Strona zabudowy | z przodu | |
Długość [mm] | 259 | |
Rozmiar gwintu 1 | FM14X1.5 RHT | |
Rozmiar gwintu 2 | MM12X1.0 RHT | |
nr EAN | 8717109327038 |
Strona zabudowy | z lewej | |
parzyste numery artykułów | 49400151 | |
nr EAN | 3358960648129 |
Długość [mm] | 278 | |
Szerokość [mm] | 36 | |
Wysokość [mm] | 36 | |
nr EAN | 5012759850190 |
Długość [mm] | 130 | |
Szerokość [mm] | 38 | |
Wysokość [mm] | 70 | |
nr EAN | 5012759850206 |
Długość [mm] | 131 | |
Szerokość [mm] | 38 | |
Wysokość [mm] | 70 | |
nr EAN | 5012759850213 |
parzyste numery artykułów | 06937 | |
Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 | |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej | |
Ciężar [kg] | 0,310 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką | |
nr EAN | 4027816069362 |
parzyste numery artykułów | 06936 | |
Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 | |
Gwint zewn. [mm] | M10 x 1,25 | |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej | |
Ciężar [kg] | 0,365 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką | |
nr EAN | 4027816069379 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej | |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej | |
Długość [mm] | 255 | |
Rozmiar gwintu 1 | M12x1 | |
Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 | |
nr EAN | 4040074088432 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej | |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej | |
Długość [mm] | 270 | |
Rozmiar gwintu 1 | M12x1 | |
Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 | |
nr EAN | 4040074123607 |
Ciężar [kg] | 0,400 | |
Wymiar gwintu | M 14 x 1,5 | |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym | |
Długość opakowania [cm] | 14,5 | |
Szerokość opakowania [cm] | 9,5 | |
Wysokość opakowania [cm] | 5 | |
nr EAN | 5412096244469 |
Ciężar [kg] | 0,400 | |
Wymiar gwintu | M 14 x 1,5 | |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym | |
Długość opakowania [cm] | 14,5 | |
Szerokość opakowania [cm] | 9,5 | |
Wysokość opakowania [cm] | 5 | |
nr EAN | 5412096244476 |
Strona zabudowy | zewnętrzny | |
Strona zabudowy | z lewej | |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Średnica 1 [mm] | 14,6 | |
Kształt | prosty | |
Rodzaj połączenia | Pojemnik | |
Długość 1 [mm] | 115 | |
Długość 2 [mm] | 26,7 | |
Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 | |
Rozmiar gwintu 2 | M10X1.25 | |
Długość opakowania [cm] | 20 | |
Szerokość opakowania [cm] | 9,5 | |
Wysokość opakowania [cm] | 5 | |
nr EAN | 5010874753341 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej | |
Gwint zewn. 1 [mm] | M14x1,5 | |
Gwint zewn. 2 [mm] | M10x1,25 | |
Długość [mm] | 110 | |
Ciężar [kg] | 0,33 | |
nr EAN | 8435130302830 |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej | |
Gwint zewn. 1 [mm] | M14x1,5 | |
Gwint zewn. 2 [mm] | M10x1,25 | |
Długość [mm] | 110 | |
Ciężar [kg] | 0,33 | |
nr EAN | 8435130302854 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
Gwint zewn. 1 [mm] | M12x1 | |
Gwint wewnętrzny 2 [mm] | M14x1,5 | |
Długość [mm] | 256 | |
Ciężar [kg] | 0,488 | |
nr EAN | 8435130308177 |
parzyste numery artykułów | VKDY 316020 | |
nr EAN | 7316577890740 |
parzyste numery artykułów | VKDY 316019 | |
nr EAN | 7316577890764 |
Długość [mm] | 110 | |
Gwint zewn. [mm] | M14x1,5 | |
Wymiar gwintu | M10x1,25 | |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dodatkami | |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Strona zabudowy | z lewej | |
Strona zabudowy | zewnętrzny | |
parzyste numery artykułów | JTE288 | |
nr EAN | 3322937906338 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025
Klimatyzacja i czynniki chłodnicze
23-03-2025
Ile trzeba zapłacić za wymianę tarcz i kloców hamulcowych.
14-03-2025
Ile kosztuje wymiana rozrządu?
07-03-2025
Kiedy należy wymieniać świece żarowe i zapłonowe?
04-03-2025
Dlaczego warto inwestować w wysokiej jakości klocki i tarcze hamulcowe przed sezonem letni
19-03-2024
Wycieraczki szyb Negotti
11-03-2024
Zmiana lokalizacji magazynu
25-07-2023