Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mercedes-benz » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Mercedes-benz SPRINTER 3,5-t Platforma / podwozie (B907, B910) » stabilizator, mocowanie Mercedes-benz SPRINTER 3,5-t Platforma / podwozie (B907, B910) » łącznik stabilizatora Mercedes-benz SPRINTER 3,5-t Platforma / podwozie (B907, B910)

łącznik stabilizatora do MERCEDES-BENZ SPRINTER 3,5-t Platforma / podwozie (B907, B910)

wybierz typ samochodu MERCEDES-BENZ SPRINTER 3,5-t Platforma / podwozie (B907, B910):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość 1/Długość 2 [mm] 286
Wymiar gwintu MM12X1.5 RHT
Średnica [mm] 10
Materiał Stal
Drążek / rozpórka Drążek wahadłowy
nr EAN 8717109775839
Długość 1/Długość 2 [mm] 286
Wymiar gwintu MM12X1.5 RHT
Średnica [mm] 10
Materiał Stal
Drążek / rozpórka Drążek wahadłowy
nr EAN 8717109775877
Długość 1/Długość 2 [mm] 185
Materiał Stal
Drążek / rozpórka Drążek wahadłowy
nr EAN 8717109775914
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Wymiar gwintu M12x1.5
Rozmiar gwintu 3 M12x1.5
Długość [mm] 170
Szerokość [mm] 70
Wysokość [mm] 70
nr EAN 5012759432815
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Wymiar gwintu M12x1.5
Rozmiar gwintu 3 M12x1.5
Długość [mm] 170
Szerokość [mm] 70
Wysokość [mm] 70
nr EAN 5012759432822
Długość [mm]286
Wymiar gwintuM12x1,5
Drążek / rozpórkaDrążek skrętny łącznikowy
sparowany numer artykułu818 0700 10
Długość [mm]286
Wymiar gwintuM12x1,5
Drążek / rozpórkaDrążek skrętny łącznikowy
sparowany numer artykułu818 0701 10
Drążek / rozpórka Drążek wahadłowy
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z lewej
Wymiar gwintu M12x1,5
Długość [mm] 286
parzyste numery artykułów 42336 01
nr EAN 4047437509672
Drążek / rozpórka Drążek wahadłowy
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z prawej
Wymiar gwintu M12x1,5
Długość [mm] 286
parzyste numery artykułów 42335 01
nr EAN 4047437509696
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość [mm] 285
Rozmiar gwintu 1 M12X1,5
Rozmiar gwintu 2 M12X1,5
Wersja wzmocniona 
parzyste numery artykułów 016 060 0112/HD
nr EAN 4040074302538
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość [mm] 285
Rozmiar gwintu 1 M12X1,5
Rozmiar gwintu 2 M12X1,5
Wersja wzmocniona 
parzyste numery artykułów 016 060 0111/HD
nr EAN 4040074302552
Strona zabudowy Oś tylna strona lewa
Strona zabudowy Oś tylna strona prawa
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość [mm] 185
nr EAN 4040074318966
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Rodzaj połączenia Pojemnik
Lokalizacja w aucieOś przednia, z lewej strony
MateriałStal
Pręt/RozpórkaDrążek wahadłowy
Rodzaj połączeniaPojemnik
Rozmiar gwintu 1M12X1.5
Rozmiar gwintu 2M12X1.5
Parzyste numery artykułówME-LS-17552
EAN4060426418120
StanFabrycznie nowy
Lokalizacja w aucieOś przednia, z prawej
MateriałStal
Pręt/RozpórkaDrążek wahadłowy
Rodzaj połączeniaPojemnik
Rozmiar gwintu 1M12X1.5
Rozmiar gwintu 2M12X1.5
Parzyste numery artykułówME-LS-17551
EAN4060426418137
StanFabrycznie nowy
cena brutto:
37.00 zł
 Kup
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
parzyste numery artykułów 5113354
Długość [mm] 137,5
nr EAN 5703858829155
cena brutto:
37.00 zł
 Kup
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
parzyste numery artykułów 5113353
Długość [mm] 137,5
nr EAN 5703858829162
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Gwint zewn. 2 [mm] M12x1,5
Długość [mm] 138
Ciężar [kg] 0,37
nr EAN 8435130396020
cena brutto:
37.99 zł
 Kup
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Długość [mm] 220
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość 1 [mm] 185
nr EAN 5413978281251
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
parzyste numery artykułów VKDS 348020
nr EAN 7316577891891
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
parzyste numery artykułów VKDS 348019
nr EAN 7316577891914
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
parzyste numery artykułów 111 651
Zamiana tylko w parach 
Materiał korpusu Stal
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
parzyste numery artykułów 111 650
Zamiana tylko w parach 
Wyświetlanie od 1 do 23 (z 23 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łącznik stabilizatora

Łącznik stabilizatora


To dzięki niemu możesz bezpiecznie pokonywać zakręty. Przyczynia się ponadto do komfortu jazdy. Jest to element, który łączy stabilizator z amortyzatorem lub wahaczem. Intensywna eksploatacja pojazdu powoduje, że łącznik stabilizatora może zostać wybity. W takiej sytuacji konieczna jest wymiana łącznika stabilizatora.

Mały łącznik stabilizatora, duże znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy 


Łącznik stabilizatora przenosi siły, które powstają podczas pokonywania zakrętów. Montowany jest w przedniej i tylnej osi, może mieć różną sztywność i długość. Większą część sił przenoszą łączniki o większej grubości. Łącznik stabilizatora ma też znaczenie dla komfortu jazdy po nierównych drogach. 

Jak rozpoznać, że łącznik stabilizatora jest zużyty?


Przy pokonywaniu nierówności z niewielką prędkością usłyszymy skrzypienie i stukanie, dochodzące z okolic kół. Luzy na łącznikach mają niekorzystny wpływ na pracę stabilizatora poprzecznego, co przekłada się na mniejszą stabilność samochodu. Niestety, jest to proces stopniowy, dlatego w początkowej fazie niekiedy trudno jest go dostrzec. Jeżeli masz przynajmniej podstawową wiedzę na temat budowy auta, możesz zweryfikować swoje ewentualne podejrzenia. Jeżeli łącznik stabilizatora jest uszkodzony lub zużyty, guma znajdująca się na jego końcach będzie popękają bądź wytarta. Zużyty łącznik należy jak najszybciej wymienić, w przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia innych elementów układu zawieszenia, w tym również stabilizatora. 

Jak wymienić łącznik stabilizatora? 


Najpierw należy zdjąć koło i odkręcić łącznik od drążka stabilizatora i dwóch wahaczy (bądź też amortyzatora). Jeżeli śruby są mocno skorodowane, konieczne będzie ich rozcięcie. Aby móc wysunąć łącznik stabilizatora, trzeba delikatnie unieść auto. Zanim zamontujesz nowy, wyczyść powierzchnie styku. Warto również nasmarować śruby, które następnie mocno dokręcamy. Montujemy koło i sprawdzamy geometrię zawieszenia.