Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volvo » końcówki drążków kierowniczych Volvo 440 (445)

końcówki drążków kierowniczych do VOLVO 440 (445)

wybierz typ samochodu VOLVO 440 (445):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 93
Szerokość [mm] 38
Wysokość [mm] 71
nr EAN 5012759850060
Długość [mm] 289
Gwint zewn. [mm] M12 x 1,25
Gwint zewn. [mm] M14 x 1,5
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
dla numeru OE 3342824
nr EAN 4027816127277
Długość [mm] 286
Gwint zewn. [mm] M12 x 1,25
Gwint zewn. [mm] M14 x 1,5
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,575
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
dla numeru OE 3410369
nr EAN 4027816127284
Gwint wewnętrzny [mm] M12 x 1,25
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,35
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
nr EAN 4027816127208
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Długość [mm] 74
Rozmiar gwintu 1 M12x1,25
Rozmiar gwintu 2 M12x1,25
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów ze wspomaganiem układu kierowniczego
nr EAN 4040074218143
Ciężar [kg] 0,600
Ilość na oś 2
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów bez wspomagania kierowaniem
Długość opakowania [cm] 33
Szerokość opakowania [cm] 5
Wysokość opakowania [cm] 5
nr EAN 5412096283031
Strona zabudowy zewnętrzny
Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy Oś przednia
Średnica 1 [mm] 15,1
Kształt prosty
Rodzaj połączenia Pojemnik
Długość 1 [mm] 74
Długość 2 [mm] 19,1
Rozmiar gwintu 1 M12X1.25
Rozmiar gwintu 2 M12X1.25
Długość opakowania [cm] 13
Szerokość opakowania [cm] 8,5
Wysokość opakowania [cm] 6,5
nr EAN 5010874767102
Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy wewnątrz
Strona zabudowy Oś przednia
Długość [mm] 299
Średnica 1 [mm] 11,5
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Rodzaj połączenia Pojemnik
Rozmiar gwintu 1 M14X1.5
Rozmiar gwintu 2 M12X1.25
Długość opakowania [cm] 34,5
Szerokość opakowania [cm] 8,5
Wysokość opakowania [cm] 6,5
nr EAN 5010874770195
Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy góra
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy zewnętrzny
Długość [mm] 74
Wymiar stożka [mm] 13,3
Gwint wewnętrzny [mm] M12 x 1,25 RHT F
Zbieżność stożka 1/8
nr EAN 4031185918466
Strona zabudowy w środku
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Długość [mm] 314,5
Gwint zewn. 1 [mm] M12 x 1,25 RHT M
Gwint zewn. 2 [mm] M14 x 1,50 RHT M
nr EAN 4031185926164
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Zbieżność stożka 1/8
Długość [mm] 74
Wymiar gwintu FM12X1,25R
Wymiar stożka [mm] 13,3
Rozmiar gwintu 1 MM12x1,5R
nr EAN 5413978136520
Wyświetlanie od 1 do 11 (z 11 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
końcówki drążków kierowniczych

Końcówka drążka kierowniczego

 

Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.

Jak często wymienia się końcówki drążka


Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.