Strona zabudowy | z przodu | |
Wymiar gwintu | FM16X1,5R | |
Wymiar stożka [mm] | 12,4 | |
Długość [mm] | 116 | |
Materiał | Stal | |
nr EAN | 8717109784992 |
Strona zabudowy | z przodu | |
Wymiar gwintu | FM16X1,5R | |
Wymiar stożka [mm] | 12,4 | |
Długość [mm] | 116 | |
Materiał | Stal | |
nr EAN | 8717109785036 |
Strona zabudowy | os przednia, z prawej |
Długość [mm] | 116 |
Ciężar [kg] | 0,498 |
Rozmiar klucza | 22 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką zabezpieczającą |
uwzględnić informację serwisową | |
sparowany numer artykułu | 183100 |
Wymiar stożka 1 [mm] | 12 |
Wymiar stożka 2 [mm] | 16 |
Wymiar gwintu wewnętrznego | M16 x 1,5 |
Wymiar gwintu zewnętrznego | M10 x 1,5 |
Strona zabudowy | Oś przednia, z lewej |
Długość [mm] | 116 |
Ciężar [kg] | 0,498 |
Rozmiar klucza | 22 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką zabezpieczającą |
uwzględnić informację serwisową | |
sparowany numer artykułu | 183114 |
Wymiar gwintu wewnętrznego | M16 x 1,5 |
Wymiar gwintu zewnętrznego | M10 x 1,5 |
Jednostka | szt. |
EAN | 4047437544772 |
Stan | Fabrycznie nowy |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej | |
Długość [mm] | 116 | |
Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 | |
Rozmiar gwintu 2 | M10x1,5 | |
Wersja wzmocniona | ||
parzyste numery artykułów | 716 020 0046/HD | |
nr EAN | 4040074292433 |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej | |
Długość [mm] | 116 | |
Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 | |
Rozmiar gwintu 2 | M10x1,5 | |
Wersja wzmocniona | ||
parzyste numery artykułów | 716 020 0045/HD | |
nr EAN | 4040074292426 |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej | |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej | |
Długość [mm] | 284 | |
Rozmiar gwintu 1 | M16X1,5 | |
Rozmiar gwintu 2 | M16X1,5 | |
nr EAN | 4040074292938 |
Długość [mm] | 304 |
Średnica 1 [mm] | 18 |
Rodzaj połączenia | Pojemnik |
Rozmiar gwintu 1 | M16x1.5 |
Rozmiar gwintu 2 | M16x1.5 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
Gwint zewn. 1 [mm] | M16x1,5 | |
Gwint zewn. 2 [mm] | M16x1,5 | |
Długość [mm] | 289 | |
Ciężar [kg] | 0,664 | |
nr EAN | 8435130366887 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
Wymiar gwintu | MM16X1,5R | |
Rozmiar gwintu 1 | MM16X1,5R | |
Długość przegub osiowy [mm] | 289 | |
nr EAN | 5413978275588 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej | |
Zbieżność stożka | 1/6 | |
Długość [mm] | 116 | |
Wymiar gwintu | FM16X1,5R | |
Wymiar stożka [mm] | 12,4 | |
Rozmiar gwintu 1 | MM10X1,5R | |
parzyste numery artykułów | 3639 | |
nr EAN | 5413978275595 |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej | |
Zbieżność stożka | 1/6 | |
Długość [mm] | 116 | |
Wymiar gwintu | FM16X1,5R | |
Wymiar stożka [mm] | 12,4 | |
Rozmiar gwintu 1 | MM10X1,5R | |
parzyste numery artykułów | 3638 | |
nr EAN | 5413978275601 |
Strona zabudowy | Oś przednia, z lewej |
Strona zabudowy | os przednia, z prawej |
Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 |
Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 |
Długość przegub osiowy [mm] | 305 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025
Klimatyzacja i czynniki chłodnicze
23-03-2025
Ile trzeba zapłacić za wymianę tarcz i kloców hamulcowych.
14-03-2025
Ile kosztuje wymiana rozrządu?
07-03-2025
Kiedy należy wymieniać świece żarowe i zapłonowe?
04-03-2025
Dlaczego warto inwestować w wysokiej jakości klocki i tarcze hamulcowe przed sezonem letni
19-03-2024