Strona zabudowy | z przodu | |
Wymiar gwintu | FM16X1.5 RHT | |
Wymiar stożka [mm] | 14,4 | |
Długość [mm] | 120 | |
nr EAN | 8717109319804 |
Strona zabudowy | z przodu | |
Długość [mm] | 316 | |
Rozmiar gwintu 1 | MM16X1.5 RHT | |
Rozmiar gwintu 2 | MM16X1.5 RHT | |
nr EAN | 8717109325195 |
Długość [mm] | 336 | |
Szerokość [mm] | 40 | |
Wysokość [mm] | 40 | |
nr EAN | 5012759238769 |
Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 A | |
Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 A | |
Długość przegub osiowy [mm] | 318 | |
nr EAN | 4014870427917 |
Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 A | |
Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 A | |
Długość przegub osiowy [mm] | 318 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z manszetą układu kierowniczego | |
nr EAN | 4014870436230 |
Wymiar stożka [mm] | 14,2 | |
Wymiar gwintu | M16x1,5 | |
nr EAN | 4014870436315 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Strona zabudowy | z obu stron | |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym | |
nr EAN | 4047437076341 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Strona zabudowy | z obu stron | |
Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 | |
nr EAN | 4047437416024 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Drążek / rozpórka | Podpora ochronna | |
nr EAN | 8001063804880 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Strona zabudowy | z obu stron | |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym | |
nr EAN | 5907558560183 |
Strona zabudowy | zewnętrzny | |
Strona zabudowy | z obu stron | |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Średnica 1 [mm] | 16,5 | |
Kształt | prosty | |
Rodzaj połączenia | Pojemnik | |
Długość 1 [mm] | 125 | |
Długość 2 [mm] | 22 | |
Rozmiar gwintu 1 | M16X1.5 | |
Rozmiar gwintu 2 | M12X1.25 | |
Długość opakowania [cm] | 20 | |
Szerokość opakowania [cm] | 9,5 | |
Wysokość opakowania [cm] | 5 | |
nr EAN | 5010874758728 |
Strona zabudowy | z obu stron | |
Strona zabudowy | wewnątrz | |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Długość [mm] | 332 | |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym | |
Rodzaj połączenia | Pojemnik | |
Rozmiar gwintu 1 | M16X1.5 | |
Rozmiar gwintu 2 | M16X1.5 | |
Długość opakowania [cm] | 34,5 | |
Szerokość opakowania [cm] | 8,5 | |
Wysokość opakowania [cm] | 6,5 | |
nr EAN | 5010874763401 |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym | |
Wymiar gwintu | 16x1,5 | |
nr EAN | 5703858461973 |
Rozmiar gwintu 1 | 16x1,5 | |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym | |
Długość [mm] | 318 | |
nr EAN | 5703858461980 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
Wymiar gwintu | MM16X1,5R | |
Rozmiar gwintu 1 | MM16X1,5R | |
Długość przegub osiowy [mm] | 315 | |
Tylko w połączeniu z | NUT | |
nr EAN | 5413978128839 |
Strona zabudowy | z lewej | |
Strona zabudowy | z prawej | |
Zbieżność stożka | 1/10 | |
Długość [mm] | 120 | |
Wymiar gwintu | FM16X1,5R | |
Wymiar stożka [mm] | 14,4 | |
Rozmiar gwintu 1 | MM12x1,5R | |
nr EAN | 5413978128822 |
parzyste numery artykułów | VKDY 313014 | |
nr EAN | 7316577891129 |
Długość [mm] | 333,5 | |
Wymiar gwintu | M16 x 1,5 | |
Rozmiar gwintu 1 | M16 x 1,5 | |
parzyste numery artykułów | VKDY 323010 | |
nr EAN | 7316577892294 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Strona zabudowy | z obu stron | |
Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 | |
nr EAN | 3322937908837 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Strona zabudowy | z obu stron | |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym | |
nr EAN | 3322937907311 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025
Klimatyzacja i czynniki chłodnicze
23-03-2025
Ile trzeba zapłacić za wymianę tarcz i kloców hamulcowych.
14-03-2025
Ile kosztuje wymiana rozrządu?
07-03-2025
Kiedy należy wymieniać świece żarowe i zapłonowe?
04-03-2025
Dlaczego warto inwestować w wysokiej jakości klocki i tarcze hamulcowe przed sezonem letni
19-03-2024
Wycieraczki szyb Negotti
11-03-2024