Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volkswagen » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Volkswagen GOLF II Van (19E, 1G1) » stabilizator, mocowanie Volkswagen GOLF II Van (19E, 1G1) » łącznik stabilizatora Volkswagen GOLF II Van (19E, 1G1)

łącznik stabilizatora do VOLKSWAGEN GOLF II Van (19E, 1G1)

wybierz typ samochodu VOLKSWAGEN GOLF II Van (19E, 1G1):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość 1/Długość 2 [mm] 77
Wymiar gwintu MM18X1.25 RHT
Średnica [mm] 14
Drążek / rozpórka Drążek wahadłowy
nr EAN 8717109342147
Gwint zewn. [mm] M8 x 1,25
Długość gwintu [mm] 14
Rozmiar klucza 13
Materiał Metal
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,165
dla numeru OE 191 411 315 B S1
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z poduszką gumową
nr EAN 4027816078630
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Długość [mm] 77
Średnica 1 [mm] 16
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Rodzaj połączenia Pojemnik
Długość opakowania [cm] 13
Szerokość opakowania [cm] 8,5
Wysokość opakowania [cm] 6,5
nr EAN 5010874765405
cena brutto:
25.01 zł
 Kup
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Średnica [mm] 17
Długość [mm] 75
nr EAN 5703858471828
cena brutto:
21.00 zł
 Kup
Strona zabudowy zewnętrzny
Strona zabudowy góra
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość 1 [mm] 78
Rozmiar gwintu 1 MM12x1,5R
Tylko w połączeniu z Rubbers
nr EAN 5413978163090
cena brutto:
23.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość 1 [mm] 76
Rozmiar gwintu 1 MM10x1,5R
Tylko w połączeniu z Rubbers
nr EAN 5413978168651
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
parzyste numery artykułów VKDS 341008
nr EAN 7316577894861
Wysokość [mm] 16,6
Średnica wewnętrzna [mm] 10
średnica zewnętrzna [mm] 41
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
nr EAN 7316579453035
Gwint zewn. [mm] M8 x 1,25
Długość gwintu [mm] 14
Rozmiar klucza 13
Materiał Metal
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,165
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z poduszką gumową
nr EAN 4044688641465
cena brutto:
73.00 zł
 Kup
Materiał PU (poliuretan)
Rodzaj łożyskowania Poduszka gumowa
Wymagana ilość 2
Średnica wewnętrzna [mm] 16
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakładką ze smarem
nr EAN 5908229985632
cena brutto:
27.99 zł
 Kup
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Wymiar gwintu M8x1.25
Długość [mm] 93,5
rura Ø [mm] 10
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
nr EAN 3322937298396
Wyświetlanie od 1 do 11 (z 11 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łącznik stabilizatora

Łącznik stabilizatora


To dzięki niemu możesz bezpiecznie pokonywać zakręty. Przyczynia się ponadto do komfortu jazdy. Jest to element, który łączy stabilizator z amortyzatorem lub wahaczem. Intensywna eksploatacja pojazdu powoduje, że łącznik stabilizatora może zostać wybity. W takiej sytuacji konieczna jest wymiana łącznika stabilizatora.

Mały łącznik stabilizatora, duże znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy 


Łącznik stabilizatora przenosi siły, które powstają podczas pokonywania zakrętów. Montowany jest w przedniej i tylnej osi, może mieć różną sztywność i długość. Większą część sił przenoszą łączniki o większej grubości. Łącznik stabilizatora ma też znaczenie dla komfortu jazdy po nierównych drogach. 

Jak rozpoznać, że łącznik stabilizatora jest zużyty?


Przy pokonywaniu nierówności z niewielką prędkością usłyszymy skrzypienie i stukanie, dochodzące z okolic kół. Luzy na łącznikach mają niekorzystny wpływ na pracę stabilizatora poprzecznego, co przekłada się na mniejszą stabilność samochodu. Niestety, jest to proces stopniowy, dlatego w początkowej fazie niekiedy trudno jest go dostrzec. Jeżeli masz przynajmniej podstawową wiedzę na temat budowy auta, możesz zweryfikować swoje ewentualne podejrzenia. Jeżeli łącznik stabilizatora jest uszkodzony lub zużyty, guma znajdująca się na jego końcach będzie popękają bądź wytarta. Zużyty łącznik należy jak najszybciej wymienić, w przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia innych elementów układu zawieszenia, w tym również stabilizatora. 

Jak wymienić łącznik stabilizatora? 


Najpierw należy zdjąć koło i odkręcić łącznik od drążka stabilizatora i dwóch wahaczy (bądź też amortyzatora). Jeżeli śruby są mocno skorodowane, konieczne będzie ich rozcięcie. Aby móc wysunąć łącznik stabilizatora, trzeba delikatnie unieść auto. Zanim zamontujesz nowy, wyczyść powierzchnie styku. Warto również nasmarować śruby, które następnie mocno dokręcamy. Montujemy koło i sprawdzamy geometrię zawieszenia.