Do 29.08 obsługa telefoniczna nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Nissan » napęd osi Nissan NAVARA NP300 Platforma / podwozie (D40) » wał napędowy Nissan NAVARA NP300 Platforma / podwozie (D40) » łącznik wału, krzyżak wału Nissan NAVARA NP300 Platforma / podwozie (D40)

łącznik wału, krzyżak wału do NISSAN NAVARA NP300 Platforma / podwozie (D40)

wybierz typ samochodu NISSAN NAVARA NP300 Platforma / podwozie (D40):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 75
średnica zewnętrzna [mm] 27,0
Ciężar [kg] 0,440
dla numeru OE 37125-2X801
nr EAN 5050063070477
Długość 1 [mm] 92,10
Średnica 1 [mm] 27,00
Rodzaj przegubu Przegub krzyżowy
Smarowanie ze smarowaniem smarem
Jakość Standard
Nowa część 
nr EAN 4019064304937
Długość [mm] 92
Średnica zabudowy [mm] 27
nr EAN 8033001335972
Numer seryjny K4424004
nr EAN 5901159377010
Numer seryjny K4421194
nr EAN 5901159376860
Strona zabudowyprzedni odcinek wału napędowego przy mech. różnicowym
Średnica [mm]27
Długość [mm]82
Strona zabudowyz tyłu
Średnica [mm]27
Długość [mm]83
Długość 1 [mm] 92,10
Średnica 1 [mm] 27,00
Rodzaj przegubu Przegub krzyżowy
Smarowanie ze smarowaniem smarem
Jakość Standard
Nowa część 
Długość 1 [mm] 71,00
Średnica 1 [mm] 27,00
Rodzaj przegubu Przegub krzyżowy
Smarowanie ze smarowaniem smarem
Jakość Premium
Nowa część 
Wyświetlanie od 1 do 10 (z 10 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łącznik wału, krzyżak wału

Łącznik wału, krzyżak wału


Elastyczny łącznik wału występuje w samochodach z napędem na tylną oś lub na cztery koła. Jego zadaniem jest tłumienie drgań występujących na wale napędowym. W budowie element ten przypomina tarczę gumową, która znajduje się pomiędzy kołnierzem wałka zdawczego skrzyni biegów a kołnierzem odbiory mocy wału napędowego. Guma występuje w łączniku wału nieprzypadkowo. Zmienia obciążenia układu przeniesienia napędu i absorbuje niepożądane wibracje.

Nie każdy objaw zużycia łącznika wału wymaga kontroli podwozia samochodu. Niektóre są bardzo łatwe do wychwycenia. Zaliczają się do nich m.in. uderzenia, które mogą być wyczuwalne w trakcie przyspieszania, na układzie przeniesienia napędu. To efekt luzów, które wskutek eksploatacji pojawiły się na łączniku. Warto wówczas skontrolować stan tego elementu.

Z racji łatwego dostępu do wału napędowego, usterki łącznika mogą zostać wykryte podczas okresowego badania technicznego. Diagnosta z łatwością wychwyci drobne pęknięcia, ubytki lub deformacje, czy odsłanianie zwojów wzmocnienia. Wykrycie takich śladów zużycia, zawsze jest podstawą do wymiany elementu na nowy. Jeśli doszło do znacznego uszkodzenia łącznika, konieczne jest sprawdzenie pozostałych elementów wału napędowego. Najważniejsze z nich to gwinty śrub, powierzchnie przylegania tulejek i tuleja prowadząco-centrująca.