Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Skoda » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Skoda 105,120 (744) » stabilizator, mocowanie Skoda 105,120 (744) » łącznik stabilizatora Skoda 105,120 (744)

łącznik stabilizatora do SKODA 105,120 (744)

wybierz typ samochodu SKODA 105,120 (744):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 112
Gwint zewn. [mm] M10 x 1,25
Rozmiar klucza 17
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,174
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z podkładkami
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
nr EAN 5050063485165
Długość [mm] 72
Gwint zewn. [mm] M10 x 1,5
Rozmiar klucza 17
Kolor srebrny
Materiał Stal
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Strona zabudowy zewnętrzny
Ciężar [kg] 0,092
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z podkładkami
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem
nr EAN 5050063485431
Długość [mm] 140
Gwint zewn. [mm] M10 x 1,25
Jakość/Klasa 8.8
Materiał Stal
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,190
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
nr EAN 5050063485448
Długość [mm] 112
Gwint zewn. [mm] M10 x 1,25
Rozmiar klucza 17
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,17
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z podkładkami
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
nr EAN 4027816411819
Gwint zewn. [mm] M10 x 1,5
Rozmiar klucza 17
Kolor srebrny
Materiał Stal
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Strona zabudowy zewnętrzny
Ciężar [kg] 0,1
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z podkładkami
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
nr EAN 4027816412007
Długość [mm] 177
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie dla pojazdów z kierownicą z lewej / prawej strony
nr EAN 4047437464360
cena brutto:
16.00 zł
 Kup
Długość [mm] 177
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie dla pojazdów z kierownicą z lewej / prawej strony
nr EAN 3322937575688
Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy z prawej
Strona zabudowy Oś przednia
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
nr EAN 5900427275065
Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy z prawej
Strona zabudowy Oś przednia
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
nr EAN 5900427275072
Wyświetlanie od 1 do 9 (z 9 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łącznik stabilizatora

Łącznik stabilizatora


To dzięki niemu możesz bezpiecznie pokonywać zakręty. Przyczynia się ponadto do komfortu jazdy. Jest to element, który łączy stabilizator z amortyzatorem lub wahaczem. Intensywna eksploatacja pojazdu powoduje, że łącznik stabilizatora może zostać wybity. W takiej sytuacji konieczna jest wymiana łącznika stabilizatora.

Mały łącznik stabilizatora, duże znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy 


Łącznik stabilizatora przenosi siły, które powstają podczas pokonywania zakrętów. Montowany jest w przedniej i tylnej osi, może mieć różną sztywność i długość. Większą część sił przenoszą łączniki o większej grubości. Łącznik stabilizatora ma też znaczenie dla komfortu jazdy po nierównych drogach. 

Jak rozpoznać, że łącznik stabilizatora jest zużyty?


Przy pokonywaniu nierówności z niewielką prędkością usłyszymy skrzypienie i stukanie, dochodzące z okolic kół. Luzy na łącznikach mają niekorzystny wpływ na pracę stabilizatora poprzecznego, co przekłada się na mniejszą stabilność samochodu. Niestety, jest to proces stopniowy, dlatego w początkowej fazie niekiedy trudno jest go dostrzec. Jeżeli masz przynajmniej podstawową wiedzę na temat budowy auta, możesz zweryfikować swoje ewentualne podejrzenia. Jeżeli łącznik stabilizatora jest uszkodzony lub zużyty, guma znajdująca się na jego końcach będzie popękają bądź wytarta. Zużyty łącznik należy jak najszybciej wymienić, w przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia innych elementów układu zawieszenia, w tym również stabilizatora. 

Jak wymienić łącznik stabilizatora? 


Najpierw należy zdjąć koło i odkręcić łącznik od drążka stabilizatora i dwóch wahaczy (bądź też amortyzatora). Jeżeli śruby są mocno skorodowane, konieczne będzie ich rozcięcie. Aby móc wysunąć łącznik stabilizatora, trzeba delikatnie unieść auto. Zanim zamontujesz nowy, wyczyść powierzchnie styku. Warto również nasmarować śruby, które następnie mocno dokręcamy. Montujemy koło i sprawdzamy geometrię zawieszenia.