Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Land Rover » stabilizator, mocowanie Land Rover RANGE ROVER VELAR (L560) » łącznik stabilizatora Land Rover RANGE ROVER VELAR (L560)

łącznik stabilizatora do LAND ROVER RANGE ROVER VELAR (L560)

wybierz typ samochodu LAND ROVER RANGE ROVER VELAR (L560):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
EAN5012759583708
StanFabrycznie nowy
Drążek / rozpórka Drążek wahadłowy
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Wymiar gwintu M12x1,75
Długość [mm] 220
Materiał Stal
nr EAN 4047437487529
Drążek / rozpórka Drążek wahadłowy
Strona zabudowy Oś tylna
Strona zabudowy z obu stron
Wymiar gwintu M10x1,5
Długość [mm] 185,9
Materiał Stal
nr EAN 4047437487543
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość [mm] 220
Rozmiar gwintu 1 M12X1,5
Rozmiar gwintu 2 M12X1,5
Wersja wzmocniona 
nr EAN 4040074303818
Długość [mm] 186
Wymagana ilość 2
Wymiar gwintu M10x1,5/M10x1,5
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
nr EAN 5412096749551
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Rodzaj połączenia Pojemnik
Rozmiar gwintu 1 M10X1.5
nr EAN 4060426394585
cena brutto:
49.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
rura Ø [mm] 10
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość 1 [mm] 220
Rozmiar gwintu 1 MM12x1,75R
nr EAN 5413978269587
Strona zabudowy Oś tylna strona lewa
Strona zabudowy na dole
Rodzaj wahacza Wahacz wzdłużny
Drążek / rozpórka Popychacz
Długość 1 [mm] 229
uwzględnić informację serwisową 
parzyste numery artykułów 27279
Materiał podwozia blacha stalowa
nr EAN 5413978270071
Strona zabudowy Oś tylna strona prawa
Strona zabudowy na dole
Rodzaj wahacza Wahacz wzdłużny
Drążek / rozpórka Popychacz
Długość 1 [mm] 229
uwzględnić informację serwisową 
parzyste numery artykułów 27278
Materiał podwozia blacha stalowa
nr EAN 5413978269815
Wyświetlanie od 1 do 9 (z 9 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łącznik stabilizatora

Łącznik stabilizatora


To dzięki niemu możesz bezpiecznie pokonywać zakręty. Przyczynia się ponadto do komfortu jazdy. Jest to element, który łączy stabilizator z amortyzatorem lub wahaczem. Intensywna eksploatacja pojazdu powoduje, że łącznik stabilizatora może zostać wybity. W takiej sytuacji konieczna jest wymiana łącznika stabilizatora.

Mały łącznik stabilizatora, duże znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy 


Łącznik stabilizatora przenosi siły, które powstają podczas pokonywania zakrętów. Montowany jest w przedniej i tylnej osi, może mieć różną sztywność i długość. Większą część sił przenoszą łączniki o większej grubości. Łącznik stabilizatora ma też znaczenie dla komfortu jazdy po nierównych drogach. 

Jak rozpoznać, że łącznik stabilizatora jest zużyty?


Przy pokonywaniu nierówności z niewielką prędkością usłyszymy skrzypienie i stukanie, dochodzące z okolic kół. Luzy na łącznikach mają niekorzystny wpływ na pracę stabilizatora poprzecznego, co przekłada się na mniejszą stabilność samochodu. Niestety, jest to proces stopniowy, dlatego w początkowej fazie niekiedy trudno jest go dostrzec. Jeżeli masz przynajmniej podstawową wiedzę na temat budowy auta, możesz zweryfikować swoje ewentualne podejrzenia. Jeżeli łącznik stabilizatora jest uszkodzony lub zużyty, guma znajdująca się na jego końcach będzie popękają bądź wytarta. Zużyty łącznik należy jak najszybciej wymienić, w przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia innych elementów układu zawieszenia, w tym również stabilizatora. 

Jak wymienić łącznik stabilizatora? 


Najpierw należy zdjąć koło i odkręcić łącznik od drążka stabilizatora i dwóch wahaczy (bądź też amortyzatora). Jeżeli śruby są mocno skorodowane, konieczne będzie ich rozcięcie. Aby móc wysunąć łącznik stabilizatora, trzeba delikatnie unieść auto. Zanim zamontujesz nowy, wyczyść powierzchnie styku. Warto również nasmarować śruby, które następnie mocno dokręcamy. Montujemy koło i sprawdzamy geometrię zawieszenia.