Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Seat » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Seat LEON ST (5F8) » łożysko i piasta koła Seat LEON ST (5F8) » łożysko koła Seat LEON ST (5F8)

łożysko koła do SEAT LEON ST (5F8)

wybierz typ samochodu SEAT LEON ST (5F8):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
261.01 zł
 Kup
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
średnica zewnętrzna [mm] 262
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 10
Typ tarczy hamulcowej pełny
Minimalna grubość [mm] 8,4
Wysokość [mm] 43,9
Wzór otworów/Ilość otworów 04/05
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 100
Średnica otworu centrującego [mm] 62,5
Ciężar [kg] 3,7
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Techniczny numer informacyjny 55422PRO
nr EAN 4082300493764
średnica zewnętrzna [mm] 256
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 22
Typ tarczy hamulcowej wentylowany wewnętrznie
Minimalna grubość [mm] 20
Wysokość [mm] 43,7
Wzór otworów/Ilość otworów 04/06
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 100
Średnica otworu centrującego [mm] 62,2
Ciężar [kg] 5,0
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Techniczny numer informacyjny 56046PRO
nr EAN 4082300735901
Strona zabudowy Oś tylna
średnica zewnętrzna [mm] 262
Wysokość [mm] 44
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 10
Minimalna grubość [mm] 8,4
Średnica otworu centrującego [mm] 12,6
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 100
Ø otworu sworznia koła [mm] 62,5
Ilość otworów 4
Typ tarczy hamulcowej pełny
Powierzchnia Płytki pokryte cynkiem
Wymagana ilość 2
nr EAN 4040074173404
cena brutto:
122.00 zł
 Kup
średnica zewnętrzna [mm] 262
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 10
Typ tarczy hamulcowej pełny
Minimalna grubość [mm] 8,4
Wysokość [mm] 43,9
Wzór otworów/Ilość otworów 04/05
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 100
Średnica otworu centrującego [mm] 62,5
Ciężar [kg] 3,7
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Długość opakowania [cm] 30
Szerokość opakowania [cm] 28,5
Wysokość opakowania [cm] 10
Techniczny numer informacyjny 98200 2422 0 1 PRO
nr EAN 4019722448423
cena brutto:
150.00 zł
 Kup
średnica zewnętrzna [mm] 256
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 22
Typ tarczy hamulcowej wentylowany wewnętrznie
Minimalna grubość [mm] 20
Wysokość [mm] 43,7
Wzór otworów/Ilość otworów 04/06
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 100
Średnica otworu centrującego [mm] 62,2
Ciężar [kg] 5,0
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Długość opakowania [cm] 30
Szerokość opakowania [cm] 28,5
Wysokość opakowania [cm] 10
Techniczny numer informacyjny 98200 3046 0 1 PRO
nr EAN 4019722533273
Wyświetlanie od 1 do 6 (z 6 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łożysko koła

Łożysko koła


Szum, tarcie oraz niepokojący hałas podczas jazdy może świadczyć o zużytym łożysku koła. Ma to wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale również na bezpieczeństwo, w związku z tym  zawsze przy takich niedogodnościach należy zweryfikować, co jest przyczyną problemu. Jeżeli taki stan utrzymuje się przez dłuższy czas, może skutkować nawet zablokowaniem koła podczas jazdy. Łożysko koła zużywa się stopniowo, jest to element eksploatacyjny pojazdy i podlega wymianie. 
 

Rozwiązania technologiczne


Możemy wyróżnić łożyska kulkowe, w których wykorzystuje się metalowe kulki i łożyska stożkowe z metalowymi stożkami. W obu przypadkach wykonuje się je z materiałów odpornych na korozję, wysoką temperaturę i tarcie. Łożysko koła, podobnie jak piasta, odpowiada za solidne połączenia koła z pojazdem. W starszych modelach samochodów montowane były łożyska stożkowe,wymagające serwisowania – smarowania i regulacji luzu. W nowych pojazdach wykorzystuje się kulkowe łożyska skośne, które nie podlegają serwisowi. Wśród nich wyróżniamy zespolone, jednorzędowe łożysko koła cechujące się zdolnością do przenoszenia dużych obciążeń, jednak tylko w jednym kierunku. Drugim rodzajem jest zespolone, dwurzędowe łożysko koła składające się z dwóch łożysk kulkowych skośnych. Są one lepszym rozwiązaniem, ponieważ przenoszą obciążenie osiowe i promieniowe. 

Dwurzędowe występują w 3 wariantach – wymienne łożysko pierwszej generacji, zintegrowane z piastą drugiej generacji i kompletny zespół trzeciej generacji. 
 

Kiedy czas na wymianę łożyska koła w samodzie?


O tym, czy łożysko koła należy wymienić, świadczy kilka objawów. Jednym z nich jest tzw. „buczenie”, które może nawet zakłócać pracę silnika. Wzrost hałasu zaobserwujemy przy zwiększającej się prędkości jazdy. Jeżeli słyszysz szum, może to oznaczać uszkodzenie kulek tocznych. Łożysko koła uległo również awarii, jeżeli na początku jazdy pojawia się tarcie. Nawet jeżeli nie występuje żadne z tych objawów, to łożysko koła powinno się wymienić po 150-200 przejechanych kilometrach.

informacje dodatkowe: