Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Skoda » napęd koła, przeguby Skoda OCTAVIA IV Combi (NX5, PV5) » osłona przegubu Skoda OCTAVIA IV Combi (NX5, PV5)

osłona przegubu do SKODA OCTAVIA IV Combi (NX5, PV5)

wybierz typ samochodu SKODA OCTAVIA IV Combi (NX5, PV5):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 116
Materiał Guma
Ciężar [kg] 0,127
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 27
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 100
dla numeru OE 1K0 498 201
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816383659
Długość [mm] 116
Materiał Termoplast
Ciężar [kg] 0,081
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 25,5
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 93
nr EAN 4027816443766
Długość [mm] 116
Materiał Termoplast
Ciężar [kg] 0,25
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 26
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 93
dla numeru OE 5M0 498 203
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816443773
Długość [mm] 116
Materiał Guma
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 27
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 100
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4044688654656
Długość [mm] 116
Materiał Termoplast
Ciężar [kg] 0,081
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 25,5
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 93
nr EAN 4044688443762
Wyświetlanie od 1 do 5 (z 5 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
osłona przegubu

Osłona przegubu napędowego


Osłona przegubu napędowego ma za zadanie chronić wrażliwy na zanieczyszczenia przegub napędowy przed wpływem środowiska zewnętrznego. Przegub napędowy pracuje w ciężkich warunkach. Jest położony nisko w układzie napędowym samochodu, około 20 centymetrów nad powierzchnią drogi i tym samym jest narażony na kontakt ze wszelkimi zanieczyszczeniami - wodą, piaskiem, opiłkami metali. Zanieszyszczenia te drastycznie obniżają żywotnośc przegubu jeżeli dostaną się do jego wnętrza na skutek uszkodzenia osłony przegubu.
 

Jak często wymieniać osłonę przegubu


osłona przegubu napędowegoZasadniczo osłonę przegubu powinno sie wymienić po zauważeniu pierwszych oznak jej zużycia albo uszkodzenia. Śladów tych należy wypatrywać przy okresowych przeglądach pojazdu, zwłaszcza przed okresem jesienno-zimowym. Gumowy materiał osłony z czasem traci swoje własciwości, pęka w miejscach zgnięcia i w miejscu kontaktu z opaską zaciskową. Można to sprawdzić przy maksymalnie skręconej kierownicy. Oprócz tego osłona może zostać uszkodzona przez kontakt z kamieniami podczas jazdy. Ten rodzaj uszkodzenia jest dosyć groźny, bo niespodziewany i może upłynąć sporo czasu zanim go zauważymy. Po perforacji osłony przegubu do jej wnętrza dostaje się woda z zanieszyszczeniami i wypłukiwany jest smar przegubu napędowego.