Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volvo » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Volvo FH III » stabilizator, mocowanie Volvo FH III » łącznik stabilizatora Volvo FH III

łącznik stabilizatora do VOLVO FH III

wybierz typ samochodu VOLVO FH III:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Strona zabudowyOś przednia
Długość [mm]300
Ciężar [kg]0,46
Średnica 1 [mm]15
Średnica 2 [mm]15
Średnica 3 [mm]8
MateriałStal
Drążek / rozpórkaDrążek skrętny łącznikowy
Rozmiar gwintu 1M10X1.25
Rozmiar gwintu 2M10X1.25
Strona zabudowyos przednia, z prawej
Strona zabudowyOś przednia, z lewej
Długość [mm]298
wymagana liczba2
Drążek / rozpórkaDrążek skrętny łącznikowy
Rozmiar gwintu 1M10
Rozmiar gwintu 2M10
Strona zabudowyOś tylna
Strona zabudowyOś tylna strona lewa
Strona zabudowyOś tylna strona prawa
Długość [mm]76
wymagana liczba2
Drążek / rozpórkaDrążek skrętny łącznikowy
Rozmiar gwintu 1M12
Rozmiar gwintu 2M10
Strona zabudowyOś przednia
Długość [mm]300
wymagana liczba2
Gwint zewn. [mm]M 10 x 1,5
Drążek / rozpórkaDrążek skrętny łącznikowy
Powierzchniaocynkowany
Rozmiar gwintu 1M10
Wyświetlanie od 1 do 4 (z 4 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łącznik stabilizatora

Łącznik stabilizatora


To dzięki niemu możesz bezpiecznie pokonywać zakręty. Przyczynia się ponadto do komfortu jazdy. Jest to element, który łączy stabilizator z amortyzatorem lub wahaczem. Intensywna eksploatacja pojazdu powoduje, że łącznik stabilizatora może zostać wybity. W takiej sytuacji konieczna jest wymiana łącznika stabilizatora.

Mały łącznik stabilizatora, duże znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy 


Łącznik stabilizatora przenosi siły, które powstają podczas pokonywania zakrętów. Montowany jest w przedniej i tylnej osi, może mieć różną sztywność i długość. Większą część sił przenoszą łączniki o większej grubości. Łącznik stabilizatora ma też znaczenie dla komfortu jazdy po nierównych drogach. 

Jak rozpoznać, że łącznik stabilizatora jest zużyty?


Przy pokonywaniu nierówności z niewielką prędkością usłyszymy skrzypienie i stukanie, dochodzące z okolic kół. Luzy na łącznikach mają niekorzystny wpływ na pracę stabilizatora poprzecznego, co przekłada się na mniejszą stabilność samochodu. Niestety, jest to proces stopniowy, dlatego w początkowej fazie niekiedy trudno jest go dostrzec. Jeżeli masz przynajmniej podstawową wiedzę na temat budowy auta, możesz zweryfikować swoje ewentualne podejrzenia. Jeżeli łącznik stabilizatora jest uszkodzony lub zużyty, guma znajdująca się na jego końcach będzie popękają bądź wytarta. Zużyty łącznik należy jak najszybciej wymienić, w przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia innych elementów układu zawieszenia, w tym również stabilizatora. 

Jak wymienić łącznik stabilizatora? 


Najpierw należy zdjąć koło i odkręcić łącznik od drążka stabilizatora i dwóch wahaczy (bądź też amortyzatora). Jeżeli śruby są mocno skorodowane, konieczne będzie ich rozcięcie. Aby móc wysunąć łącznik stabilizatora, trzeba delikatnie unieść auto. Zanim zamontujesz nowy, wyczyść powierzchnie styku. Warto również nasmarować śruby, które następnie mocno dokręcamy. Montujemy koło i sprawdzamy geometrię zawieszenia.