Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Ferrari » klimatyzacja Ferrari F430 » parownik Ferrari F430

parownik do FERRARI F430

wybierz typ samochodu FERRARI F430 :
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
313.99 zł
 Kup
część gotowa
do wysyłki1
Długość [mm]:225
Szerokość [mm]:210
Głębokość [mm]:75
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:bez zaworu ekspansywnego
Wyposażenie pojazdu:dla pojazdów z automatycznym sterowaniem klimatycznym
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie:dla pojazdu z kierownicą z lewej strony

Status produktu: Normal
cena brutto:
239.00 zł
 Kup
część do wysyłki
w ciągu 24h2
Długość [mm] 215
Wysokość [mm] 75
Szerokość [mm] 225
Rozmiar gwintu 1 14.5
ID kompresora PAD
Rozmiar gwintu 2 11.7
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez zaworu ekspansywnego
nr EAN 5050100226867
cena brutto:
183.00 zł
 Kup
część do wysyłki
w ciągu 24h2
Żebra chłodzące lutowane
aluminium
R134a
Długość sieci [mm] 225
Szerokość sieci [mm] 210
Głębokość sieci [mm] 75
cena brutto:
258.00 zł
 Kup
część gotowa
do wysyłki1
Długość sieci [mm] 225
Szerokość sieci [mm] 210
Głębokość sieci [mm] 75
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez zaworu ekspansywnego
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie dla pojazdu z kierownicą z lewej strony
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z automatycznym sterowaniem klimatycznym
nr EAN 4057635043960
cena brutto:
179.00 zł
 Kup
część gotowa
do wysyłki1
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez zaworu ekspansywnego
Rodzaj korpusu bez obudowy
Czynnik chłodniczy R 134a
Materiał Aluminium
Wysokość [mm] 225
Szerokość [mm] 215
Grubość [mm] 75
nr EAN 5903364315818
cena brutto:
213.00 zł
 Kup
część gotowa
do wysyłki1
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez zaworu ekspansywnego
Czynnik chłodniczy R 134a
Materiał Aluminium
Jakość/Klasa Easy Fit
Wysokość [mm] 200
Szerokość [mm] 263
Grubość [mm] 60
nr EAN 5903364332341
cena brutto:
234.00 zł
 Kup
część gotowa
do wysyłki1
Materiał żeber chłodzących Aluminium
Materiał zbiornika wody (chłodnica) Aluminium
Rodzaj chłodnicy Żebra chłodzące lutowane
Długość sieci [mm] 225
Szerokość sieci [mm] 210
Głębokość sieci [mm] 75
nr EAN 5707286250550
cena brutto:
217.00 zł
 Kup
część gotowa
do wysyłki1
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez zaworu ekspansywnego
Rodzaj korpusu bez obudowy
Czynnik chłodniczy R 134a
Materiał Aluminium
Długość sieci [mm] 225
Szerokość sieci [mm] 215
Głębokość sieci [mm] 75
nr EAN 8718042026422
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
parownik

Parowniki klimatyzacji samochodowej 


Parownik klimatyzacji odpowiedzialny jest za wychładzanie powietrza wydmuchiwanego do wnętrza samochodu. Jest to drugi element układu klimatyzacji, w którym dochodzi do wymiany ciepła. Ze względu na specyfikę można go przyrównać do skraplacza z tą tylko różnicą że spełnia odwrotną funkcję. 

Parownik jest elementem układu klimatyzacji, którego nie widać i nie czuć, a więc często problem z jego sprawnością jest bagatelizowany. Niesprawność jego pracy rozpoznamy po nieprzyjemnym zapachu, który rozprzestrzenia się po wnętrzu samochodu. Parowniki klimatyzacji samochodowej są odpowiedzialne za kilka zadań. Odparowują czynnik chłodniczy do postaci par przegrzanych, pochłaniają ciepło do czynnika chłodniczego, nagrzewają powietrze, utrzymują właściwy poziom wilgotności powietrza i oczyszczają je. 
 

Budowa parownika klimatyzacji


Parowniki klimatyzacji zbudowane zostały  z rurek o przekroju owalnym i ułożeniu w żeberka radiatora w różnych konfiguracjach. Wyróżnia się 4 typy konfiguracji przepływu czynnika chłodniczego przez parownik. Najprostszą budową charakteryzuje się obieg równoległy. W przeciwległych zbiornikach umieszczone są odpowiednio wlot o wylot. Ich wadą jest jednak mała efektywność, zaletą natomiast zapewnienie najmniejszego spadku ciśnienia chłodziwa. Obieg typy „U” posiada wlot i wylot w tym samym pojemniku, są one rozdzielone poprzecznie. Obieg typy „S” wyróżnia się kanałem ułożonym w charakterystyczną linię S. W tym przypadku wlot i wylot również znajdują się po przeciwnych stronach. Ostatnim obiegiem jest obieg typu „W” z rurkami ułożonymi w poprzek parownika. 
 

Kiedy potrzebna jest wymiana parownika?


Parowniki sygnalizują problem nieprzyjemnym zapachem. Jeżeli pojawia się on w momencie załączenia klimatyzacji, a następnie znika, możemy problem rozwiązać odgrzybianiem układu klimatyzacji. Jeżeli jednak utrzymuje się on przez cały czas pracy klimatyzacji, konieczna może się okazać wymiana parownika