Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Seat » układ hamulcowy Seat IBIZA V (KJ1, KJG) » linka hamulcowa Seat IBIZA V (KJ1, KJG)

linka hamulcowa do SEAT IBIZA V (KJ1, KJG)

wybierz typ samochodu SEAT IBIZA V (KJ1, KJG):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość wewnętrzna [mm] 1252
Długość zewnętrzna [mm] 1110
nr EAN 8717109625394
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość wewnętrzna [mm] 1263
Długość zewnętrzna [mm] 1117
nr EAN 8717109625400
Długość [mm] 1443
Dostępne MAPP-Code
parzyste numery artykułów 24-3727-3141.2
Długość [mm] 1430
Dostępne MAPP-Code
parzyste numery artykułów 24-3727-3140.2
Długość [mm] 1430
Długość 1 [mm] 1234
nr EAN 4047026483505
Długość [mm] 1443
Długość 1 [mm] 1238
nr EAN 4047026483291
Długość [mm] 1287
Długość 1 [mm] 1140
nr EAN 4047026483185
Długość [mm] 1233
Długość 1 [mm] 1086
nr EAN 4047026483086
Długość 1/Długość 2 [mm] 1263/1117
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
nr EAN 5703858907648
Długość 1/Długość 2 [mm] 1252/1110
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
nr EAN 5703858907655
Sekcja część tylna
Długość 1/Długość 2 [mm] 1252/1110
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
nr EAN 3322938246389
Wyświetlanie od 1 do 11 (z 11 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
inne części z kategorii linka hamulcowa pasujące do SEAT IBIZA V (KJ1, KJG)
linka hamulcowa

Linka hamulcowa w układzie postojowym samochodu


Linka hamulcowa to podstawowy element całego układu hamulca postojowego. Bez niej, zaciągnięcie dźwigni nie przyniesie żadnego rezultatu, co w efekcie może zakończyć się stoczeniem samochodu, gdy pozostawiony został na wzniesieniu (nawet jeśli jest ono niewielkie). Pojawienie się pierwszych problemów może doprowadzić do awarii hamulca ręcznego, co będzie wiązać się z koniecznością wymiany niektórych elementów układu – jednym z najbardziej problematycznych jest wspomniana linka. Znajdziecie ją w tej kategorii, dlatego zachęcamy do zapoznania się z wyposażeniem, które przygotowaliśmy wraz z naszym zespołem. 
 

Zerwana linka hamulcowa? Samochód może sam odjechać!


Wielu użytkowników starszych modeli samochodów odpuszcza wymianę lub przeciąga ją w czasie, ponieważ obawia się kosztów związanych z wymianą tego elementu. Pozostawiają swój samochód na biegu, co stanowi zagrożenie. Nie zalecamy takiego rozwiązania sprawy, ponieważ bieg może przeskoczyć i auto po prostu samowolnie zjedzie blokując przejazd na ulicy lub uderzając w inny pojazd znajdujący się na parkingu. 

Żeby wymienić i naciągnąć linkę hamulca postojowego należy udać się do specjalistycznego zakładu. Fachowcy wykorzystują do swojej pracy profesjonalne narzędzia i własne umiejętności. Zalecamy nie podejmowania się samodzielnej wymiany lub naprawy. Problem najczęściej może pojawiać się w zimie, gdy linka po prostu będzie zamarzać – m.in. dlatego nie radzimy pozostawiać auta na zaciągniętym ręcznym hamulcu. 
 

Jak działa układ postojowy?


Gdy kierowca zaciągnie wajchę, siła zostaje przekazana na linki hamulcowe (lub jedną linkę, w zależności od modelu pojazdu i konstrukcji). Jeśli samochód wyposażony jest w jednen model, dalej rozdzielona jest ona na dwie części, z których każda biegnie do innego koła. W przypadku dwóch niezależnych linek, prowadzą one bezpośrednio do danego hamulca. Po zwolnieniu dźwigni, sprężyna powrotna obecna na każdym bębnie lub zacisku hamulcowym pozwala rozprężyć blokadę koła.