Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Lexus » stabilizator, mocowanie Lexus LS (_F2_) » łącznik stabilizatora Lexus LS (_F2_)

łącznik stabilizatora do LEXUS LS (_F2_)

wybierz typ samochodu LEXUS LS (_F2_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 92
Gwint zewn. [mm] M12 x 1,25
Rozmiar klucza 19
Kolor srebrny
Materiał Stal
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,32
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
nr EAN 4027816429463
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Ciężar netto [g] 370
nr EAN 5908281448571
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Ciężar netto [g] 330
nr EAN 5908281448588
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Ciężar netto [g] 328
nr EAN 5908281454961
Indeks: OYO 65Z2040-OYO
Marka: OYODO
Grupa towarowa TecDoc: Łożysko, drążek sprzęgający stabilizatora
Nazwa: ŁĄCZNIK STABILIZATORA TYLNY
Opis: TOYOTA LEXUS LS400 UCF20 95.09-00.08
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 4883022041
Numer dostawcy: 65Z2040-OYO
Parametry:oś tylna z obu stron
Strona zabudowy Oś tylna
Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy z prawej
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
nr EAN 5900427275805
Wyświetlanie od 1 do 6 (z 6 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łącznik stabilizatora

Łącznik stabilizatora


To dzięki niemu możesz bezpiecznie pokonywać zakręty. Przyczynia się ponadto do komfortu jazdy. Jest to element, który łączy stabilizator z amortyzatorem lub wahaczem. Intensywna eksploatacja pojazdu powoduje, że łącznik stabilizatora może zostać wybity. W takiej sytuacji konieczna jest wymiana łącznika stabilizatora.

Mały łącznik stabilizatora, duże znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy 


Łącznik stabilizatora przenosi siły, które powstają podczas pokonywania zakrętów. Montowany jest w przedniej i tylnej osi, może mieć różną sztywność i długość. Większą część sił przenoszą łączniki o większej grubości. Łącznik stabilizatora ma też znaczenie dla komfortu jazdy po nierównych drogach. 

Jak rozpoznać, że łącznik stabilizatora jest zużyty?


Przy pokonywaniu nierówności z niewielką prędkością usłyszymy skrzypienie i stukanie, dochodzące z okolic kół. Luzy na łącznikach mają niekorzystny wpływ na pracę stabilizatora poprzecznego, co przekłada się na mniejszą stabilność samochodu. Niestety, jest to proces stopniowy, dlatego w początkowej fazie niekiedy trudno jest go dostrzec. Jeżeli masz przynajmniej podstawową wiedzę na temat budowy auta, możesz zweryfikować swoje ewentualne podejrzenia. Jeżeli łącznik stabilizatora jest uszkodzony lub zużyty, guma znajdująca się na jego końcach będzie popękają bądź wytarta. Zużyty łącznik należy jak najszybciej wymienić, w przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia innych elementów układu zawieszenia, w tym również stabilizatora. 

Jak wymienić łącznik stabilizatora? 


Najpierw należy zdjąć koło i odkręcić łącznik od drążka stabilizatora i dwóch wahaczy (bądź też amortyzatora). Jeżeli śruby są mocno skorodowane, konieczne będzie ich rozcięcie. Aby móc wysunąć łącznik stabilizatora, trzeba delikatnie unieść auto. Zanim zamontujesz nowy, wyczyść powierzchnie styku. Warto również nasmarować śruby, które następnie mocno dokręcamy. Montujemy koło i sprawdzamy geometrię zawieszenia.