Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Skoda » układ hamulcowy Skoda SUPERB III (3V3) » linka hamulcowa Skoda SUPERB III (3V3)

linka hamulcowa do SKODA SUPERB III (3V3)

wybierz typ samochodu SKODA SUPERB III (3V3):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
parzyste numery artykułów K18618
Długość wewnętrzna [mm] 1933
Długość zewnętrzna [mm] 1763
nr EAN 8717109300789
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
parzyste numery artykułów K18607
Długość wewnętrzna [mm] 2005
Długość zewnętrzna [mm] 1843
nr EAN 8717109300796
Długość [mm] 1928
Dostępne MAPP-Code 
nr EAN 4006633296922
Długość [mm] 2005
Dostępne MAPP-Code 
nr EAN 4006633296946
Długość [mm] 1928
nr EAN 4047023019585
Długość [mm] 2005
nr EAN 4047023019592
(1928mm)
hamulce tarczowe
z tyłu z lewej
Długość [mm] 1928
Długość [mm] 1765
Strona zabudowy z tyłu z lewej
Ciężar [kg] 0,7
nr EAN 4027816483045
Indeks: LIN 03.01.54
Marka: LINEX
Grupa towarowa TecDoc: Cięgno, hamulec postojowy
Nazwa: LINKA HAMULCA RĘCZNEGO
Opis: LINKA HAMULCA RĘCZNEGO
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 8E0609722AG
Numer dostawcy: 03.01.54
Parametry:hamulce tarczowe Długość 1/Długość 2 [mm] : 2010/1840
z prawej
Indeks: LIN 03.01.55
Marka: LINEX
Grupa towarowa TecDoc: Cięgno, hamulec postojowy
Nazwa: LINKA HAMULCA RĘCZNEGO AUDI
Opis: A4 11.00-12.04, L, tarcze, 1930/1765
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 8E0609721AG
Numer dostawcy: 03.01.55
Parametry:hamulce tarczowe Długość 1/Długość 2 [mm] : 1930/1765
z tyłu z lewej
Strona zabudowy z tyłu po prawej
Długość 1/Długość 2 [mm] 2005/1843
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
nr EAN 5907558588057
Długość 1/Długość 2 [mm] 1928/1765
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
nr EAN 5703858789824
Długość 1/Długość 2 [mm] 2005/1843
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
nr EAN 5703858789831
Strona zabudowy z tyłu z lewej
parzyste numery artykułów 112 155
Sekcja część tylna
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość 1/Długość 2 [mm] 1765/1928
parzyste numery artykułów GCH3010
nr EAN 3322937976546
Sekcja część tylna
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość 1/Długość 2 [mm] 1843/2005
Wymagana ilość 1
parzyste numery artykułów GCH3006
nr EAN 3322937976638
Wyświetlanie od 1 do 18 (z 18 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
linka hamulcowa

Linka hamulcowa w układzie postojowym samochodu


Linka hamulcowa to podstawowy element całego układu hamulca postojowego. Bez niej, zaciągnięcie dźwigni nie przyniesie żadnego rezultatu, co w efekcie może zakończyć się stoczeniem samochodu, gdy pozostawiony został na wzniesieniu (nawet jeśli jest ono niewielkie). Pojawienie się pierwszych problemów może doprowadzić do awarii hamulca ręcznego, co będzie wiązać się z koniecznością wymiany niektórych elementów układu – jednym z najbardziej problematycznych jest wspomniana linka. Znajdziecie ją w tej kategorii, dlatego zachęcamy do zapoznania się z wyposażeniem, które przygotowaliśmy wraz z naszym zespołem. 
 

Zerwana linka hamulcowa? Samochód może sam odjechać!


Wielu użytkowników starszych modeli samochodów odpuszcza wymianę lub przeciąga ją w czasie, ponieważ obawia się kosztów związanych z wymianą tego elementu. Pozostawiają swój samochód na biegu, co stanowi zagrożenie. Nie zalecamy takiego rozwiązania sprawy, ponieważ bieg może przeskoczyć i auto po prostu samowolnie zjedzie blokując przejazd na ulicy lub uderzając w inny pojazd znajdujący się na parkingu. 

Żeby wymienić i naciągnąć linkę hamulca postojowego należy udać się do specjalistycznego zakładu. Fachowcy wykorzystują do swojej pracy profesjonalne narzędzia i własne umiejętności. Zalecamy nie podejmowania się samodzielnej wymiany lub naprawy. Problem najczęściej może pojawiać się w zimie, gdy linka po prostu będzie zamarzać – m.in. dlatego nie radzimy pozostawiać auta na zaciągniętym ręcznym hamulcu. 
 

Jak działa układ postojowy?


Gdy kierowca zaciągnie wajchę, siła zostaje przekazana na linki hamulcowe (lub jedną linkę, w zależności od modelu pojazdu i konstrukcji). Jeśli samochód wyposażony jest w jednen model, dalej rozdzielona jest ona na dwie części, z których każda biegnie do innego koła. W przypadku dwóch niezależnych linek, prowadzą one bezpośrednio do danego hamulca. Po zwolnieniu dźwigni, sprężyna powrotna obecna na każdym bębnie lub zacisku hamulcowym pozwala rozprężyć blokadę koła.