
| nr EAN | 5012759982105 | 

| nr EAN | 5012759982112 | 

| Wymiar stożka [mm] | 11,9 | 
| Wymiar gwintu | M14x1,5 | 
| Długość [mm] | 210 | 
| nr EAN | 4014870618759 | 

| Wymiar stożka [mm] | 11,9 | 
| Wymiar gwintu | M14x1,5 | 
| Długość [mm] | 210 | 
| nr EAN | 4014870618766 | 

| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 | 
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 | 
| Długość przegub osiowy [mm] | 215 | 

| parzyste numery artykułów | 175083 | 
| Długość [mm] | 210,5 | 
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 | 
| Gwint zewn. [mm] | M10 x 1,25 | 
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej | 
| Ciężar [kg] | 0,360 | 
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką | 
| nr EAN | 4054224750827 | 

| parzyste numery artykułów | 175082 | 
| Długość [mm] | 210,5 | 
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 | 
| Gwint zewn. [mm] | M10 x 1,25 | 
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej | 
| Ciężar [kg] | 0,360 | 
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką | 
| nr EAN | 4054224750834 | 

| Strona zabudowy | zewnętrzny | 
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej | 
| Długość [mm] | 211 | 
| Rozmiar gwintu 1 | 10x1x25 | 
| Rozmiar gwintu 2 | 14x1,5 | 
| Wersja wzmocniona | |
| parzyste numery artykułów | 16-16 020 0040/HD | 
| nr EAN | 4040074248430 | 

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej | 
| Długość [mm] | 211 | 
| Rozmiar gwintu 1 | 10x1,25 | 
| Rozmiar gwintu 2 | 14x1,5 | 
| Wersja wzmocniona | |
| parzyste numery artykułów | 16-16 020 0039/HD | 
| nr EAN | 4040074248447 | 

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej | 
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej | 
| Długość [mm] | 210 | 
| Rozmiar gwintu 1 | 14x1,5 | 
| Rozmiar gwintu 2 | 14X1,5 | 
| Wersja wzmocniona | |
| nr EAN | 4040074282557 | 

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej | 
| Średnica 1 [mm] | 14,8 | 
| Kształt | ustawiony pod kątem | 
| Rodzaj połączenia | Pojemnik | 
| Długość 1 [mm] | 210,5 | 
| Długość 2 [mm] | 34,5 | 
| Rozmiar gwintu 1 | M15X1.5 | 
| Rozmiar gwintu 2 | M10X1.25 | 
| Długość opakowania [cm] | 34,5 | 
| Szerokość opakowania [cm] | 8,5 | 
| Wysokość opakowania [cm] | 6,5 | 
| nr EAN | 4060426169404 | 

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej | 
| Średnica 1 [mm] | 14,8 | 
| Kształt | ustawiony pod kątem | 
| Rodzaj połączenia | Pojemnik | 
| Długość 1 [mm] | 210,5 | 
| Długość 2 [mm] | 34,5 | 
| Rozmiar gwintu 1 | M15X1.5 | 
| Rozmiar gwintu 2 | M10X1.25 | 
| Długość opakowania [cm] | 34,5 | 
| Szerokość opakowania [cm] | 8,5 | 
| Wysokość opakowania [cm] | 6,5 | 
| nr EAN | 4060426169411 | 

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | 
| Rodzaj połączenia | Pojemnik | 
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 | 
| Rozmiar gwintu 2 | M14X1.5 | 
| Długość opakowania [cm] | 31,5 | 
| Szerokość opakowania [cm] | 5 | 
| Wysokość opakowania [cm] | 5 | 
| nr EAN | 4060426231835 | 

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej | 
| Gwint wewnętrzny 1 [mm] | M14x1,5 | 
| Gwint zewn. 2 [mm] | M10x1,25 | 
| Długość [mm] | 211 | 
| Ciężar [kg] | 0,346 | 
| nr EAN | 8435130360557 | 

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej | 
| Gwint wewnętrzny 1 [mm] | M14x1,5 | 
| Gwint zewn. 2 [mm] | M10x1,25 | 
| Długość [mm] | 211 | 
| Ciężar [kg] | 0,346 | 
| nr EAN | 8435130360564 | 

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | 
| Gwint zewn. 1 [mm] | M14x1,5 | 
| Gwint zewn. 2 [mm] | M14x1,5 | 
| Długość [mm] | 216 | 
| Ciężar [kg] | 0,489 | 
| nr EAN | 8435130361943 | 

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | 
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 | 
| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 | 
| Długość [mm] | 214 | 
| dla numeru OE | Part/oe 485216564R | 
| nr EAN | 3660872457837 | 

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | 
| Wymiar gwintu | MM14X1,5R | 
| Rozmiar gwintu 1 | MM14X1,5R | 
| Długość przegub osiowy [mm] | 215 | 
| Tylko w połączeniu z | NUT + WASHER | 
| nr EAN | 5413978264933 | 

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej | 
| Zbieżność stożka | 1/5 | 
| Długość [mm] | 212 | 
| Wymiar gwintu | FM14X1,5R | 
| Wymiar stożka [mm] | 11,9 | 
| Rozmiar gwintu 1 | MM10X1,25R | 
| parzyste numery artykułów | 5931 | 
| nr EAN | 5413978264940 | 

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej | 
| Zbieżność stożka | 1/5 | 
| Długość [mm] | 212 | 
| Wymiar gwintu | FM14X1,5R | 
| Wymiar stożka [mm] | 11,9 | 
| Rozmiar gwintu 1 | MM10X1,25R | 
| parzyste numery artykułów | 5930 | 
| nr EAN | 5413978264957 | 

| parzyste numery artykułów | 33 10 2691 | 
| Długość [mm] | 210,5 | 
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 | 
| Gwint zewn. [mm] | M10 x 1,25 | 
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej | 
| Ciężar [kg] | 0,360 | 
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką | 
| nr EAN | 4054228750823 | 

| parzyste numery artykułów | 33 10 2690 | 
| Długość [mm] | 210,5 | 
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 | 
| Gwint zewn. [mm] | M10 x 1,25 | 
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej | 
| Ciężar [kg] | 0,360 | 
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką | 
| nr EAN | 4054228750830 | 
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych 
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów 
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie 
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać? 
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta? 
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych. 
15-04-2025