Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Opel » napęd osi Opel COMBO Tour (X12) » mechanizm różnicowy Opel COMBO Tour (X12)

mechanizm różnicowy do OPEL COMBO Tour (X12)

wybierz typ samochodu OPEL COMBO Tour (X12) :
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
10.00 zł
 Kup
część gotowa
do wysyłki1
Strona zabudowy od strony czołowej
Materiał FPM (fluor-kauczuk)
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 32
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 47
Wysokość 1 [mm] 10
Rodzaj gwintu Gwint zmienny
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
nr EAN 3358960127099
cena brutto:
16.00 zł
 Kup
część gotowa
do wysyłki1
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 45
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 60
Wysokość 1 [mm] 10
Wysokość 2 [mm] 15
Materiał ACM (poliakryl-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
Rodzaj gwintu Gwint zmienny
nr EAN 3358960361950
cena brutto:
17.00 zł
 Kup
część gotowa
do wysyłki1
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 40
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 52
Wysokość 1 [mm] 7
Wysokość 2 [mm] 11
Materiał ACM (poliakryl-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
Strona zabudowy Oś napędowa
nr EAN 3358960361981
cena brutto:
14.00 zł
 Kup
część gotowa
do wysyłki1
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 33
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 47
Wysokość 1 [mm] 8
Materiał ACM (poliakryl-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
Rodzaj gwintu Gwint lewoskrętny
nr EAN 3358960517708
cena brutto:
14.00 zł
 Kup
część do wysyłki
w ciągu 24h2
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 40
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 55
Wysokość 1 [mm] 7
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
Materiał ACM (poliakryl-kauczuk)
nr EAN 3358960517722
cena brutto:
16.00 zł
 Kup
część gotowa
do wysyłki1
Średnica wewnętrzna [mm] 40
średnica zewnętrzna [mm] 55
Wysokość [mm] 7
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału A/BS2
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
Materiał ACM (poliakryl-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
nr EAN 4041248771617
cena brutto:
20.00 zł
 Kup
część do wysyłki
w ciągu 24h2
Średnica wewnętrzna [mm] 40
średnica zewnętrzna [mm] 52
Wysokość [mm] 11
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału ASW
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
Materiał ACM (poliakryl-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
nr EAN 4041248784235
cena brutto:
27.99 zł
 Kup
część do wysyłki
w ciągu 24h2
parzyste numery artykułów 31502
Grubość [mm] 8,0
Średnica wewnętrzna [mm] 45,0
średnica zewnętrzna [mm] 61,0
Materiał ACM (poliakryl-kauczuk)
Strona zabudowy Oś tylna strona prawa
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Ciężar [kg] 0,02
nr EAN 4027816315032
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
mechanizm różnicowy

Mechanizm różnicowy


Dyferencjał jest nieodłączną częścią układu jezdnego. Jego zaletą jest zmniejszenie zużycia opon i zużycia paliwa. Jego działanie polega na zwiększeniu obrotów koła, które ma mniejsze obciążenie. Na przykład podczas skręcania rozkłada prędkość obrotów między kołami osi, aby pokonanie zakrętu było łatwiejsze (koło zewnętrzne w czasie zakrętu musi mieć szybsze obroty, niż koło wewnętrzne). Najlepiej działanie dyferencjału widać podczas jazdy terenowej. Sprawny układ różnicowy można łatwo sprawdzić przez podniesienie kół osi napędowej, wyłączenie silnika i wrzucenie biegu. Następnie należy przekręcić jednym kołem samochodu, a drugie powinno kręcić się w drugą stronę, oznacza to, że układ jest w pełni sprawny. W przypadku pojazdu silnikowego z napędem na cztery koła, zastosowane są dwa dyferencjały, na przedniej osi i na tylnej osi.

Dwa układy są połączone ze sobą wałem napędowym. W takich pojazdach jak samochody terenowe, ciągniki itp. są zamontowane specjalne mechanizmy blokujące mechanizm różnicowy. Jest to przydatne, gdy pojazd zostanie unieruchomiony na miękkiej ziemi, powoduje to kręcenie się obu kół z jednakową prędkością bez względu na obciążenie kół. Gdy samochód bez włączonej blokady dyferencjału utknie w błocie zazwyczaj, kręci się tylko jedno z kół, co uniemożliwia poruszanie się pojazdu. Mechanizm różnicowy jest zbudowany ze stożkowych kół zębatych, obudowy, półosi napędowych, wału napędowego, pierścieni ślizgowych i koła talerzowego.

W nowoczesnych samochodach można spotkać różne typy mechanizmów różnicowych, na przykład: z kołami zębatymi stożkowymi, z przekładnią planetarną. Mechanizm różnicowy powinien mieć zapewnioną odpowiednią ilość oleju. Powinno być go odpowiednio dużo, żeby układ służył przez długie lata. W obecnych samochodach wymiana oleju przekładniowego powinna nastąpić co około 100-150 tysięcy kilometrów. W przypadku uszkodzenia układu następuje problem z ruszeniem samochodu z miejsca.