Klasa lepkości wg SAE | 75W-140 |
Specyfikacja wg API | GL-5 |
Zalecenie producenta oleju | BMW RearAxle |
Zalecenie producenta oleju | Ford WSL-M2C 192-A |
Zalecenie producenta oleju | Scania STO 1:0 |
Zalecenie producenta oleju | VME |
Zalecenie producenta oleju | ZF TE-ML 05D |
Zalecenie producenta oleju | ZF TE-ML 12D |
Zalecenie producenta oleju | ZF TE-ML 16G |
Zalecenie producenta oleju | ZF TE-ML 21D |
Pojedyncze części, patrz: lista części |
Klasa lepkości wg SAE | 75W-80 |
Specyfikacja wg API | GL-3+ |
Zalecenie producenta oleju | DAF |
Zalecenie producenta oleju | Eaton ExtendedDrain |
Zalecenie producenta oleju | IVECO |
Zalecenie producenta oleju | MAN 341 Typ E3 |
Zalecenie producenta oleju | MAN 341 Typ Z3 |
Zalecenie producenta oleju | Renault Trucks |
Zalecenie producenta oleju | Volvo 97305 |
Zalecenie producenta oleju | ZF TE-ML 02D |
Zalecenie producenta oleju | ZF TE-ML 08 |
Pojedyncze części, patrz: lista części |
Klasa lepkości wg SAE | 75W-90 |
Specyfikacja wg API | GL-5 |
Dopuszczenie przez producenta | MIL-L 2105 C |
Dopuszczenie przez producenta | MIL-L 2105 D |
Pojedyncze części, patrz: lista części |
Klasa lepkości wg SAE | 75W-90 |
Specyfikacja wg API | GL-4+ |
Dopuszczenie przez producenta | Ford ESD-M2C 175-A |
Zalecenie producenta oleju | VW 501 50 (G50) |
Zalecenie producenta oleju | ZF TE-ML 08 |
Pojedyncze części, patrz: lista części |
Dopuszczenie przez producenta | Dexron VI |
Dopuszczenie przez producenta | Ford Mercon LV |
Zalecenie producenta oleju | Aisin Warner AW-1 |
Zalecenie producenta oleju | BMW 83 22 0 142 516 |
Zalecenie producenta oleju | BMW 83 22 2 152 426 |
Zalecenie producenta oleju | BMW 83 22 2 289 720 |
Zalecenie producenta oleju | BMW 83 22 2 305 396 |
Zalecenie producenta oleju | BMW 83 22 2 305 397 |
Zalecenie producenta oleju | BMW 83 22 2 355 599 |
Zalecenie producenta oleju | BMW M-1375.4 |
Zalecenie producenta oleju | Fiat 9.55550-AV5 |
Zalecenie producenta oleju | Honda ATF 3.1 |
Zalecenie producenta oleju | Honda ATF DW-1 |
Zalecenie producenta oleju | Hyundai SP-IV |
Zalecenie producenta oleju | JWS 3324 AisinWarner |
Zalecenie producenta oleju | LandRover TYK 500050 |
Zalecenie producenta oleju | Mazda ATF FZ |
Zalecenie producenta oleju | MB 236.12 |
Zalecenie producenta oleju | MB 236.14 |
Zalecenie producenta oleju | Mitsub DiaQ ATF-PA |
Zalecenie producenta oleju | Nissan AT-Matic S |
Zalecenie producenta oleju | Toyota WS |
Zalecenie producenta oleju | VW G 055 005 |
Zalecenie producenta oleju | VW G 055 540 |
Zalecenie producenta oleju | VW G 060 162 |
Pojedyncze części, patrz: lista części |
Dopuszczenie przez producenta | MAN M 3289 |
Zalecenie producenta oleju | BMW 81 22 9 407 758 |
Zalecenie producenta oleju | Fiat 9.55550-AG3 |
Zalecenie producenta oleju | Ford WSS-M2C 204-A |
Zalecenie producenta oleju | MB 345.0 |
Zalecenie producenta oleju | Opel 1940 766 |
Zalecenie producenta oleju | VW G 002 000 |
Zalecenie producenta oleju | VW G 004 000 |
Zalecenie producenta oleju | ZF TE-ML 02K |
Pojedyncze części, patrz: lista części |
Klasa lepkości wg SAE | 75W-90 |
Specyfikacja wg API | GL-4 |
Specyfikacja wg API | GL-5 |
Specyfikacja | MIL-L 2105 D |
Pojedyncze części, patrz: lista części |
Olej | Olej syntetyczny |
Zalecenie producenta oleju | Special power steeri |
Zalecenie producenta oleju | PSA S71 2710 (LDS) |
Zalecenie producenta oleju | MAN M3289 |
Zalecenie producenta oleju | Nissan E-PSF |
Zalecenie producenta oleju | Renault PSF Class 1 |
Olej do przekładni kierowniczej to specjalny rodzaj oleju, który jest stosowany w układach kierowniczych samochodów. Jego głównym zadaniem jest smarowanie i chłodzenie elementów układu kierowniczego oraz zapewnienie płynnego i skutecznego przenoszenia ruchu z koła kierownicy na koła samochodu.
Olej do przekładni kierowniczej jest produktem o wysokiej lepkości i zawiera specjalne dodatki, które zapewniają jego wysoką wytrzymałość i odporność na zużycie. Jest on również odporny na wysokie temperatury i wilgoć, co jest ważne w układach kierowniczych, które są narażone na duże obciążenia.
Wybór odpowiedniego oleju do przekładni kierowniczej jest bardzo ważny, ponieważ wpływa on na działanie układu kierowniczego i może mieć wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Należy korzystać z olejów spełniających normy jakościowe i produkowanych przez renomowane firmy, aby zapewnić prawidłowe działanie układu kierowniczego i zminimalizować ryzyko awarii.
Olej do przekładni kierowniczej należy wymieniać regularnie, w zależności od zaleceń producenta samochodu lub w razie potrzeby, np. w przypadku widocznych oznak zużycia lub utraty skuteczności oleju. Wymiana oleju do przekładni kierowniczej wymaga specjalistycznego sprzętu i umiejętności, dlatego zalecane jest, aby przeprowadzać ją w profesjonalnym warsztacie samochodowym.
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025