
| Strona zabudowy | z przodu |
| Wymiar gwintu | FM14X1.5 RHT |
| Wymiar stożka [mm] | 12,3 |
| Długość [mm] | 86 |
| nr EAN | 8717109323856 |

| Strona zabudowy | z przodu |
| Wymiar gwintu | FM14X1.5 RHT |
| Wymiar stożka [mm] | 12,6 |
| Długość [mm] | 173 |
| nr EAN | 8717109493863 |

| Strona zabudowy | z przodu |
| Wymiar gwintu | FM14X1.5 RHT |
| Wymiar stożka [mm] | 12,6 |
| Długość [mm] | 173 |
| nr EAN | 8717109494143 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| parzyste numery artykułów | 49401096 |
| nr EAN | 3358960657169 |

| Długość [mm] | 103 |
| Szerokość [mm] | 36 |
| Wysokość [mm] | 76 |
| nr EAN | 5012759849958 |

| Długość [mm] | 192 |
| Szerokość [mm] | 45 |
| Wysokość [mm] | 77 |
| nr EAN | 5012759452929 |

| Długość [mm] | 192 |
| Szerokość [mm] | 45 |
| Wysokość [mm] | 77 |
| nr EAN | 5012759452912 |

| parzyste numery artykułów | 43223 |
| Długość [mm] | 191 |
| Szerokość [mm] | 38,0 |
| Grubość [mm] | 78,0 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,25 |
| Rozmiar klucza | 19 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Ciężar [kg] | 0,64 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką koronową |
| nr EAN | 4027816432227 |

| parzyste numery artykułów | 43222 |
| Długość [mm] | 191 |
| Szerokość [mm] | 38,0 |
| Grubość [mm] | 71,0 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,25 |
| Rozmiar klucza | 19 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Ciężar [kg] | 0,64 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką koronową |
| dla numeru OE | 45046-09480 |
| nr EAN | 4027816432234 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Średnica 1 [mm] | 15 |
| Kształt | ustawiony pod kątem |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 163 |
| Długość 2 [mm] | 25 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M12X1.25 |
| Długość opakowania [cm] | 20 |
| Szerokość opakowania [cm] | 9,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 5 |
| nr EAN | 4044197333806 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Średnica 1 [mm] | 15 |
| Kształt | ustawiony pod kątem |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 163 |
| Długość 2 [mm] | 25 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M12X1.25 |
| Długość opakowania [cm] | 20 |
| Szerokość opakowania [cm] | 9,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 5 |
| nr EAN | 4044197333813 |

| parzyste numery artykułów | 50345110 |
| Wymiar gwintu | 14x1,5 |
| nr EAN | 5703858902667 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z lewej |
| Długość [mm] | 172,5 |
| Wymagana ilość | 1 |
| Wymiar stożka [mm] | 12,6 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,50 RHT F |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,25 RHT M |
| parzyste numery artykułów | G1-1488 |
| nr EAN | 4031185600415 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | z prawej |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Długość [mm] | 172,5 |
| Wymagana ilość | 1 |
| Wymiar stożka [mm] | 12,6 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,50 RHT F |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,25 RHT M |
| parzyste numery artykułów | G1-1487 |
| nr EAN | 4031185600422 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Zbieżność stożka | 1/6 |
| Długość [mm] | 87 |
| Wymiar gwintu | FM14x1,5R |
| Wymiar stożka [mm] | 12,7 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM12X1,25R |
| nr EAN | 5413978121274 |

| Strona zabudowy | z lewej |
| Zbieżność stożka | 1/6 |
| Długość [mm] | 173 |
| Wymiar gwintu | FM14x1,5R |
| Wymiar stożka [mm] | 12,6 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM12X1,25R |
| parzyste numery artykułów | 45047 |
| nr EAN | 5413978205271 |

| Strona zabudowy | z prawej |
| Zbieżność stożka | 1/6 |
| Długość [mm] | 173 |
| Wymiar gwintu | FM14x1,5R |
| Wymiar stożka [mm] | 12,6 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM12X1,25R |
| parzyste numery artykułów | 45046 |
| nr EAN | 5413978205288 |

| parzyste numery artykułów | 81 94 3223 |
| Długość [mm] | 191 |
| Szerokość [mm] | 38,0 |
| Grubość [mm] | 78,0 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,25 |
| Rozmiar klucza | 19 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Ciężar [kg] | 0,64 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką koronową |
| nr EAN | 4044688432223 |

| parzyste numery artykułów | 81 94 3222 |
| Długość [mm] | 191 |
| Szerokość [mm] | 38,0 |
| Grubość [mm] | 71,0 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,25 |
| Rozmiar klucza | 19 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką koronową |
| nr EAN | 4044688432230 |

| Długość [mm] | 192 |
| Szerokość [mm] | 41,0 |
| Grubość [mm] | 76,0 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,25 |
| Rozmiar klucza | 17 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4044688432315 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025