Strona zabudowy | z przodu |
Długość [mm] | 259 |
Rozmiar gwintu 1 | FM14X1.5 RHT |
Rozmiar gwintu 2 | MM12X1.0 RHT |
nr EAN | 8717109327038 |
Długość [mm] | 131 |
Szerokość [mm] | 38 |
Wysokość [mm] | 70 |
nr EAN | 5012759850213 |
parzyste numery artykułów | 06937 |
Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
Ciężar [kg] | 0,310 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
nr EAN | 4027816069362 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Strona zabudowy | z lewej |
Strona zabudowy | zewnętrzny |
Numer seryjny | 4315010 |
nr EAN | 5901159096102 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
Długość [mm] | 255 |
Rozmiar gwintu 1 | M12x1 |
Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
nr EAN | 4040074088432 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
Długość [mm] | 270 |
Rozmiar gwintu 1 | M12x1 |
Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
nr EAN | 4040074123607 |
Ciężar [kg] | 0,400 |
Wymiar gwintu | M 14 x 1,5 |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
Długość opakowania [cm] | 14,5 |
Szerokość opakowania [cm] | 9,5 |
Wysokość opakowania [cm] | 5 |
nr EAN | 5412096244476 |
Strona zabudowy | z obu stron |
Długość [mm] | 278 |
Szerokość [mm] | 36 |
Wysokość [mm] | 36 |
Wymiar gwintu | M14x1.5 |
Rodzaj gwintu | z gwintem wewnętrznym |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
Rozmiar gwintu 1 | M14 |
parzyste numery artykułów | VKDY 316020 |
nr EAN | 7316577890740 |
parzyste numery artykułów | VKDY 316019 |
nr EAN | 7316577890764 |
Długość [mm] | 110 |
Gwint zewn. [mm] | M14x1,5 |
Wymiar gwintu | M10x1,25 |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dodatkami |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Strona zabudowy | z lewej |
Strona zabudowy | zewnętrzny |
parzyste numery artykułów | JTE288 |
nr EAN | 3322937906338 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.
Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025