Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Opel » stabilizator, mocowanie Opel MOKKA / MOKKA X (J13) » łącznik stabilizatora Opel MOKKA / MOKKA X (J13)

łącznik stabilizatora do OPEL MOKKA / MOKKA X (J13)

wybierz typ samochodu OPEL MOKKA / MOKKA X (J13):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość 1/Długość 2 [mm] 286
Wymiar gwintu MM12X1.75 RHT
Średnica [mm] 10
Drążek / rozpórka Drążek wahadłowy
nr EAN 8717109543605
Długość 1/Długość 2 [mm] 286
Wymiar gwintu MM12X1.75 RHT
Średnica [mm] 10
Drążek / rozpórka Drążek wahadłowy
nr EAN 8717109543599
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość [mm] 286
Gwint zewn. [mm] M12x1,5
parzyste numery artykułów 818 0529 10
nr EAN 4014870546182
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość [mm] 286
Gwint zewn. [mm] M12x1,5
parzyste numery artykułów 818 0530 10
nr EAN 4014870546175
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z lewej
Drążek / rozpórka Drążek wahadłowy
Długość [mm] 286
Wymiar gwintu M12x1,75
Materiał Stal
parzyste numery artykułów 37111 01
nr EAN 4047437416130
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z prawej
Drążek / rozpórka Drążek wahadłowy
Długość [mm] 286
Wymiar gwintu M12x1,75
Materiał Stal
parzyste numery artykułów 37110 01
nr EAN 4047437416154
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z prawej
Drążek / rozpórka Drążek wahadłowy
Długość [mm] 286
Wymiar gwintu M12x1,75
Materiał Stal
parzyste numery artykułów 37110 01
nr EAN 5902659767974
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z lewej
Drążek / rozpórka Drążek wahadłowy
Długość [mm] 286
Wymiar gwintu M12x1,75
Materiał Stal
parzyste numery artykułów 37111 01
nr EAN 5902659767981
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość [mm] 285
Rozmiar gwintu 1 M12x1,5
Rozmiar gwintu 2 M12x1,5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z gniazdem na klucz
Wersja wzmocniona 
parzyste numery artykułów 616 060 0019/HD
nr EAN 4040074125076
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość [mm] 285
Rozmiar gwintu 1 M12x1,5
Rozmiar gwintu 2 M12x1,5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z gniazdem na klucz
Wersja wzmocniona 
parzyste numery artykułów 616 060 0018/HD
nr EAN 4040074125656
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Długość [mm] 286
Średnica 3 [mm] 10
Drążek / rozpórka Drążek wahadłowy
Rodzaj połączenia Pojemnik
Rozmiar gwintu 1 M12X1.75
Rozmiar gwintu 2 M12X1.75
Długość opakowania [cm] 34,5
Szerokość opakowania [cm] 8,5
Wysokość opakowania [cm] 6,5
nr EAN 4044197914548
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Długość [mm] 286
Średnica 3 [mm] 10
Drążek / rozpórka Drążek wahadłowy
Rodzaj połączenia Pojemnik
Rozmiar gwintu 1 M12X1.75
Rozmiar gwintu 2 M12X1.75
Długość opakowania [cm] 34,5
Szerokość opakowania [cm] 8,5
Wysokość opakowania [cm] 6,5
nr EAN 4044197855629
cena brutto:
45.01 zł
 Kup
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
parzyste numery artykułów 5113631
Długość [mm] 286
Wymiar gwintu M12x1,75
Drążek / rozpórka Drążek wahadłowy
nr EAN 5703858909918
cena brutto:
45.01 zł
 Kup
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
parzyste numery artykułów 5113630
Długość [mm] 286
Wymiar gwintu M12x1,75
Drążek / rozpórka Drążek wahadłowy
nr EAN 5703858909925
Strona zabudowyOś przednia, z lewej
Długość [mm]286
Średnica otworu [mm]10
wymagana liczba1
Średnica 3 [mm]10
Drążek / rozpórkaDrążek wahadłowy
Rodzaj połączeniaPojemnik
Rozmiar gwintu 1M12X1.75
Rozmiar gwintu 2M12X1.75
Długość opakowania [cm]34,5
Szerokość opakowania [cm]8,5
Wysokość opakowania [cm]6,5
Strona zabudowyos przednia, z prawej
Długość [mm]286
Średnica otworu [mm]10
wymagana liczba1
Średnica 3 [mm]10
Drążek / rozpórkaDrążek wahadłowy
Rodzaj połączeniaPojemnik
Rozmiar gwintu 1M12X1.75
Rozmiar gwintu 2M12X1.75
Długość opakowania [cm]34,5
Szerokość opakowania [cm]8,5
Wysokość opakowania [cm]6,5
cena brutto:
41.00 zł
 Kup
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość 1 [mm] 286
Rozmiar gwintu 1 MM12X1,5R
uwzględnić informację serwisową 
parzyste numery artykułów 9067
nr EAN 5413978206124
Wyświetlanie od 1 do 17 (z 17 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łącznik stabilizatora

Łącznik stabilizatora


To dzięki niemu możesz bezpiecznie pokonywać zakręty. Przyczynia się ponadto do komfortu jazdy. Jest to element, który łączy stabilizator z amortyzatorem lub wahaczem. Intensywna eksploatacja pojazdu powoduje, że łącznik stabilizatora może zostać wybity. W takiej sytuacji konieczna jest wymiana łącznika stabilizatora.

Mały łącznik stabilizatora, duże znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy 


Łącznik stabilizatora przenosi siły, które powstają podczas pokonywania zakrętów. Montowany jest w przedniej i tylnej osi, może mieć różną sztywność i długość. Większą część sił przenoszą łączniki o większej grubości. Łącznik stabilizatora ma też znaczenie dla komfortu jazdy po nierównych drogach. 

Jak rozpoznać, że łącznik stabilizatora jest zużyty?


Przy pokonywaniu nierówności z niewielką prędkością usłyszymy skrzypienie i stukanie, dochodzące z okolic kół. Luzy na łącznikach mają niekorzystny wpływ na pracę stabilizatora poprzecznego, co przekłada się na mniejszą stabilność samochodu. Niestety, jest to proces stopniowy, dlatego w początkowej fazie niekiedy trudno jest go dostrzec. Jeżeli masz przynajmniej podstawową wiedzę na temat budowy auta, możesz zweryfikować swoje ewentualne podejrzenia. Jeżeli łącznik stabilizatora jest uszkodzony lub zużyty, guma znajdująca się na jego końcach będzie popękają bądź wytarta. Zużyty łącznik należy jak najszybciej wymienić, w przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia innych elementów układu zawieszenia, w tym również stabilizatora. 

Jak wymienić łącznik stabilizatora? 


Najpierw należy zdjąć koło i odkręcić łącznik od drążka stabilizatora i dwóch wahaczy (bądź też amortyzatora). Jeżeli śruby są mocno skorodowane, konieczne będzie ich rozcięcie. Aby móc wysunąć łącznik stabilizatora, trzeba delikatnie unieść auto. Zanim zamontujesz nowy, wyczyść powierzchnie styku. Warto również nasmarować śruby, które następnie mocno dokręcamy. Montujemy koło i sprawdzamy geometrię zawieszenia.