Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Ford » silnik Ford MONDEO IV (BA7) » mechanizm korbowy Ford MONDEO IV (BA7) » wał korbowy Ford MONDEO IV (BA7) » panewka wału korbowego Ford MONDEO IV (BA7)

panewka wału korbowego do FORD MONDEO IV (BA7)

wybierz typ samochodu FORD MONDEO IV (BA7):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Wymiar standardowy [STD] 
Numer komponentu 72143600
Wymagana ilość 14
Numer komponentu 72146600
Numer komponentu 72147600
Numer komponentu 72148600
Numer komponentu 72149600
Jednostka ilości Zestaw
nr EAN 4028977778773
Nadwymiar [mm] 0,50
Numer komponentu 72143620
Wymagana ilość 14
Numer komponentu 72146620
Numer komponentu 72147620
Numer komponentu 72148620
Numer komponentu 72149620
Jednostka ilości Zestaw
nr EAN 4028977778797
Numer komponentu 081FL21719000
Numer komponentu 081HL21717000
Numer komponentu 081HL21718000
dla luzu na łożysku od [mm] 0,018
do luzu na łożysku [mm] 0,068
dla średnicy obudowy od [mm] 61,000
przy średnicy obudowy [mm] 61,019
Szerokość od [mm] 23,86
Szerokość do [mm] 23,96
dla grubości ścianki od [mm] 2,500
do grubości ścianki [mm] 2,506
dla średnicy wałka od [mm] 55,951
do średnicy wałka [mm] 55,970
nr EAN 4009026971918
Numer komponentu 081FL21719025
Numer komponentu 081HL21717025
Numer komponentu 081HL21718025
dla luzu na łożysku od [mm] 0,018
do luzu na łożysku [mm] 0,068
dla średnicy obudowy od [mm] 61,000
przy średnicy obudowy [mm] 61,019
Szerokość od [mm] 23,86
Szerokość do [mm] 23,96
dla grubości ścianki od [mm] 2,625
do grubości ścianki [mm] 2,631
dla średnicy wałka od [mm] 55,951
do średnicy wałka [mm] 55,970
nr EAN 4009026971925
Wyświetlanie od 1 do 4 (z 4 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
panewka wału korbowego

Panewka wału korbowego 


Panewki korbowodowe to elementy, na których osadzony jest wał korbowy silnika. Nazywane są inaczej łożyskami ślizgowymi. W przypadku ich zużycia bądź uszkodzenia konieczny jest często generalny remont silnika. Co więcej, jeżeli panewka wału korbowego zostanie uszkodzona, niemożliwa jest poprawna praca jednostki napędowej, a także przyczynia się to do zużycia innych części pojazdu. 

Remont silnika przy nieprawidłowościach dotyczących panewek wału korbowego, należy zdemontować głowicę silnika, tłoki i sam wał korbowy. Czy możliwe jest odpowiednio wczesne zlokalizowane usterki, która jest związana z panewką? W większości przypadków jest to trudne ze względu na modelu silnika, a także rodzaju fabrycznej wady usterka będzie w inny sposób przez silnik sygnalizowana. Najczęściej jest to początkowo delikatne stukanie, które nasila się przy większej prędkości. 
 

Kiedy wymieniać panewki wału korbowego?


Panewki korbowodowe często wymieniane są przy naprawie wału korbowego silnika. Oba elementy są wrażliwe na zużycie, jednak właściwa eksploatacja pojazdu może wydłużyć ich żywotność. Zaleca się regularną wymianę oleju. Należy zwrócić również  uwagę na jego konsystencję, która w wyniku eksploatacja na krótszych odcinkach może się zmienić na nieco mniej gęstą. Silnik nie uzyskuje w takim przypadku właściwej temperatury roboczej. Chcąc, aby panewka korbowodowa i wał korbowy silnika dłużej Ci posłużyły, wymieniaj regularnie olej i filtry. Pamiętaj, aby olej był dobrej jakości. Zwróć też uwagę na właściwą eksploatację swojego samochodu. 

Stukanie, które słyszymy przy jeździe przy większych prędkościach, często jednak oznacza, iż nie tylko panewki korbowodowe należy wymienić, ale też cały wał korbowy. To oznacza, że znacznie lepszym rozwiązaniem jest wymiana panewek jeszcze przed ewentualną usterką i ich zużyciem. Najbardziej optymalnym momentem na te czynność jest czas po przejechaniu ok. 100 tys. km.