Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Renault » układ kierowniczy Renault RAPID Furgon/minivan (F40_, G40_) » osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza Renault RAPID Furgon/minivan (F40_, G40_)

osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza do RENAULT RAPID Furgon/minivan (F40_, G40_)

wybierz typ samochodu RENAULT RAPID Furgon/minivan (F40_, G40_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 150
Materiał Guma
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,196
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 10
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 40
dla numeru OE 77 01 469 617
nr EAN 4054224036457
Długość [mm] 155
Materiał Guma
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,172
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 10
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 28
dla numeru OE 77 01 469 497 S1
nr EAN 4054224038659
Strona zabudowy Oś przednia
Długość [mm] 160
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 10
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 40
Materiał Guma
nr EAN 4047437104136
Strona zabudowy Oś przednia
dla numeru OE 7701469617
nr EAN 3660872001580
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 10
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 30
Wysokość [mm] 158
Strona zabudowy z obu stron
nr EAN 8430320058375
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 11
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 32
Wysokość [mm] 152
Strona zabudowy z obu stron
Zestaw pełny 
nr EAN 8430320058382
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Średnica 1 [mm] 10
Średnica 2 [mm] 30
Długość całkowita [mm] 158
nr EAN 5413978193882
Wysokość [mm] 158
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 10
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 30
nr EAN 7316575658519
Długość [mm] 155
Materiał Guma
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,172
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 10
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 28
nr EAN 4054228038655
Wyświetlanie od 1 do 9 (z 9 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza

Osłony i uszczelki przekładni kierowniczej


Każdy samochód ma układ kierowniczy. Bez niego kierowanie pojazdem byłoby niemożliwe. Jazda autem z uszkodzonym lub wyeksploatowanym układem kierowniczym jest bardzo niebezpieczne i mogłoby spowodować wypadek. Istnieją różne rodzaje układów kierowniczych. Najpopularniejszym rozwiązaniem w samochodach jest zębatkowa przekładnia kierownicza. Służy ona do sterowania drążkami kierowniczymi. Gdy kierowca skręci kierownicą w prawo, lewy drążek zostanie wsunięty w stronę maglownicy, a prawy odsunięty. Aby układ był sprawny, szczelny i precyzyjny, wszystkie części powinny być sprawne i nie posiadać nadmiernych luzów. Przy każdym demontażu drążków, lub ich końcówek potrzebne jest ustawienie zbieżności. Pozwoli to na proste sterowanie samochodem i prawidłowe zużycie bieżnika. Maglownica jest bardzo wygodnym rozwiązaniem, ponieważ nawet bez pompy wspomagania niepotrzebne jest użycie większej siły.

Gdy samochód jest wyposażony w sprawne wspomaganie kierownicy (elektryczne lub hydrauliczne), skręcenie kołami jest możliwe praktycznie bez użycia siły. Układ kierowniczy zbudowany jest z kierownicy, kolumny kierowniczej, która steruje wałem z przegubem krzyżakowym (umożliwia to zmianę ustawienia kierownicy). Przekładnia kierownicza z obu stron posiada osłony i uszczelki. Osłony chronią cały mechanizm przed czynnikami zewnętrznymi. Do przekładni zamontowany jest zębnik wspomagania wraz z silnikiem, kolumna kierownicza z czujnikami położenia i momentu obrotowego kierownicy. Z dwóch stron maglownicy przytwierdzone są drążki kierownicze, a do nich końcówki. Końcówki drążka są przykręcone do zwrotnic sterującymi kołami. Kierownica sprawnego układu kierowniczego po skręcie powinna wracać na swoje miejsce. Podczas jazdy po nierównościach kierownica nie powinna zmieniać swojego położenia, a drgania nie mogą być odczuwalne na kole kierowniczym. W przypadku usterki przekładnia może zostać zregenerowana. W gorszym przypadku potrzebna jest wymiana.