Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Renault » układ hamulcowy Renault CLIO II Furgon/hatchback (SB0/1/2_) » linka hamulcowa Renault CLIO II Furgon/hatchback (SB0/1/2_)

linka hamulcowa do RENAULT CLIO II Furgon/hatchback (SB0/1/2_)

wybierz typ samochodu RENAULT CLIO II Furgon/hatchback (SB0/1/2_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość wewnętrzna [mm] 1620
Długość zewnętrzna [mm] 1472
nr EAN 8717109298840
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość wewnętrzna [mm] 1620
Długość zewnętrzna [mm] 1472
nr EAN 8717109298864
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość wewnętrzna [mm] 245
nr EAN 8717109518665
Strona zabudowy z tyłu z lewej
Długość 1/Długość 2 [mm] 1590/1468
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
nr EAN 5907558588163
Strona zabudowy z tyłu po prawej
Długość 1/Długość 2 [mm] 1590/1468
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
nr EAN 5907558588170
Strona zabudowy z tyłu z lewej
Długość 1/Długość 2 [mm] 1620/1472
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
nr EAN 5907558588187
Strona zabudowy z tyłu po prawej
Długość 1/Długość 2 [mm] 1620/1472
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
nr EAN 5907558588194
Długość 1/Długość 2 [mm] 1590/1468
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
nr EAN 5703858393700
Długość 1/Długość 2 [mm] 1620/1472
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
nr EAN 5703858670641
Długość 1/Długość 2 [mm] 1620/1472
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
nr EAN 5703858670658
Długość 1/Długość 2 [mm] 245
nr EAN 5703858852528
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość 1/Długość 2 [mm] 1585/1470
Sekcja część tylna
parzyste numery artykułów GCH2298
nr EAN 3322937257416
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość 1/Długość 2 [mm] 1585/1470
Sekcja część tylna
parzyste numery artykułów GCH2297
nr EAN 3322937257423
Sekcja część tylna
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość 1/Długość 2 [mm] 1472/1620
parzyste numery artykułów GCH137
nr EAN 3322937993147
Sekcja część tylna
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość 1/Długość 2 [mm] 1472/1620
parzyste numery artykułów GCH135
nr EAN 3322937993161
Wyświetlanie od 1 do 15 (z 15 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
linka hamulcowa

Linka hamulcowa w układzie postojowym samochodu


Linka hamulcowa to podstawowy element całego układu hamulca postojowego. Bez niej, zaciągnięcie dźwigni nie przyniesie żadnego rezultatu, co w efekcie może zakończyć się stoczeniem samochodu, gdy pozostawiony został na wzniesieniu (nawet jeśli jest ono niewielkie). Pojawienie się pierwszych problemów może doprowadzić do awarii hamulca ręcznego, co będzie wiązać się z koniecznością wymiany niektórych elementów układu – jednym z najbardziej problematycznych jest wspomniana linka. Znajdziecie ją w tej kategorii, dlatego zachęcamy do zapoznania się z wyposażeniem, które przygotowaliśmy wraz z naszym zespołem. 
 

Zerwana linka hamulcowa? Samochód może sam odjechać!


Wielu użytkowników starszych modeli samochodów odpuszcza wymianę lub przeciąga ją w czasie, ponieważ obawia się kosztów związanych z wymianą tego elementu. Pozostawiają swój samochód na biegu, co stanowi zagrożenie. Nie zalecamy takiego rozwiązania sprawy, ponieważ bieg może przeskoczyć i auto po prostu samowolnie zjedzie blokując przejazd na ulicy lub uderzając w inny pojazd znajdujący się na parkingu. 

Żeby wymienić i naciągnąć linkę hamulca postojowego należy udać się do specjalistycznego zakładu. Fachowcy wykorzystują do swojej pracy profesjonalne narzędzia i własne umiejętności. Zalecamy nie podejmowania się samodzielnej wymiany lub naprawy. Problem najczęściej może pojawiać się w zimie, gdy linka po prostu będzie zamarzać – m.in. dlatego nie radzimy pozostawiać auta na zaciągniętym ręcznym hamulcu. 
 

Jak działa układ postojowy?


Gdy kierowca zaciągnie wajchę, siła zostaje przekazana na linki hamulcowe (lub jedną linkę, w zależności od modelu pojazdu i konstrukcji). Jeśli samochód wyposażony jest w jednen model, dalej rozdzielona jest ona na dwie części, z których każda biegnie do innego koła. W przypadku dwóch niezależnych linek, prowadzą one bezpośrednio do danego hamulca. Po zwolnieniu dźwigni, sprężyna powrotna obecna na każdym bębnie lub zacisku hamulcowym pozwala rozprężyć blokadę koła.