
| Długość [mm] | 191 |
| Grubość [mm] | 77,0 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M15 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,25 |
| Rozmiar klucza | 19 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,64 |
| dla numeru OE | 45460-09060 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką koronową |
| nr EAN | 4027816431848 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Długość [mm] | 171 |
| Wysokość [mm] | 80 |
| Ciężar [kg] | 0,75 |
| Wymiar stożka [mm] | 16,1 |
| Kształt | ustawiony pod kątem |
| Materiał | Stal |
| Długość 2 [mm] | 25 |
| Rozmiar gwintu 1 | M15X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M12X1.25 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Szerokość [mm] | 259,5 |
| Ciężar [kg] | 0,65 |
| Wymiar stożka [mm] | 17,9 |
| Materiał | Stal |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M15X1.5 |
| Długość przegub osiowy [mm] | 259,5 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Szerokość [mm] | 242 |
| Ciężar [kg] | 0,63 |
| Wymiar stożka [mm] | 17,9 |
| Materiał | Stal |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M15X1.5 |
| Długość przegub osiowy [mm] | 242 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| nr EAN | 4047437478886 |

| Długość [mm] | 242,5 |
| Długość całkowita [mm] | 260 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M15x1,5 |
| rura Ø [mm] | 18 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dodatkami |
| nr EAN | 3322938346195 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025