Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Alfa Romeo » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Alfa Romeo STELVIO (949_) » stabilizator, mocowanie Alfa Romeo STELVIO (949_) » łącznik stabilizatora Alfa Romeo STELVIO (949_)

łącznik stabilizatora do ALFA ROMEO STELVIO (949_)

wybierz typ samochodu ALFA ROMEO STELVIO (949_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Drążek / rozpórkaDrążek skrętny łącznikowy
Długość [mm]110
Szerokość [mm]34
Wysokość [mm]65
Drążek / rozpórkaDrążek skrętny łącznikowy
Rozmiar gwintu 1M12 x 1,75 x 31
Rozmiar gwintu 2M12 x 1,75 x 31
Strona zabudowy Oś tylna strona lewa
Strona zabudowy Oś tylna strona prawa
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość [mm] 109
Rozmiar gwintu 1 M12X15
Rozmiar gwintu 2 M12X15
Zamiana tylko w parach 
nr EAN 4040074310168
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość [mm] 183
Rozmiar gwintu 1 12x1,5
Rozmiar gwintu 2 12x1,5
Wersja wzmocniona 
nr EAN 4040074310175
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Rodzaj połączenia Pojemnik
Rozmiar gwintu 1 M12X1.75
nr EAN 4060426404345
cena brutto:
44.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
rura Ø [mm] 8,2
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość 1 [mm] 183
Rozmiar gwintu 1 MM12X1,75R
nr EAN 5413978269631
cena brutto:
45.01 zł
 Kup
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
rura Ø [mm] 8,2
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość 1 [mm] 110
Rozmiar gwintu 1 MM12X1,75R
nr EAN 5413978269648
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Strona zabudowy na dole
Strona zabudowy z przodu
Rodzaj wahacza Wahacz wzdłużny
Drążek / rozpórka Popychacz
Długość 1 [mm] 195
uwzględnić informację serwisową 
Materiał podwozia Aluminium
nr EAN 5413978269723
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Strona zabudowy na dole
Zbieżność stożka /
Rodzaj wahacza Wahacz wzdłużny
Drążek / rozpórka Popychacz
Długość 1 [mm] 110
Rozmiar gwintu 1 MM12X1,25R
uwzględnić informację serwisową 
Materiał podwozia Aluminium
nr EAN 5413978269730
Wyświetlanie od 1 do 9 (z 9 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łącznik stabilizatora

Łącznik stabilizatora


To dzięki niemu możesz bezpiecznie pokonywać zakręty. Przyczynia się ponadto do komfortu jazdy. Jest to element, który łączy stabilizator z amortyzatorem lub wahaczem. Intensywna eksploatacja pojazdu powoduje, że łącznik stabilizatora może zostać wybity. W takiej sytuacji konieczna jest wymiana łącznika stabilizatora.

Mały łącznik stabilizatora, duże znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy 


Łącznik stabilizatora przenosi siły, które powstają podczas pokonywania zakrętów. Montowany jest w przedniej i tylnej osi, może mieć różną sztywność i długość. Większą część sił przenoszą łączniki o większej grubości. Łącznik stabilizatora ma też znaczenie dla komfortu jazdy po nierównych drogach. 

Jak rozpoznać, że łącznik stabilizatora jest zużyty?


Przy pokonywaniu nierówności z niewielką prędkością usłyszymy skrzypienie i stukanie, dochodzące z okolic kół. Luzy na łącznikach mają niekorzystny wpływ na pracę stabilizatora poprzecznego, co przekłada się na mniejszą stabilność samochodu. Niestety, jest to proces stopniowy, dlatego w początkowej fazie niekiedy trudno jest go dostrzec. Jeżeli masz przynajmniej podstawową wiedzę na temat budowy auta, możesz zweryfikować swoje ewentualne podejrzenia. Jeżeli łącznik stabilizatora jest uszkodzony lub zużyty, guma znajdująca się na jego końcach będzie popękają bądź wytarta. Zużyty łącznik należy jak najszybciej wymienić, w przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia innych elementów układu zawieszenia, w tym również stabilizatora. 

Jak wymienić łącznik stabilizatora? 


Najpierw należy zdjąć koło i odkręcić łącznik od drążka stabilizatora i dwóch wahaczy (bądź też amortyzatora). Jeżeli śruby są mocno skorodowane, konieczne będzie ich rozcięcie. Aby móc wysunąć łącznik stabilizatora, trzeba delikatnie unieść auto. Zanim zamontujesz nowy, wyczyść powierzchnie styku. Warto również nasmarować śruby, które następnie mocno dokręcamy. Montujemy koło i sprawdzamy geometrię zawieszenia.