Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Opel » napęd osi Opel VECTRA C (Z02) » wał napędowy Opel VECTRA C (Z02) » łącznik wału, krzyżak wału Opel VECTRA C (Z02)

łącznik wału, krzyżak wału do OPEL VECTRA C (Z02)

wybierz typ samochodu OPEL VECTRA C (Z02):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica wewnętrzna [mm] 56,0
średnica zewnętrzna [mm] 141,0
Ciężar [kg] 0,600
dla numeru OE 4 393 343
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816242505
Grubość [mm] 43,5
Średnica wewnętrzna [mm] 65,0
średnica zewnętrzna [mm] 160,0
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 120
Ciężar [kg] 0,940
dla numeru OE 4 165 078
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816349617
Średnica [mm] 160
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
Ilość otworów 6
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 120
Jednostka ilości Zestaw
nr EAN 4040074245583
Średnica [mm] 160
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez materiałów dodatkowych
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
Ilość otworów 6
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 120
Jednostka ilości Sztuka
nr EAN 4040074283547
Masa [g] 661
Średnica wewnętrzna [mm] 56
średnica zewnętrzna [mm] 141
nr EAN 8036193457064
Strona zabudowy Oś tylna
Wymagana ilość 1
Rodzaj skrzyni biegów Przekładnia manualna 5-biegowa
nr EAN 5908229941232
Strona zabudowy Oś tylna
Wymagana ilość 1
Rodzaj skrzyni biegów dla manualnej skrzyni biegów
nr EAN 5902275101336
Wyświetlanie od 1 do 7 (z 7 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łącznik wału, krzyżak wału

Łącznik wału, krzyżak wału


Elastyczny łącznik wału występuje w samochodach z napędem na tylną oś lub na cztery koła. Jego zadaniem jest tłumienie drgań występujących na wale napędowym. W budowie element ten przypomina tarczę gumową, która znajduje się pomiędzy kołnierzem wałka zdawczego skrzyni biegów a kołnierzem odbiory mocy wału napędowego. Guma występuje w łączniku wału nieprzypadkowo. Zmienia obciążenia układu przeniesienia napędu i absorbuje niepożądane wibracje.

Nie każdy objaw zużycia łącznika wału wymaga kontroli podwozia samochodu. Niektóre są bardzo łatwe do wychwycenia. Zaliczają się do nich m.in. uderzenia, które mogą być wyczuwalne w trakcie przyspieszania, na układzie przeniesienia napędu. To efekt luzów, które wskutek eksploatacji pojawiły się na łączniku. Warto wówczas skontrolować stan tego elementu.

Z racji łatwego dostępu do wału napędowego, usterki łącznika mogą zostać wykryte podczas okresowego badania technicznego. Diagnosta z łatwością wychwyci drobne pęknięcia, ubytki lub deformacje, czy odsłanianie zwojów wzmocnienia. Wykrycie takich śladów zużycia, zawsze jest podstawą do wymiany elementu na nowy. Jeśli doszło do znacznego uszkodzenia łącznika, konieczne jest sprawdzenie pozostałych elementów wału napędowego. Najważniejsze z nich to gwinty śrub, powierzchnie przylegania tulejek i tuleja prowadząco-centrująca.