Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Audi » napęd osi Audi 90 B2 (813, 814, 853) » mechanizm różnicowy Audi 90 B2 (813, 814, 853)

mechanizm różnicowy do AUDI 90 B2 (813, 814, 853)

wybierz typ samochodu AUDI 90 B2 (813, 814, 853):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 45
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 60
Wysokość 1 [mm] 8
Materiał ACM (poliakryl-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
Rodzaj gwintu Gwint zmienny
Strona zabudowy Oś przednia dodatkowa
nr EAN 3358960172709
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 45
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 60
Wysokość 1 [mm] 8
Materiał ACM (poliakryl-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
Rodzaj gwintu Gwint zmienny
Strona zabudowy Oś przednia dodatkowa
nr EAN 3358960172709
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 40
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 52
Wysokość 1 [mm] 7
Wysokość 2 [mm] 11
Materiał ACM (poliakryl-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
Strona zabudowy Oś napędowa
nr EAN 3358960361981
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 45
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 61
Wysokość 1 [mm] 8,8
Materiał ACM (poliakryl-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
Rodzaj gwintu Gwint zmienny
nr EAN 3358960361639
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 45
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 68
Wysokość 1 [mm] 8
Materiał ACM (poliakryl-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
Rodzaj gwintu Gwint zmienny
nr EAN 3358960362261
Średnica wewnętrzna [mm] 43
średnica zewnętrzna [mm] 75
Wysokość [mm] 10
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału ASW
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
Materiał FPM (fluor-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
nr EAN 4041248696736
Grubość [mm] 10,0
Średnica wewnętrzna [mm] 43,0
średnica zewnętrzna [mm] 75,0
Materiał FPM (Fluor-Kautschuk)/ACM (Polyacryl-Kautschuk)
Strona zabudowy z tyłu
Ciężar [kg] 0,04
nr EAN 4054224002773
Jednostkaszt.
Grubość [mm]60,0
Średnica wewnętrzna [mm]12,0
Średnica zewnętrzna [mm]58,0
MateriałGuma / metal
Lokalizacja w aucieOś tylna
Ciężar [kg]0,154
Lokalizacja w auciez tyłu
EAN4054224771310
StanFabrycznie nowy
Wysokość [mm] 8
Średnica wewnętrzna [mm] 45
średnica zewnętrzna [mm] 60
Materiał ACM (poliakryl-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
Rodzaj gwintu Gwint zmienny
Kształt kształt O
Materiał NBR (Nitril-Butadien-kauczuk)
Średnica wewnętrzna [mm] 45
Grubość [mm] 6
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 60
średnica zewnętrzna [mm] 40
Ciężar [kg] 0,022
nr EAN 4046001649738
Wyświetlanie od 1 do 10 (z 10 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
mechanizm różnicowy

Mechanizm różnicowy


Dyferencjał jest nieodłączną częścią układu jezdnego. Jego zaletą jest zmniejszenie zużycia opon i zużycia paliwa. Jego działanie polega na zwiększeniu obrotów koła, które ma mniejsze obciążenie. Na przykład podczas skręcania rozkłada prędkość obrotów między kołami osi, aby pokonanie zakrętu było łatwiejsze (koło zewnętrzne w czasie zakrętu musi mieć szybsze obroty, niż koło wewnętrzne). Najlepiej działanie dyferencjału widać podczas jazdy terenowej. Sprawny układ różnicowy można łatwo sprawdzić przez podniesienie kół osi napędowej, wyłączenie silnika i wrzucenie biegu. Następnie należy przekręcić jednym kołem samochodu, a drugie powinno kręcić się w drugą stronę, oznacza to, że układ jest w pełni sprawny. W przypadku pojazdu silnikowego z napędem na cztery koła, zastosowane są dwa dyferencjały, na przedniej osi i na tylnej osi.

Dwa układy są połączone ze sobą wałem napędowym. W takich pojazdach jak samochody terenowe, ciągniki itp. są zamontowane specjalne mechanizmy blokujące mechanizm różnicowy. Jest to przydatne, gdy pojazd zostanie unieruchomiony na miękkiej ziemi, powoduje to kręcenie się obu kół z jednakową prędkością bez względu na obciążenie kół. Gdy samochód bez włączonej blokady dyferencjału utknie w błocie zazwyczaj, kręci się tylko jedno z kół, co uniemożliwia poruszanie się pojazdu. Mechanizm różnicowy jest zbudowany ze stożkowych kół zębatych, obudowy, półosi napędowych, wału napędowego, pierścieni ślizgowych i koła talerzowego.

W nowoczesnych samochodach można spotkać różne typy mechanizmów różnicowych, na przykład: z kołami zębatymi stożkowymi, z przekładnią planetarną. Mechanizm różnicowy powinien mieć zapewnioną odpowiednią ilość oleju. Powinno być go odpowiednio dużo, żeby układ służył przez długie lata. W obecnych samochodach wymiana oleju przekładniowego powinna nastąpić co około 100-150 tysięcy kilometrów. W przypadku uszkodzenia układu następuje problem z ruszeniem samochodu z miejsca.