41,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 11 |
| Wysokość opakowania [cm] | 8 |
| nr EAN | 4060426217761 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Średnica 1 [mm] | 16,2 |
| Kształt | ustawiony pod kątem |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 235,4 |
| Długość 2 [mm] | 30 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 41,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 11 |
| Wysokość opakowania [cm] | 8 |
| nr EAN | 4060426217754 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Gwint wewnętrzny 1 [mm] | M14x1,5 |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M14x1,5 |
| Długość [mm] | 236 |
| Ciężar [kg] | 1,415 |
| nr EAN | 8435130366450 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Długość [mm] | 237 |
| Wymiar gwintu | FM14X1,5R |
| Wymiar stożka [mm] | 16 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14X1,5R |
| parzyste numery artykułów | 21739 |
| nr EAN | 5413978252244 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 237 |
| Wymiar gwintu | FM14X1,5R |
| Wymiar stożka [mm] | 16 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14X1,5R |
| parzyste numery artykułów | 21738 |
| nr EAN | 5413978252251 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025