Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Audi » układ kierowniczy Audi A6 C5 Avant (4B5, 4B6) » osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza Audi A6 C5 Avant (4B5, 4B6)

osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza do AUDI A6 C5 Avant (4B5, 4B6)

wybierz typ samochodu AUDI A6 C5 Avant (4B5, 4B6):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 205
Materiał Termoplast
Ciężar [kg] 0,065
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 20
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 54
dla numeru OE 4D0 419 831 E S1
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816335931
Długość [mm] 251
Materiał Termoplast
Ciężar [kg] 0,09
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 19
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 63
dla numeru OE 8D0 419 831 K S1
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816335924
Strona zabudowy Oś przednia
Długość [mm] 255
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 20
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 63
Materiał Termoplast
nr EAN 4047437362451
Strona zabudowy Oś przednia
Długość [mm] 205
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 20
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 54
Materiał Termoplast
nr EAN 5901619505984
Wysokość [mm] 205
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 20
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 54
Materiał Guma
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów ze wspomaganiem układu kierowniczego
nr EAN 4040074401811
Wysokość [mm] 255
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 17,5
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 63
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów ze wspomaganiem układu kierowniczego
nr EAN 4040074141359
Strona zabudowy z obu stron
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 20
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 61
Wysokość [mm] 255
dla numeru OE 8D0419831K
nr EAN 8430320209036
Wysokość [mm] 205
Materiał Guma
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca dla łączników przewodów ze stali szlachetnej
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 17
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 54
Nowa część 
nr EAN 4019064201571
Wysokość [mm] 255
Materiał Guma
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca dla łączników przewodów ze stali szlachetnej
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 19
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 63
dla producentów przekładni kierowniczych ZF
Nowa część 
nr EAN 4019064201861
Wysokość [mm] 205
Materiał Termoplast
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca dla łączników przewodów ze stali szlachetnej
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 20
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 54
Nowa część 
nr EAN 4019064431107
Ilość na oś 2
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 18
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 54
Wysokość [mm] 200
Materiał osłony Guma
Wyświetlanie od 1 do 11 (z 11 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza

Osłony i uszczelki przekładni kierowniczej


Każdy samochód ma układ kierowniczy. Bez niego kierowanie pojazdem byłoby niemożliwe. Jazda autem z uszkodzonym lub wyeksploatowanym układem kierowniczym jest bardzo niebezpieczne i mogłoby spowodować wypadek. Istnieją różne rodzaje układów kierowniczych. Najpopularniejszym rozwiązaniem w samochodach jest zębatkowa przekładnia kierownicza. Służy ona do sterowania drążkami kierowniczymi. Gdy kierowca skręci kierownicą w prawo, lewy drążek zostanie wsunięty w stronę maglownicy, a prawy odsunięty. Aby układ był sprawny, szczelny i precyzyjny, wszystkie części powinny być sprawne i nie posiadać nadmiernych luzów. Przy każdym demontażu drążków, lub ich końcówek potrzebne jest ustawienie zbieżności. Pozwoli to na proste sterowanie samochodem i prawidłowe zużycie bieżnika. Maglownica jest bardzo wygodnym rozwiązaniem, ponieważ nawet bez pompy wspomagania niepotrzebne jest użycie większej siły.

Gdy samochód jest wyposażony w sprawne wspomaganie kierownicy (elektryczne lub hydrauliczne), skręcenie kołami jest możliwe praktycznie bez użycia siły. Układ kierowniczy zbudowany jest z kierownicy, kolumny kierowniczej, która steruje wałem z przegubem krzyżakowym (umożliwia to zmianę ustawienia kierownicy). Przekładnia kierownicza z obu stron posiada osłony i uszczelki. Osłony chronią cały mechanizm przed czynnikami zewnętrznymi. Do przekładni zamontowany jest zębnik wspomagania wraz z silnikiem, kolumna kierownicza z czujnikami położenia i momentu obrotowego kierownicy. Z dwóch stron maglownicy przytwierdzone są drążki kierownicze, a do nich końcówki. Końcówki drążka są przykręcone do zwrotnic sterującymi kołami. Kierownica sprawnego układu kierowniczego po skręcie powinna wracać na swoje miejsce. Podczas jazdy po nierównościach kierownica nie powinna zmieniać swojego położenia, a drgania nie mogą być odczuwalne na kole kierowniczym. W przypadku usterki przekładnia może zostać zregenerowana. W gorszym przypadku potrzebna jest wymiana.