Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Audi » silnik Audi TT Roadster (8N9) » mechanizm korbowy Audi TT Roadster (8N9) » wał korbowy Audi TT Roadster (8N9) » panewka wału korbowego Audi TT Roadster (8N9)

panewka wału korbowego do AUDI TT Roadster (8N9)

wybierz typ samochodu AUDI TT Roadster (8N9):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Wymiar gwintu M 10x80
nr EAN 4041248534120
dla grubości ścianki od [mm]2,502
dla średnicy wałka od [mm]53,958
do średnicy wałka [mm]53,978
dla średnicy obudowy od [mm]59
przy średnicy obudowy [mm]59,019
Szerokość od [mm]18,5
dla grubości ścianki od [mm]2,627
dla średnicy wałka od [mm]53,708
do średnicy wałka [mm]53,728
dla średnicy obudowy od [mm]59
przy średnicy obudowy [mm]59,019
Nadwymiar [mm]+0,25
Szerokość od [mm]18,5
Długość [mm] 80
Gwint zewn. [mm] M10
Jakość/Klasa 10.9
Ciężar [kg] 0,094
nr EAN 4027816181620
Numer komponentu 02-3085L
Numer komponentu 02-3085U
Podwymiar [mm] 0,25
nr EAN 5010874485303
Numer komponentu 02-3085L
Numer komponentu 02-3085U
Podwymiar [mm] 0,50
nr EAN 5010874485310
obrobiony mechanicznie z rowkiem olejowym 180°
Numer komponentu 02-3085L
Numer komponentu 02-3085U
Wymiar standardowy [STD] 
nr EAN 5010874485334
Wymiar standardowy [STD] 
Numer komponentu 71685600
Wymagana ilość 10
Numer komponentu 71686600
Jednostka ilości Zestaw
nr EAN 4028977390319
Nadwymiar [mm] 0,25
Numer komponentu 71685610
Wymagana ilość 10
Numer komponentu 71686610
Jednostka ilości Zestaw
nr EAN 4028977390333
Nadwymiar [mm] 0,50
Numer komponentu 71685620
Wymagana ilość 10
Numer komponentu 71686620
Jednostka ilości Zestaw
nr EAN 4028977390425
Numer komponentu 029HL20559000
dla luzu na łożysku od [mm] 0,001
do luzu na łożysku [mm] 0,047
dla średnicy obudowy od [mm] 59,000
przy średnicy obudowy [mm] 59,010
Szerokość od [mm] 18,3
Szerokość do [mm] 18,5
dla grubości ścianki od [mm] 2,500
do grubości ścianki [mm] 2,508
dla średnicy wałka od [mm] 53,963
do średnicy wałka [mm] 53,983
nr EAN 4009026926970
Długość [mm] 80
Gwint zewn. [mm] M10
Jakość/Klasa 10.9
Ciężar [kg] 0,094
nr EAN 5903364338008
Wyświetlanie od 1 do 13 (z 13 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
panewka wału korbowego

Panewka wału korbowego 


Panewki korbowodowe to elementy, na których osadzony jest wał korbowy silnika. Nazywane są inaczej łożyskami ślizgowymi. W przypadku ich zużycia bądź uszkodzenia konieczny jest często generalny remont silnika. Co więcej, jeżeli panewka wału korbowego zostanie uszkodzona, niemożliwa jest poprawna praca jednostki napędowej, a także przyczynia się to do zużycia innych części pojazdu. 

Remont silnika przy nieprawidłowościach dotyczących panewek wału korbowego, należy zdemontować głowicę silnika, tłoki i sam wał korbowy. Czy możliwe jest odpowiednio wczesne zlokalizowane usterki, która jest związana z panewką? W większości przypadków jest to trudne ze względu na modelu silnika, a także rodzaju fabrycznej wady usterka będzie w inny sposób przez silnik sygnalizowana. Najczęściej jest to początkowo delikatne stukanie, które nasila się przy większej prędkości. 
 

Kiedy wymieniać panewki wału korbowego?


Panewki korbowodowe często wymieniane są przy naprawie wału korbowego silnika. Oba elementy są wrażliwe na zużycie, jednak właściwa eksploatacja pojazdu może wydłużyć ich żywotność. Zaleca się regularną wymianę oleju. Należy zwrócić również  uwagę na jego konsystencję, która w wyniku eksploatacja na krótszych odcinkach może się zmienić na nieco mniej gęstą. Silnik nie uzyskuje w takim przypadku właściwej temperatury roboczej. Chcąc, aby panewka korbowodowa i wał korbowy silnika dłużej Ci posłużyły, wymieniaj regularnie olej i filtry. Pamiętaj, aby olej był dobrej jakości. Zwróć też uwagę na właściwą eksploatację swojego samochodu. 

Stukanie, które słyszymy przy jeździe przy większych prędkościach, często jednak oznacza, iż nie tylko panewki korbowodowe należy wymienić, ale też cały wał korbowy. To oznacza, że znacznie lepszym rozwiązaniem jest wymiana panewek jeszcze przed ewentualną usterką i ich zużyciem. Najbardziej optymalnym momentem na te czynność jest czas po przejechaniu ok. 100 tys. km.