Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volvo » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Volvo FM10 » stabilizator, mocowanie Volvo FM10 » łącznik stabilizatora Volvo FM10

łącznik stabilizatora do VOLVO FM10

wybierz typ samochodu VOLVO FM10:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość 1/Długość 2 [mm] 224
Wymiar gwintu MM12X1.5 RHT
Średnica [mm] 8
Drążek / rozpórka Drążek wahadłowy
nr EAN 8717109331295
Strona zabudowy z prawej
Strona zabudowy z lewej
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
nr EAN 3358960650238
cena brutto:
35.01 zł
 Kup
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Wymiar gwintu M10x1.5
Rozmiar gwintu 3 2xM12x1.5
Długość [mm] 256
Szerokość [mm] 31
Wysokość [mm] 62
nr EAN 5012759057841
Drążek / rozpórka Drążek wahadłowy
nr EAN 4014870409005
Długość [mm] 225
Grubość [mm] 62,0
Gwint zewn. [mm] M12 x 1,5
Długość gwintu [mm] 22,5
Rozmiar klucza 17
Materiał Stal
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,308
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
nr EAN 4027816038832
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość [mm] 224
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
nr EAN 5902473038502
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Numer seryjny 4301510
nr EAN 5901159079815
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Rozmiar gwintu 1 M12X1.5
Rozmiar gwintu 2 M12X1.5
Numer seryjny 4301511
nr EAN 5901159079822
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Drążek / rozpórka Drążek wahadłowy
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
nr EAN 4047437029774
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Drążek / rozpórka Drążek wahadłowy
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
nr EAN 5907558547429
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość [mm] 224
Rozmiar gwintu 1 M12X1,5
Rozmiar gwintu 2 M12X1,5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z gniazdem na klucz
Wersja wzmocniona 
nr EAN 4040074486733
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość [mm] 224
Rozmiar gwintu 1 M12X1,5
Rozmiar gwintu 2 M12X1,5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z gniazdem na klucz
nr EAN 4040074199619
Ciężar [kg] 0,400
Drążek / rozpórka Drążek wahadłowy
Długość opakowania [cm] 31
Szerokość opakowania [cm] 8
Wysokość opakowania [cm] 4
nr EAN 5412096243455
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Długość [mm] 225
Średnica 3 [mm] 8
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Rodzaj połączenia Pojemnik
Rozmiar gwintu 1 M12X1.5
Rozmiar gwintu 2 M12X1.5
Długość opakowania [cm] 34,5
Szerokość opakowania [cm] 8,5
Wysokość opakowania [cm] 6,5
nr EAN 5010874764392
cena brutto:
35.01 zł
 Kup
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość [mm] 224
nr EAN 5703858472160
cena brutto:
37.00 zł
 Kup
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość [mm] 230
nr EAN 5703858649999
Strona zabudowyos przednia, z prawej
Strona zabudowyOś przednia, z lewej
Długość [mm]224
wymagana liczba2
Drążek / rozpórkaDrążek skrętny łącznikowy
Rozmiar gwintu 1M12
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
parzyste numery artykułów VKDS 345017
nr EAN 7316577893673
Długość [mm] 225
Grubość [mm] 62,0
Gwint zewn. [mm] M12 x 1,5
Długość gwintu [mm] 22,5
Rozmiar klucza 17
Materiał Stal
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,308
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
nr EAN 4044688515612
Średnica wewnętrzna [mm] 13
Strona zabudowy Oś tylna
nr EAN 5908229906989
Materiał PU (poliuretan)
Rodzaj łożyskowania Poduszka gumowa
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Średnica wewnętrzna [mm] 13
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakładką ze smarem
Wymagana ilość 2
nr EAN 5908229988398
cena brutto:
36.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Drążek / rozpórka Drążek wahadłowy
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
nr EAN 3322937907786
Wyświetlanie od 1 do 22 (z 22 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łącznik stabilizatora

Łącznik stabilizatora


To dzięki niemu możesz bezpiecznie pokonywać zakręty. Przyczynia się ponadto do komfortu jazdy. Jest to element, który łączy stabilizator z amortyzatorem lub wahaczem. Intensywna eksploatacja pojazdu powoduje, że łącznik stabilizatora może zostać wybity. W takiej sytuacji konieczna jest wymiana łącznika stabilizatora.

Mały łącznik stabilizatora, duże znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy 


Łącznik stabilizatora przenosi siły, które powstają podczas pokonywania zakrętów. Montowany jest w przedniej i tylnej osi, może mieć różną sztywność i długość. Większą część sił przenoszą łączniki o większej grubości. Łącznik stabilizatora ma też znaczenie dla komfortu jazdy po nierównych drogach. 

Jak rozpoznać, że łącznik stabilizatora jest zużyty?


Przy pokonywaniu nierówności z niewielką prędkością usłyszymy skrzypienie i stukanie, dochodzące z okolic kół. Luzy na łącznikach mają niekorzystny wpływ na pracę stabilizatora poprzecznego, co przekłada się na mniejszą stabilność samochodu. Niestety, jest to proces stopniowy, dlatego w początkowej fazie niekiedy trudno jest go dostrzec. Jeżeli masz przynajmniej podstawową wiedzę na temat budowy auta, możesz zweryfikować swoje ewentualne podejrzenia. Jeżeli łącznik stabilizatora jest uszkodzony lub zużyty, guma znajdująca się na jego końcach będzie popękają bądź wytarta. Zużyty łącznik należy jak najszybciej wymienić, w przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia innych elementów układu zawieszenia, w tym również stabilizatora. 

Jak wymienić łącznik stabilizatora? 


Najpierw należy zdjąć koło i odkręcić łącznik od drążka stabilizatora i dwóch wahaczy (bądź też amortyzatora). Jeżeli śruby są mocno skorodowane, konieczne będzie ich rozcięcie. Aby móc wysunąć łącznik stabilizatora, trzeba delikatnie unieść auto. Zanim zamontujesz nowy, wyczyść powierzchnie styku. Warto również nasmarować śruby, które następnie mocno dokręcamy. Montujemy koło i sprawdzamy geometrię zawieszenia.