Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Rover » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Rover 25 I liftback (RF) » stabilizator, mocowanie Rover 25 I liftback (RF) » łącznik stabilizatora Rover 25 I liftback (RF)

łącznik stabilizatora do ROVER 25 I liftback (RF)

wybierz typ samochodu ROVER 25 I liftback (RF):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Kolor czarny
Materiał Stal
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,29
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z poduszką gumową
nr EAN 4027816420941
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość [mm] 100
Rozmiar gwintu 1 M8x1,25
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
nr EAN 4040074484883
Ciężar [kg] 0,200
Wymagana ilość 2
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość opakowania [cm] 14,5
Szerokość opakowania [cm] 9,5
Wysokość opakowania [cm] 5
nr EAN 5412096245350
cena brutto:
17.99 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Długość [mm] 95
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość 1 [mm] 103
Rozmiar gwintu 1 MM8X1,25R
nr EAN 5413978236480
Strona zabudowy Oś tylna
Strona zabudowy góra
Strona zabudowy na dole
Ilość na oś 4
nr EAN 5908229909706
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość [mm] 110
Rozmiar gwintu 1 M8x1,25
Rozmiar gwintu 2 M8x1,25
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
nr EAN 5900427125704
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
nr EAN 5900427276444
Wyświetlanie od 1 do 7 (z 7 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łącznik stabilizatora

Łącznik stabilizatora


To dzięki niemu możesz bezpiecznie pokonywać zakręty. Przyczynia się ponadto do komfortu jazdy. Jest to element, który łączy stabilizator z amortyzatorem lub wahaczem. Intensywna eksploatacja pojazdu powoduje, że łącznik stabilizatora może zostać wybity. W takiej sytuacji konieczna jest wymiana łącznika stabilizatora.

Mały łącznik stabilizatora, duże znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy 


Łącznik stabilizatora przenosi siły, które powstają podczas pokonywania zakrętów. Montowany jest w przedniej i tylnej osi, może mieć różną sztywność i długość. Większą część sił przenoszą łączniki o większej grubości. Łącznik stabilizatora ma też znaczenie dla komfortu jazdy po nierównych drogach. 

Jak rozpoznać, że łącznik stabilizatora jest zużyty?


Przy pokonywaniu nierówności z niewielką prędkością usłyszymy skrzypienie i stukanie, dochodzące z okolic kół. Luzy na łącznikach mają niekorzystny wpływ na pracę stabilizatora poprzecznego, co przekłada się na mniejszą stabilność samochodu. Niestety, jest to proces stopniowy, dlatego w początkowej fazie niekiedy trudno jest go dostrzec. Jeżeli masz przynajmniej podstawową wiedzę na temat budowy auta, możesz zweryfikować swoje ewentualne podejrzenia. Jeżeli łącznik stabilizatora jest uszkodzony lub zużyty, guma znajdująca się na jego końcach będzie popękają bądź wytarta. Zużyty łącznik należy jak najszybciej wymienić, w przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia innych elementów układu zawieszenia, w tym również stabilizatora. 

Jak wymienić łącznik stabilizatora? 


Najpierw należy zdjąć koło i odkręcić łącznik od drążka stabilizatora i dwóch wahaczy (bądź też amortyzatora). Jeżeli śruby są mocno skorodowane, konieczne będzie ich rozcięcie. Aby móc wysunąć łącznik stabilizatora, trzeba delikatnie unieść auto. Zanim zamontujesz nowy, wyczyść powierzchnie styku. Warto również nasmarować śruby, które następnie mocno dokręcamy. Montujemy koło i sprawdzamy geometrię zawieszenia.