Strona zabudowy | z przodu |
Wymiar gwintu | FM14X2.0 RHT |
Wymiar stożka [mm] | 13 |
Długość [mm] | 75 |
nr EAN | 8717109324730 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Strona zabudowy | z obu stron |
Gwint wewnętrzny [mm] | M 14x2 |
nr EAN | 3358960661401 |
nr EAN | 5012759161999 |
Długość [mm] | 92 |
Szerokość [mm] | 38 |
Wysokość [mm] | 73 |
nr EAN | 5012759851791 |
Rozmiar gwintu 1 | M14x2,0A |
Rozmiar gwintu 2 | M18x1,5A |
Długość przegub osiowy [mm] | 285 |
nr EAN | 4014870437589 |
Rozmiar gwintu 1 | M14x2,0A |
Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5A |
Długość przegub osiowy [mm] | 282 |
nr EAN | 4014870425869 |
Wymiar stożka [mm] | 12,7 |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
Gwint wewnętrzny [mm] | M14x2,0 |
nr EAN | 4014870438630 |
Długość [mm] | 310 |
Gwint zewn. [mm] | M14 x 2 |
Gwint zewn. [mm] | M18 x 1,5 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Ciężar [kg] | 0,5 |
dla numeru OE | 1359347 |
nr EAN | 4027816127239 |
Długość [mm] | 293 |
Gwint zewn. [mm] | M14 x 2 |
Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Ciężar [kg] | 0,5 |
dla numeru OE | 9140504 |
nr EAN | 4027816127291 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Strona zabudowy | z obu stron |
Strona zabudowy | zewnętrzny |
Numer seryjny | 4316300 |
nr EAN | 5901159097376 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Strona zabudowy | z obu stron |
Strona zabudowy | wewnątrz |
Wersja osi | CAM |
Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
Długość [mm] | 268 |
Rozmiar gwintu 2 | M14x2,0 |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
nr EAN | 4047437053038 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Strona zabudowy | z obu stron |
Strona zabudowy | zewnętrzny |
Długość [mm] | 74 |
Wymiar stożka [mm] | 14 |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
Gwint wewnętrzny [mm] | M14x2,0 |
Gwint zewn. [mm] | M12x1,75 |
dla ID przekładni kierowniczej | ZF/CAM/TRW |
nr EAN | 4047437011649 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Strona zabudowy | z obu stron |
Strona zabudowy | zewnętrzny |
Długość [mm] | 74 |
Wymiar stożka [mm] | 14 |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
Gwint wewnętrzny [mm] | M14x2,0 |
Gwint zewn. [mm] | M12x1,75 |
dla ID przekładni kierowniczej | ZF/CAM/TRW |
nr EAN | 5907558565201 |
Długość [mm] | 293 |
Gwint zewn. [mm] | M14 x 2 |
Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Ciężar [kg] | 0,5 |
nr EAN | 5901619563182 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
Długość [mm] | 75 |
Rozmiar gwintu 1 | M12x1,75 |
Rozmiar gwintu 2 | M14x2,0 |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
nr EAN | 4040074008676 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
Długość [mm] | 285 |
Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
Rozmiar gwintu 2 | M14x2 |
nr EAN | 4040074019283 |
Strona zabudowy | zewnętrzny |
Strona zabudowy | z obu stron |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Średnica 1 [mm] | 14 |
Kształt | prosty |
Rodzaj połączenia | Pojemnik |
Długość 1 [mm] | 75 |
Długość 2 [mm] | 20 |
Rozmiar gwintu 1 | M14X2 |
Rozmiar gwintu 2 | M12X1.5 |
Długość opakowania [cm] | 12,5 |
Szerokość opakowania [cm] | 9 |
Wysokość opakowania [cm] | 8 |
nr EAN | 5010874750036 |
Strona zabudowy | z obu stron |
Strona zabudowy | wewnątrz |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Długość [mm] | 308,5 |
Średnica 1 [mm] | 13 |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
Rodzaj połączenia | Pojemnik |
Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
Rozmiar gwintu 2 | M14X2 |
Długość opakowania [cm] | 45 |
Szerokość opakowania [cm] | 5 |
Wysokość opakowania [cm] | 5 |
nr EAN | 5010874750203 |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
Wymiar gwintu | 14x2 |
Wersja osi | ZF |
nr EAN | 5703858466473 |
Strona zabudowy | z obu stron |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Ograniczenia producenta | ZF |
Długość [mm] | 311,1 |
Gwint zewn. 1 [mm] | M14 x 2,00 RHT M |
Gwint zewn. 2 [mm] | M16 x 1,50 RHT M |
nr EAN | 4031185075466 |
Strona zabudowy | z obu stron |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Wersja osi | TRW |
Długość [mm] | 313 |
Gwint zewn. [mm] | M14 x 2,00 RHT M |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
nr EAN | 4031185920582 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Strona zabudowy | z obu stron |
Długość [mm] | 74 |
Wymiar gwintu | M14 |
Gwint wewnętrzny [mm] | M 14x2 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Gwint wewnętrzny 1 [mm] | M14x2 |
Gwint zewn. 2 [mm] | M12x1,5 |
Długość [mm] | 75 |
Ciężar [kg] | 0,31 |
nr EAN | 8435130306463 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Gwint zewn. 1 [mm] | M14x1,5 |
Gwint zewn. 2 [mm] | M14x2 |
Długość [mm] | 294 |
Ciężar [kg] | 0,53 |
nr EAN | 8435130310019 |
Długość [mm] | 74 |
Wymiar gwintu | M14 x 2 |
Rozmiar gwintu 1 | M12 x 1,25 |
parzyste numery artykułów | VKDY 316003 |
nr EAN | 7316579301169 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Strona zabudowy | z obu stron |
Strona zabudowy | zewnętrzny |
Długość [mm] | 74 |
Wymiar stożka [mm] | 14 |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
Gwint wewnętrzny [mm] | M14x2,0 |
Gwint zewn. [mm] | M12x1,75 |
dla ID przekładni kierowniczej | ZF/CAM/TRW |
nr EAN | 3322937907090 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025