Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Peugeot » sprzęgło Peugeot 504 coupe » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny Peugeot 504 coupe » łożysko oporowe Peugeot 504 coupe

łożysko oporowe do PEUGEOT 504 coupe

wybierz typ samochodu PEUGEOT 504 coupe:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
134.00 zł
 Kup
średnica zewnętrzna [mm] 68,5
Średnica wewnętrzna [mm] 30
Wysokość [mm] 61,5
Rodzaj skrzyni biegów Przekładnia manualna 6-biegowa
nr EAN 8033001315769
Indeks: OYO 40S0306-OYO
Marka: OYODO
Grupa towarowa TecDoc: Łożysko wyciskowe
Nazwa: CENTRALNY WYSPRZĘGLACZ KIA
Opis: SORENTO III 2.0CRDI/2.2CRDI 09.05 -> / CARNIVAL 2.2 CRDI 10.01 ->/ HYUNDAI SANTA FE 2.2CRDI 09.12 ->
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 414213B000
Numer dostawcy: 40S0306-OYO
Parametry:Średnica zewnętrzna [mm] : 68,5
Wyświetlanie od 1 do 2 (z 2 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łożysko oporowe

Łożysko oporowe sprzęgła


Łożysko oporowe to niezbędny element każdego sprzęgła samochodowego, istotny dla prawidłowego działania całego układu napędowego. Ma prostą budowę i bardzo rzadko wymaga wymiany. 

Łożysko oporowe - gdzie się znajduje i jak działa?

Łożysko oporowe, zwane inaczej łożyskiem wciskowym, to element łączący ruchomy element sprzęgła ze stałym mechanizmem rozłączającym od przekładni. Znajduje się ono na osi sprzęgła i naciska na sprężyną talerzową, względem której powinno być wycentrowane. Montowane jest w tulei prowadzącej. Zadaniem łożyska oporowego jest przenoszenie nacisku podczas rozłączania sprzęgła. Aby układ sterowania sprzęgłem działał prawidłowo, niezbędna jest bezbłędna, płynna współpraca łożyska z tuleją, w której się znajduje.

Usterki łożyska oporowego

To właśnie problemy na linii łożysko-tuleja są najczęstszym powodem usterek. Brak prawidłowej współpracy pomiędzy tymi elementami prowadzi do nieprawidłowości przy zasprzęglaniu i rozsprzęglaniu. Luzy w układzie, wynikające często z mechanicznych uszkodzeń, prowadzą w efekcie do ślizgania się tarczy sprzęgłowej, czego konsekwencją może być spalenie się tej tarczy. Jednym z głównych objawów nieprawidłowego funkcjonowania łożyska wciskowego jest charakterystyczny głośny dźwięk po wciśnięciu sprzęgła.

Początkowo drobne usterki we wnętrzu tulei są niezauważalne, ale ich efekt może być poważny w skutkach. Dlatego, aby cały podzespół pracował długo i bez problemów, należy przy każdej wymianie sprzęgła nie zapominać również o wymianie łożyska oporowego. Nie warto tego elementu pomijać, ani na nim oszczędzać, szczególnie, że wymiana łożyska nie jest naprawą ani skomplikowaną, ani szczególnie kosztowną.

W naszej ofercie znajdują się łożyska oporowe o dużej wytrzymałości i najlepszej jakości, dostarczane przez renomowanych producentów.