02.05 infolinia nieczynna
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Toyota » układ kierowniczy Toyota PROACE MAX Platforma / podwozie (MFY_) » końcówki drążków kierowniczych Toyota PROACE MAX Platforma / podwozie (MFY_)

końcówki drążków kierowniczych do TOYOTA PROACE MAX Platforma / podwozie (MFY_)

wybierz typ samochodu TOYOTA PROACE MAX Platforma / podwozie (MFY_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Strona zabudowy z przodu
Wymiar gwintu FM16X1.5 RHT
Wymiar stożka [mm] 16,8
Długość [mm] 103
nr EAN 8717109323153
Długość [mm] 100
Gwint wewnętrzny [mm] M16 x 1,5
Gwint zewn. [mm] M12 x 1,5
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,570
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
nr EAN 4027816221692
Strona zabudowy zewnętrzny
Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy Oś przednia
Średnica 1 [mm] 17,5
Kształt prosty
Rodzaj połączenia Pojemnik
Długość 1 [mm] 100
Rozmiar gwintu 1 M16X1.5
Rozmiar gwintu 2 M12X1.25
Długość opakowania [cm] 12,5
Szerokość opakowania [cm] 9
Wysokość opakowania [cm] 8
nr EAN 5010874753402
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Gwint wewnętrzny 1 [mm] M16x1,5
Gwint zewn. 2 [mm] M12x1,25
Długość [mm] 100
Ciężar [kg] 0,61
nr EAN 8435130303059
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Gwint zewn. 1 [mm] M16x1,5
Gwint zewn. 2 [mm] M16x1,5
Długość [mm] 222
Ciężar [kg] 0,59
nr EAN 8435130308344
Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy z prawej
Zbieżność stożka 1/10
Długość [mm] 104
Wymiar gwintu FM16X1,5R
Wymiar stożka [mm] 16
Rozmiar gwintu 1 MM12x1,25R
nr EAN 5413978133901
Wyświetlanie od 1 do 6 (z 6 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
końcówki drążków kierowniczych

Końcówka drążka kierowniczego

 

Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.

Jak często wymienia się końcówki drążka


Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.