Strona zabudowy | z przodu |
Wymiar gwintu | FM14X1.5 RHT |
Wymiar stożka [mm] | 12,3 |
Długość [mm] | 86 |
nr EAN | 8717109323856 |
Strona zabudowy | z przodu |
Wymiar gwintu | FM14X1.5 RHT |
Wymiar stożka [mm] | 12,6 |
Długość [mm] | 173 |
nr EAN | 8717109494143 |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
parzyste numery artykułów | 49401097 |
nr EAN | 3358960657152 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
parzyste numery artykułów | 49401096 |
nr EAN | 3358960657169 |
Strona zabudowy | zewnętrzny |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
Średnica 1 [mm] | 15 |
Kształt | ustawiony pod kątem |
Rodzaj połączenia | Pojemnik |
Długość 1 [mm] | 163 |
Długość 2 [mm] | 25 |
Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
Rozmiar gwintu 2 | M12X1.25 |
Długość opakowania [cm] | 20 |
Szerokość opakowania [cm] | 9,5 |
Wysokość opakowania [cm] | 5 |
nr EAN | 4044197333806 |
Strona zabudowy | zewnętrzny |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
Średnica 1 [mm] | 15 |
Kształt | ustawiony pod kątem |
Rodzaj połączenia | Pojemnik |
Długość 1 [mm] | 163 |
Długość 2 [mm] | 25 |
Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
Rozmiar gwintu 2 | M12X1.25 |
Długość opakowania [cm] | 20 |
Szerokość opakowania [cm] | 9,5 |
Wysokość opakowania [cm] | 5 |
nr EAN | 4044197333813 |
Strona zabudowy | z lewej |
Zbieżność stożka | 1/6 |
Długość [mm] | 173 |
Wymiar gwintu | FM14x1,5R |
Wymiar stożka [mm] | 12,6 |
Rozmiar gwintu 1 | MM12X1,25R |
parzyste numery artykułów | 45047 |
nr EAN | 5413978205271 |
Strona zabudowy | z prawej |
Zbieżność stożka | 1/6 |
Długość [mm] | 173 |
Wymiar gwintu | FM14x1,5R |
Wymiar stożka [mm] | 12,6 |
Rozmiar gwintu 1 | MM12X1,25R |
parzyste numery artykułów | 45046 |
nr EAN | 5413978205288 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.
Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025