Strona zabudowy | z przodu | |
Wymiar gwintu | FM14X1.5 RHT | |
Wymiar stożka [mm] | 13,3 | |
Długość [mm] | 76 | |
nr EAN | 8717109497137 |
Długość [mm] | 100 | |
Grubość [mm] | 70,0 | |
Gwint wewnętrzny [mm] | M12 x 1,5 | |
Gwint zewn. [mm] | M8 x 1,25 | |
Rozmiar klucza | 17 | |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
Ciężar [kg] | 0,390 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką | |
dla numeru OE | 4422A002 | |
nr EAN | 5050063487688 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Strona zabudowy | z obu stron | |
nr EAN | 3358960654571 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Gwint wewnętrzny [mm] | M14x1,5 | |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym | |
nr EAN | 3358960655745 |
Długość [mm] | 99 | |
Szerokość [mm] | 38 | |
Wysokość [mm] | 72 | |
nr EAN | 5012759465035 |
Rozmiar gwintu 1 | M12x1,25 A | |
Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 A | |
Długość przegub osiowy [mm] | 315 | |
nr EAN | 4014870425647 |
Długość [mm] | 100 | |
Grubość [mm] | 70,0 | |
Gwint wewnętrzny [mm] | M12 x 1,5 | |
Gwint zewn. [mm] | M8 x 1,25 | |
Rozmiar klucza | 17 | |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
Ciężar [kg] | 0,4 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką | |
nr EAN | 4027816413196 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Szerokość [mm] | 329 |
Ciężar [kg] | 0,65 |
Wymiar stożka [mm] | 16,5 |
Materiał | Stal |
Rozmiar gwintu 1 | M16X1.5 |
Rozmiar gwintu 2 | M12X1.25 |
Długość przegub osiowy [mm] | 329 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Strona zabudowy | z obu stron | |
Strona zabudowy | wewnątrz | |
Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 | |
Rozmiar gwintu 2 | M12x1,25 | |
nr EAN | 5907558553000 |
Strona zabudowy | zewnętrzny | |
Strona zabudowy | z obu stron | |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Średnica 1 [mm] | 15 | |
Kształt | prosty | |
Rodzaj połączenia | Pojemnik | |
Długość 1 [mm] | 80 | |
Rozmiar gwintu 1 | M12X1.25 | |
Rozmiar gwintu 2 | M10X1.25 | |
Długość opakowania [cm] | 13 | |
Szerokość opakowania [cm] | 8,5 | |
Wysokość opakowania [cm] | 6,5 | |
nr EAN | 5010874756540 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
Długość [mm] | 328,5 | |
Średnica 1 [mm] | 15,5 | |
Rodzaj połączenia | Pojemnik | |
Rozmiar gwintu 1 | M16X1.5 | |
Rozmiar gwintu 2 | M12X1.25 | |
Długość opakowania [cm] | 34,5 | |
Szerokość opakowania [cm] | 8,5 | |
Wysokość opakowania [cm] | 6,5 | |
nr EAN | 4044197492053 |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym | |
Wymiar gwintu | 12x1,25 | |
nr EAN | 5703858463595 |
Rozmiar gwintu 1 | 12x1,25 | |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym | |
nr EAN | 5703858463687 |
Wymiar gwintu | M10x1,25/M14x1,5 | |
Długość [mm] | 76,5 | |
nr EAN | 5703858828936 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
Zbieżność stożka | 1/8 | |
Długość [mm] | 78 | |
Wymiar gwintu | FM12X1,25R | |
Wymiar stożka [mm] | 13,4 | |
Rozmiar gwintu 1 | MM10x1,25R | |
nr EAN | 5413978141791 |
Długość [mm] | 100 | |
Grubość [mm] | 70,0 | |
Gwint wewnętrzny [mm] | M12 x 1,5 | |
Gwint zewn. [mm] | M8 x 1,25 | |
Rozmiar klucza | 17 | |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
Ciężar [kg] | 0,4 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką | |
nr EAN | 4044688413192 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025