
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Gwint wewnętrzny [mm] | RHT M14x1,5 |
| parzyste numery artykułów | 49400950 |
| nr EAN | 3358960655684 |

| Długość [mm] | 290 |
| Szerokość [mm] | 62 |
| Wysokość [mm] | 84 |
| nr EAN | 5012759974339 |

| Długość [mm] | 290 |
| Szerokość [mm] | 62 |
| Wysokość [mm] | 84 |
| nr EAN | 5012759974346 |

| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5A |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5A |
| Długość przegub osiowy [mm] | 196 |
| nr EAN | 4014870429713 |

| parzyste numery artykułów | 108908 |
| Długość [mm] | 270 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,5 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Ciężar [kg] | 0,93 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4054224089071 |

| parzyste numery artykułów | 108907 |
| Długość [mm] | 270 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,5 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Ciężar [kg] | 0,93 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4054224089088 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Długość [mm] | 179 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| nr EAN | 4047437322479 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z lewej |
| Długość [mm] | 269 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M12x1,5 |
| parzyste numery artykułów | 36263 01 |
| nr EAN | 4047437397910 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z prawej |
| Długość [mm] | 269 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M12x1,5 |
| parzyste numery artykułów | 36262 01 |
| nr EAN | 4047437397934 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 269 |
| Rozmiar gwintu 1 | M12 x 1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| parzyste numery artykułów | 316 020 0031 |
| nr EAN | 4040074165522 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Długość [mm] | 269 |
| Rozmiar gwintu 1 | M12 x 1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| parzyste numery artykułów | 316 020 0030 |
| nr EAN | 4040074165539 |

| Strona zabudowy | wewnątrz |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Długość [mm] | 212,6 |
| Średnica 1 [mm] | 12,9 |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14X1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 31,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 5 |
| nr EAN | 4044197441051 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Średnica 1 [mm] | 16,9 |
| Kształt | ustawiony pod kątem |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 269,5 |
| Długość 2 [mm] | 24,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M12X1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 34,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 8,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 6,5 |
| nr EAN | 4044197837687 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Średnica 1 [mm] | 16,9 |
| Kształt | ustawiony pod kątem |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 269,5 |
| Długość 2 [mm] | 24,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M12X1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 34,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 8,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 6,5 |
| nr EAN | 4044197837694 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Wymiar gwintu | MM14x1,5R |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14x1,5R |
| Długość przegub osiowy [mm] | 197 |
| nr EAN | 5413978210695 |

| Długość [mm] | 213 |
| Wymiar gwintu | M14 x 1,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14 x 1,5 |
| parzyste numery artykułów | VKDY 328507 |
| nr EAN | 7316579301732 |

| Długość [mm] | 196 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| dla numeru OE | 32106778547 |
| dla numeru OE | 32106778548 |
| Przestrzegać danych technicznych | |
| nr EAN | 3322938229412 |

| Długość [mm] | 196,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| dla numeru OE | 32109808838 |
| Przestrzegać danych technicznych | |
| nr EAN | 3322938229528 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025