Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Lexus » układ hamulcowy Lexus RX (_U3_) » linka hamulcowa Lexus RX (_U3_)

linka hamulcowa do LEXUS RX (_U3_)

wybierz typ samochodu LEXUS RX (_U3_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Typ układu hamulcowego Hamulec bębnowy
Długość wewnętrzna [mm] 1587
Długość zewnętrzna [mm] 1430
nr EAN 8717109377163
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość wewnętrzna [mm] 1451
Długość zewnętrzna [mm] 1336
nr EAN 8717109377149
Typ układu hamulcowego Hamulec bębnowy
Długość wewnętrzna [mm] 1451
Długość zewnętrzna [mm] 1292
nr EAN 8717109376920
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość wewnętrzna [mm] 1323
Długość zewnętrzna [mm] 1209
nr EAN 8717109376883
Długość [mm] 1322
nr EAN 4047025071079
Długość [mm] 1448
nr EAN 4047025071086
parzyste numery artykułów 49621
Długość [mm] 1448
Strona zabudowy z tyłu po prawej
Ciężar [kg] 0,54
dla numeru OE 82 00 673 259
nr EAN 4027816496205
parzyste numery artykułów 49620
Długość [mm] 1322
Strona zabudowy z tyłu z lewej
Ciężar [kg] 0,44
dla numeru OE 82 00 673 258
nr EAN 4027816496212
Strona zabudowy z tyłu z lewej
Długość 1/Długość 2 [mm] 1323/1210
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
nr EAN 5902659769763
Strona zabudowy z tyłu z lewej
Długość 1/Długość 2 [mm] 1451/1338
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
nr EAN 5902659769756
Długość 1/Długość 2 [mm] 1451/1338
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
nr EAN 5703858853051
Długość 1/Długość 2 [mm] 1323/1210
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
nr EAN 5703858853068
Długość 1/Długość 2 [mm] 1587/1430
Typ układu hamulcowego Hamulec bębnowy
nr EAN 5703858853075
Długość 1/Długość 2 [mm] 1451/1293
Typ układu hamulcowego Hamulec bębnowy
nr EAN 5703858853082
Sekcja część tylna
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość 1/Długość 2 [mm] 1323/1210
parzyste numery artykułów GCH430
nr EAN 3322938145880
Sekcja część tylna
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość 1/Długość 2 [mm] 1451/1338
parzyste numery artykułów GCH429
nr EAN 3322938145897
Sekcja część tylna
Typ układu hamulcowego Hamulec bębnowy
Długość 1/Długość 2 [mm] 1587/1430
parzyste numery artykułów GCH425
nr EAN 3322938151805
Wyświetlanie od 1 do 21 (z 21 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
linka hamulcowa

Linka hamulcowa w układzie postojowym samochodu


Linka hamulcowa to podstawowy element całego układu hamulca postojowego. Bez niej, zaciągnięcie dźwigni nie przyniesie żadnego rezultatu, co w efekcie może zakończyć się stoczeniem samochodu, gdy pozostawiony został na wzniesieniu (nawet jeśli jest ono niewielkie). Pojawienie się pierwszych problemów może doprowadzić do awarii hamulca ręcznego, co będzie wiązać się z koniecznością wymiany niektórych elementów układu – jednym z najbardziej problematycznych jest wspomniana linka. Znajdziecie ją w tej kategorii, dlatego zachęcamy do zapoznania się z wyposażeniem, które przygotowaliśmy wraz z naszym zespołem. 
 

Zerwana linka hamulcowa? Samochód może sam odjechać!


Wielu użytkowników starszych modeli samochodów odpuszcza wymianę lub przeciąga ją w czasie, ponieważ obawia się kosztów związanych z wymianą tego elementu. Pozostawiają swój samochód na biegu, co stanowi zagrożenie. Nie zalecamy takiego rozwiązania sprawy, ponieważ bieg może przeskoczyć i auto po prostu samowolnie zjedzie blokując przejazd na ulicy lub uderzając w inny pojazd znajdujący się na parkingu. 

Żeby wymienić i naciągnąć linkę hamulca postojowego należy udać się do specjalistycznego zakładu. Fachowcy wykorzystują do swojej pracy profesjonalne narzędzia i własne umiejętności. Zalecamy nie podejmowania się samodzielnej wymiany lub naprawy. Problem najczęściej może pojawiać się w zimie, gdy linka po prostu będzie zamarzać – m.in. dlatego nie radzimy pozostawiać auta na zaciągniętym ręcznym hamulcu. 
 

Jak działa układ postojowy?


Gdy kierowca zaciągnie wajchę, siła zostaje przekazana na linki hamulcowe (lub jedną linkę, w zależności od modelu pojazdu i konstrukcji). Jeśli samochód wyposażony jest w jednen model, dalej rozdzielona jest ona na dwie części, z których każda biegnie do innego koła. W przypadku dwóch niezależnych linek, prowadzą one bezpośrednio do danego hamulca. Po zwolnieniu dźwigni, sprężyna powrotna obecna na każdym bębnie lub zacisku hamulcowym pozwala rozprężyć blokadę koła.