Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Fiat » sprzęgło Fiat PUNTO EVO (199_) » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny Fiat PUNTO EVO (199_) » łożysko oporowe Fiat PUNTO EVO (199_)

łożysko oporowe do FIAT PUNTO EVO (199_)

wybierz typ samochodu FIAT PUNTO EVO (199_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
42.00 zł
 Kup
Parametr KZIS-0
średnica zewnętrzna [mm] 40,08
Średnica wewnętrzna [mm] 28,5
Wysokość [mm] 26,45
Szerokość [mm] 90,4
nr EAN 5411450610322
Ciężar [kg] 0,200
dla numeru OE 46821336
nr EAN 5050063305500
Status produktu: Normalny
nr EAN 4005108090713
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z tulejką
Masa [g] 435
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dźwignią
Numer komponentu 3
Długość [mm] 165
nr EAN 8049962594754
cena brutto:
59.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 7316570639889
cena brutto:
65.01 zł
 Kup
Szerokość nominalna [mm] 39,5
Ciężar [kg] 0,19
nr EAN 3276422796754
Wyświetlanie od 1 do 6 (z 6 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łożysko oporowe

Łożysko oporowe sprzęgła


Łożysko oporowe to niezbędny element każdego sprzęgła samochodowego, istotny dla prawidłowego działania całego układu napędowego. Ma prostą budowę i bardzo rzadko wymaga wymiany. 

Łożysko oporowe - gdzie się znajduje i jak działa?

Łożysko oporowe, zwane inaczej łożyskiem wciskowym, to element łączący ruchomy element sprzęgła ze stałym mechanizmem rozłączającym od przekładni. Znajduje się ono na osi sprzęgła i naciska na sprężyną talerzową, względem której powinno być wycentrowane. Montowane jest w tulei prowadzącej. Zadaniem łożyska oporowego jest przenoszenie nacisku podczas rozłączania sprzęgła. Aby układ sterowania sprzęgłem działał prawidłowo, niezbędna jest bezbłędna, płynna współpraca łożyska z tuleją, w której się znajduje.

Usterki łożyska oporowego

To właśnie problemy na linii łożysko-tuleja są najczęstszym powodem usterek. Brak prawidłowej współpracy pomiędzy tymi elementami prowadzi do nieprawidłowości przy zasprzęglaniu i rozsprzęglaniu. Luzy w układzie, wynikające często z mechanicznych uszkodzeń, prowadzą w efekcie do ślizgania się tarczy sprzęgłowej, czego konsekwencją może być spalenie się tej tarczy. Jednym z głównych objawów nieprawidłowego funkcjonowania łożyska wciskowego jest charakterystyczny głośny dźwięk po wciśnięciu sprzęgła.

Początkowo drobne usterki we wnętrzu tulei są niezauważalne, ale ich efekt może być poważny w skutkach. Dlatego, aby cały podzespół pracował długo i bez problemów, należy przy każdej wymianie sprzęgła nie zapominać również o wymianie łożyska oporowego. Nie warto tego elementu pomijać, ani na nim oszczędzać, szczególnie, że wymiana łożyska nie jest naprawą ani skomplikowaną, ani szczególnie kosztowną.

W naszej ofercie znajdują się łożyska oporowe o dużej wytrzymałości i najlepszej jakości, dostarczane przez renomowanych producentów.