Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Ford » sprzęgło Ford FOCUS II Turnier (DA_, FFS, DS) » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny Ford FOCUS II Turnier (DA_, FFS, DS) » łożysko oporowe Ford FOCUS II Turnier (DA_, FFS, DS)

łożysko oporowe do FORD FOCUS II Turnier (DA_, FFS, DS)

wybierz typ samochodu FORD FOCUS II Turnier (DA_, FFS, DS):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
109.00 zł
 Kup
Ciężar [kg] 0,278
dla numeru OE 30502-1W716
nr EAN 5050063133202
cena brutto:
64.00 zł
 Kup
Średnica wewnętrzna [mm] 33
średnica zewnętrzna [mm] 70
Wysokość [mm] 34
Długość [mm] 95
nr EAN 8033001027372
Status produktu: Normalny
nr EAN 4005108102942
cena brutto:
93.00 zł
 Kup
Parametr KZIS-1
nr EAN 4013872591213
cena brutto:
129.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 7316570128505
Wyświetlanie od 1 do 5 (z 5 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
inne części z kategorii łożysko oporowe pasujące do FORD FOCUS II Turnier (DA_, FFS, DS)
łożysko oporowe

Łożysko oporowe sprzęgła


Łożysko oporowe to niezbędny element każdego sprzęgła samochodowego, istotny dla prawidłowego działania całego układu napędowego. Ma prostą budowę i bardzo rzadko wymaga wymiany. 

Łożysko oporowe - gdzie się znajduje i jak działa?

Łożysko oporowe, zwane inaczej łożyskiem wciskowym, to element łączący ruchomy element sprzęgła ze stałym mechanizmem rozłączającym od przekładni. Znajduje się ono na osi sprzęgła i naciska na sprężyną talerzową, względem której powinno być wycentrowane. Montowane jest w tulei prowadzącej. Zadaniem łożyska oporowego jest przenoszenie nacisku podczas rozłączania sprzęgła. Aby układ sterowania sprzęgłem działał prawidłowo, niezbędna jest bezbłędna, płynna współpraca łożyska z tuleją, w której się znajduje.

Usterki łożyska oporowego

To właśnie problemy na linii łożysko-tuleja są najczęstszym powodem usterek. Brak prawidłowej współpracy pomiędzy tymi elementami prowadzi do nieprawidłowości przy zasprzęglaniu i rozsprzęglaniu. Luzy w układzie, wynikające często z mechanicznych uszkodzeń, prowadzą w efekcie do ślizgania się tarczy sprzęgłowej, czego konsekwencją może być spalenie się tej tarczy. Jednym z głównych objawów nieprawidłowego funkcjonowania łożyska wciskowego jest charakterystyczny głośny dźwięk po wciśnięciu sprzęgła.

Początkowo drobne usterki we wnętrzu tulei są niezauważalne, ale ich efekt może być poważny w skutkach. Dlatego, aby cały podzespół pracował długo i bez problemów, należy przy każdej wymianie sprzęgła nie zapominać również o wymianie łożyska oporowego. Nie warto tego elementu pomijać, ani na nim oszczędzać, szczególnie, że wymiana łożyska nie jest naprawą ani skomplikowaną, ani szczególnie kosztowną.

W naszej ofercie znajdują się łożyska oporowe o dużej wytrzymałości i najlepszej jakości, dostarczane przez renomowanych producentów.