Strona zabudowy | od strony czołowej | |
Materiał | FPM (fluor-kauczuk) | |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 32 | |
Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 47 | |
Wysokość 1 [mm] | 10 | |
Rodzaj gwintu | Gwint zmienny | |
Ochrona przeciwpyłowa | z uszczelką wargową przeciwpyłową | |
nr EAN | 3358960127099 |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 45 | |
Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 60 | |
Wysokość 1 [mm] | 10 | |
Wysokość 2 [mm] | 15 | |
Materiał | ACM (poliakryl-kauczuk) | |
Ochrona przeciwpyłowa | z uszczelką wargową przeciwpyłową | |
Rodzaj gwintu | Gwint zmienny | |
nr EAN | 3358960361950 |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 40 | |
Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 52 | |
Wysokość 1 [mm] | 7 | |
Wysokość 2 [mm] | 11 | |
Materiał | ACM (poliakryl-kauczuk) | |
Ochrona przeciwpyłowa | z uszczelką wargową przeciwpyłową | |
Rodzaj gwintu | Gwint prawoskrętny | |
Strona zabudowy | Oś napędowa | |
nr EAN | 3358960361981 |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 33 | |
Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 47 | |
Wysokość 1 [mm] | 8 | |
Materiał | ACM (poliakryl-kauczuk) | |
Ochrona przeciwpyłowa | z uszczelką wargową przeciwpyłową | |
Rodzaj gwintu | Gwint lewoskrętny | |
nr EAN | 3358960517708 |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 40 | |
Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 55 | |
Wysokość 1 [mm] | 7 | |
Ochrona przeciwpyłowa | z uszczelką wargową przeciwpyłową | |
Rodzaj gwintu | Gwint prawoskrętny | |
Materiał | ACM (poliakryl-kauczuk) | |
nr EAN | 3358960517722 |
Średnica wewnętrzna [mm] | 40 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 55 | |
Wysokość [mm] | 7 | |
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału | A/BS2 | |
Rodzaj gwintu | Gwint prawoskrętny | |
Materiał | ACM (poliakryl-kauczuk) | |
Ochrona przeciwpyłowa | z uszczelką wargową przeciwpyłową | |
nr EAN | 4041248771617 |
Średnica wewnętrzna [mm] | 40 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 52 | |
Wysokość [mm] | 11 | |
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału | ASW | |
Rodzaj gwintu | Gwint prawoskrętny | |
Materiał | ACM (poliakryl-kauczuk) | |
Ochrona przeciwpyłowa | z uszczelką wargową przeciwpyłową | |
nr EAN | 4041248784235 |
parzyste numery artykułów | 31502 | |
Grubość [mm] | 8,0 | |
Średnica wewnętrzna [mm] | 45,0 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 61,0 | |
Materiał | ACM (poliakryl-kauczuk) | |
Strona zabudowy | Oś tylna strona prawa | |
Strona zabudowy | Od strony skrzyni biegów | |
Ciężar [kg] | 0,02 | |
nr EAN | 4027816315032 |
Dyferencjał jest nieodłączną częścią układu jezdnego. Jego zaletą jest zmniejszenie zużycia opon i zużycia paliwa. Jego działanie polega na zwiększeniu obrotów koła, które ma mniejsze obciążenie. Na przykład podczas skręcania rozkłada prędkość obrotów między kołami osi, aby pokonanie zakrętu było łatwiejsze (koło zewnętrzne w czasie zakrętu musi mieć szybsze obroty, niż koło wewnętrzne). Najlepiej działanie dyferencjału widać podczas jazdy terenowej. Sprawny układ różnicowy można łatwo sprawdzić przez podniesienie kół osi napędowej, wyłączenie silnika i wrzucenie biegu. Następnie należy przekręcić jednym kołem samochodu, a drugie powinno kręcić się w drugą stronę, oznacza to, że układ jest w pełni sprawny. W przypadku pojazdu silnikowego z napędem na cztery koła, zastosowane są dwa dyferencjały, na przedniej osi i na tylnej osi.
Dwa układy są połączone ze sobą wałem napędowym. W takich pojazdach jak samochody terenowe, ciągniki itp. są zamontowane specjalne mechanizmy blokujące mechanizm różnicowy. Jest to przydatne, gdy pojazd zostanie unieruchomiony na miękkiej ziemi, powoduje to kręcenie się obu kół z jednakową prędkością bez względu na obciążenie kół. Gdy samochód bez włączonej blokady dyferencjału utknie w błocie zazwyczaj, kręci się tylko jedno z kół, co uniemożliwia poruszanie się pojazdu. Mechanizm różnicowy jest zbudowany ze stożkowych kół zębatych, obudowy, półosi napędowych, wału napędowego, pierścieni ślizgowych i koła talerzowego.
W nowoczesnych samochodach można spotkać różne typy mechanizmów różnicowych, na przykład: z kołami zębatymi stożkowymi, z przekładnią planetarną. Mechanizm różnicowy powinien mieć zapewnioną odpowiednią ilość oleju. Powinno być go odpowiednio dużo, żeby układ służył przez długie lata. W obecnych samochodach wymiana oleju przekładniowego powinna nastąpić co około 100-150 tysięcy kilometrów. W przypadku uszkodzenia układu następuje problem z ruszeniem samochodu z miejsca.
Dlaczego warto inwestować w wysokiej jakości klocki i tarcze hamulcowe przed sezonem letni
19-03-2024
Wycieraczki szyb Negotti
11-03-2024
Zmiana lokalizacji magazynu
25-07-2023
Smarowanie układu hamulcowego
07-02-2023
Kody wyposażenia w grupie VW
21-09-2022
Rodzaje wycieraczek Valeo
17-02-2022
Jak dobrać żarówki ksenonowe?
30-11-2021
Kody regionów Subaru
23-12-2020
Schaeffler przejmuje Ruville
15-12-2020
Kompresor klimatyzacji, rodzaje i zasada działania.
17-09-2020