Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mitsubishi » napęd osi Mitsubishi L200 (K3_T, K2_T, K1_T, K0_T) » mechanizm różnicowy Mitsubishi L200 (K3_T, K2_T, K1_T, K0_T)

mechanizm różnicowy do MITSUBISHI L200 (K3_T, K2_T, K1_T, K0_T)

wybierz typ samochodu MITSUBISHI L200 (K3_T, K2_T, K1_T, K0_T):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Strona zabudowy z lewej
Średnica wewnętrzna [mm] 40
średnica zewnętrzna [mm] 58
Wysokość [mm] 11,3
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału ASW
Rodzaj gwintu Gwint zmienny
Materiał FPM (Fluor-Kautschuk)/ACM (Polyacryl-Kautschuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
nr EAN 4041248424926
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 40
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 58
Wysokość 1 [mm] 11,3
Materiał FPM (fluor-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
Rodzaj gwintu Gwint zmienny
nr EAN 3358960201379
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 32
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 50
Wysokość 1 [mm] 10
Materiał FPM (fluor-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
nr EAN 3358960154934
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 40
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 63
Wysokość 1 [mm] 8,6
Materiał FPM (fluor-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
Rodzaj gwintu Gwint zmienny
nr EAN 3358960202840
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 32
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 50
Wysokość 1 [mm] 11,8
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
Materiał FPM (Fluor-kauczuk)/ TFE (Tetrafluorethylen)
nr EAN 3358960587091
Strona zabudowy z lewej
Średnica wewnętrzna [mm] 40
średnica zewnętrzna [mm] 58
Wysokość [mm] 11,3
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału ASW
Rodzaj gwintu Gwint zmienny
Materiał FPM (Fluor-Kautschuk)/ACM (Polyacryl-Kautschuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
nr EAN 4041248424926
Strona zabudowy z prawej
Średnica wewnętrzna [mm] 32
średnica zewnętrzna [mm] 50
Wysokość [mm] 12
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału ASW BD
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
Materiał FPM (fluor-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
nr EAN 4041248627594
Strona zabudowy z lewej
Średnica wewnętrzna [mm] 40
średnica zewnętrzna [mm] 55
Wysokość [mm] 13,5
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału SP
Materiał FPM (fluor-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
nr EAN 4041248772614
Średnica wewnętrzna [mm] 40
średnica zewnętrzna [mm] 63
Wysokość [mm] 8,6
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału SP
Materiał ACM (poliakryl-kauczuk)
nr EAN 4041248834923
Materiał FPM (Fluor-Kautschuk)/ACM (Polyacryl-Kautschuk)
Średnica wewnętrzna [mm] 40
średnica zewnętrzna [mm] 58
Szerokość [mm] 10
Rodzaj gwintu Gwint zmienny
nr EAN 4026634496152
Wyświetlanie od 1 do 10 (z 10 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
mechanizm różnicowy

Mechanizm różnicowy


Dyferencjał jest nieodłączną częścią układu jezdnego. Jego zaletą jest zmniejszenie zużycia opon i zużycia paliwa. Jego działanie polega na zwiększeniu obrotów koła, które ma mniejsze obciążenie. Na przykład podczas skręcania rozkłada prędkość obrotów między kołami osi, aby pokonanie zakrętu było łatwiejsze (koło zewnętrzne w czasie zakrętu musi mieć szybsze obroty, niż koło wewnętrzne). Najlepiej działanie dyferencjału widać podczas jazdy terenowej. Sprawny układ różnicowy można łatwo sprawdzić przez podniesienie kół osi napędowej, wyłączenie silnika i wrzucenie biegu. Następnie należy przekręcić jednym kołem samochodu, a drugie powinno kręcić się w drugą stronę, oznacza to, że układ jest w pełni sprawny. W przypadku pojazdu silnikowego z napędem na cztery koła, zastosowane są dwa dyferencjały, na przedniej osi i na tylnej osi.

Dwa układy są połączone ze sobą wałem napędowym. W takich pojazdach jak samochody terenowe, ciągniki itp. są zamontowane specjalne mechanizmy blokujące mechanizm różnicowy. Jest to przydatne, gdy pojazd zostanie unieruchomiony na miękkiej ziemi, powoduje to kręcenie się obu kół z jednakową prędkością bez względu na obciążenie kół. Gdy samochód bez włączonej blokady dyferencjału utknie w błocie zazwyczaj, kręci się tylko jedno z kół, co uniemożliwia poruszanie się pojazdu. Mechanizm różnicowy jest zbudowany ze stożkowych kół zębatych, obudowy, półosi napędowych, wału napędowego, pierścieni ślizgowych i koła talerzowego.

W nowoczesnych samochodach można spotkać różne typy mechanizmów różnicowych, na przykład: z kołami zębatymi stożkowymi, z przekładnią planetarną. Mechanizm różnicowy powinien mieć zapewnioną odpowiednią ilość oleju. Powinno być go odpowiednio dużo, żeby układ służył przez długie lata. W obecnych samochodach wymiana oleju przekładniowego powinna nastąpić co około 100-150 tysięcy kilometrów. W przypadku uszkodzenia układu następuje problem z ruszeniem samochodu z miejsca.